Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk politi skal skyte russiske villhunder


roxie88
 Share

Recommended Posts

Avisoppslag fra VG: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10121793

Villhunder er ikke et uvanlig fenomen i grenseområdet mellom Norge og Russland. Men etter at isen på Pasvikelva la seg i høst, har problemet økt.

- Vi har fått meldinger om at det er observert en flokk på 10-12 hunder. Og de har vært helt oppe på trappa til folk, sannsynligvis på jakt etter mat, forteller politioverbetjent Einar Ingilæ ved Kirkenes politistasjon, som leder villhund-jakten.

bilde-2-jpgtekst-fra-501_0.jpg

To av hundene.

Ser i kommentarfeltet til VG at det er mange som reagerer på at hundene skal skytes og mener hundene burde omplasseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er resirkulering av gamle nyheter som har stått på nordlys og altaposten for noen uker siden.

De lider ikke når de blir skutt på en normal ansvarsfull måte, således er jeg for disse tiltakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord, noen ganger må jeg bare le av alle disse dumme kommentarene... Jada, vi "omplasserer" en vill hund.. For det første så er det ikke omplassering, med mindre det er snakk om å frakte den tilbake i russland og slippe den fri. Noe som vell egentlig ikke er spes mer humant eller positivt for flora og fauna enn og skyte dem. Og omplassere ville hunder til familier, ja jøss. Regner med de står først i køen da, de som mener det er lurt.. Ser ikke for meg at det er spes humant for dyret heller, om man nå først skulle ha forsøkt.. Tenking og helhet er fine greier.. Synes det er helt fair jeg. Det går raskt, smertefritt og ingen problemer for noen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet denne "redde alt på fire ben" mentaliteten må kuttes ut.

Skjønner ikke hvorfor alt skal reddes..

Oh lord, noen ganger må jeg bare le av alle disse dumme kommentarene... Jada, vi "omplasserer" en vill hund.. For det første så er det ikke omplassering, med mindre det er snakk om å frakte den tilbake i russland og slippe den fri. Noe som vell egentlig ikke er spes mer humant eller positivt for flora og fauna enn og skyte dem. Og omplassere ville hunder til familier, ja jøss. Regner med de står først i køen da, de som mener det er lurt.. Ser ikke for meg at det er spes humant for dyret heller, om man nå først skulle ha forsøkt.. Tenking og helhet er fine greier.. Synes det er helt fair jeg. Det går raskt, smertefritt og ingen problemer for noen.

Det verste er jo at det hadde helt sikkert stått familier og folk i kø for å ta imot dette, hadde sikkert blitt samme mentalitet som løshundene fra romania opplegget.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet denne "redde alt på fire ben" mentaliteten må kuttes ut.

Det verste er jo at det hadde helt sikkert stått familier og folk i kø for å ta imot dette, hadde sikkert blitt samme mentalitet som løshundene fra romania opplegget.

Ja, det forundrer meg ikke.. Det som forundrer meg mer er at de ikke forstår at det for et vilt dyr kan være minst like uutholdelig og bli satt i fangenskap, måtte omgåes mennesker, miljøskifter osv. Nå går jeg også utifra at dette ikke er hunder som er oppvokst gatelangs i tettbefolkede områder, men hunder som har levd som ulver i skog og fjell, jakter selv osv.. Det er to veldig forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært få som kan en del om hund, hundehold, mentalitet og alt det der (og som dermed har i det minste litt kunnskap nok til å hjelpe hunden til en viss grad) hadde tatt til seg en slik hund.

Rosa skyer med sukkerspinn og alt det der :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det forundrer meg ikke.. Det som forundrer meg mer er at de ikke forstår at det for et vilt dyr kan være minst like uutholdelig og bli satt i fangenskap, måtte omgåes mennesker, miljøskifter osv. Nå går jeg også utifra at dette ikke er hunder som er oppvokst gatelangs i tettbefolkede områder, men hunder som har levd som ulver i skog og fjell, jakter selv osv.. Det er to veldig forskjellige ting.

Ja. Villhunder og løshunder er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig bekymringsverdig at de kommer hit synes jeg, med tanken på smitten de kan spre.

Er det så vanskelig å få tatt de fort, da? Synes det går tregt.

Så lenge det er folk som har peiling, og dreper hundene raskt og de ikke blir evt. skadeskutt, ser jeg ikke problemet overhodet, reagerer bare på at det tar sånn tid før de får avlivet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men alikevell. Er det virkelig ikke mulig å klage inn veterinærene i mattilsynet :o (Ref, kommentar fra vet i kommentarfeltet) De burde da behandles på lik linje som alle andre veterinærer burde de ikke det da?

Hva snakker du om? Finner ikke kommentaren, og skjønner ikke hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å få tatt de fort, da? Synes det går tregt.

Regner med de er ganske sky, i tilegg til at det er store områder de kan befinne seg i.

Jeg skjønner ikke hvem som skulle tatt imot en sånn hund som disse, og synes det mest humane er å skyte de rett og slett. Blir litt matt over kommentarfeltet på VG- mye raringer gitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker du om? Finner ikke kommentaren, og skjønner ikke hva du mener?

I quote, siste del av kommentaren hans. Resten går ut på hvorfor i huleste bikkjene som er skutt har blitt fryst uten å ha tatt prøvrt først og smittefaren og slikt. Kommentaren hans ligger helt øverst i kommentarefeltet når jeg går inn på artikkelen. Er en ved navn Per.

"Hadde det ikke vært for at MT sine veterinærer ikke kan klages inn til Det Veterinærmedisinske Rettsrådet, så ville det vært en prosedyre som ville vært anbefalt. Det et er ingen som vokter vokterne, mens de famler i blinde! Journalister, still noen kritiske spørsmål!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I quote, siste del av kommentaren hans. Resten går ut på hvorfor i huleste bikkjene som er skutt har blitt fryst uten å ha tatt prøvrt først og smittefaren og slikt. Kommentaren hans ligger helt øverst i kommentarefeltet når jeg går inn på artikkelen. Er en ved navn Per.

"Hadde det ikke vært for at MT sine veterinærer ikke kan klages inn til Det Veterinærmedisinske Rettsrådet, så ville det vært en prosedyre som ville vært anbefalt. Det et er ingen som vokter vokterne, mens de famler i blinde! Journalister, still noen kritiske spørsmål!"

Det stemmer ikke. En hver med autorisasjon som veterinær kan klages inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...