Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva fôrer du på?


ipadda
 Share

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Profine, Kjempefornøyd!

Ja, når jeg leste merket på fôret var det øyeblikkelig mengden avføring som slo meg, men så leste jeg videre og skjønte at du tenkte det samme. Har aldri brukt merket sjøl, men har reagert på at hund

4 voksne hunder. Hampus og Dina går på Hills W/D, + rå kjøttdeig av svin eller kylling. Linus og Gåttfred går på Proplan med laks + rå kjøttdeig av svin eller kylling. Proplanen kjøper jeg på P

Her varierer det stadig vekk. Akkurat nå får hundene Specific(ja, og matrester da :ahappy: ), og ellers så får de gjerne Pro Plan, Eukanuba, Hills eller andre merker. De fungerer godt på alt, så jeg innbiller meg at de synes at det kjekt med litt variasjon.

Har to hunder, og får en del rabatt gjennom jobb osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i RC og V&H.

Hva fôrer du på?

Hvor mange hunder har du?

Hva slags rabbatt ordning får du?

Jeg fôrer mine to shetland sheepdogs på et kornfritt tørrfôr: Orijen fra Canada.

Får ikke noe rabatt :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vom og hundemat, stort sett nr 25. Kommer til å delfôre med tørrfor etterhvert, men usikker på hvilket merke jeg skal gå for. Har lyst til å prøve orijen, om ikke blir det sikkert pro plan med laks igjen. Brukte det før jul og var fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forer etter prey modellen hovedsaklig, men den yngste får v&h ennå :)

Jeg har 3 hunder, 2 voksne og 1 valp

Jeg får rabatt fra v&h når jeg kjøper 100kg på en gang, eller om jeg kjøper 10pølser, så får jeg noen kroner i rabatt, men hva husker jeg ikke lenger :P og hvem av de tilbudene jeg tar kommer an på hva jeg har plass til/gidder osv :P

De voksne kjøper jeg for det meste mat til dem som er på tilbud i matbutikker osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minihunden fôres på V&H, gamlemor på 40 % tørt (medium adult 7+) fra Royal Canin og 60 % V&H.

Fra V&H bruker jeg ulike varianter for variasjon. :)

Jeg får 20 % studentrabatt på RC (på antrozologisenteret i Ås), og har "alltid" jobbet i ddyrebutikk og fått rabatter pga det. Men nå gjør jeg ikke det. Vi får ikke rabatt på V&H annet enn avslag når vi kjøper 10 pølser, da vi kun kjøper 0,5 kgs pølser med V&H pga fryserpass. Håper å kunne samkjøpe V&H i 20 kgs blokker etterhvert, men må bare få ordnet med fryserplass først. Da koster det jo svimlende lite (under 300 for 20 kg) i forhold til det vi betaler nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min for våtfor av noe slag + belcando multi croc (tror jeg det heter) . Våtforet er som regel noe billig fra butikk eller fra Handlers, kun for apetitten til hunden. Legger det nederst i skolen med tørrforet over, og da eter bikkja som en helt. Må muligens bytte for på han mtp tilgjengelighet siden jeg skal flytte, men da er planen og begynne med V&H også får jeg finne et annet tørrfor om jeg ikke får tak i det samme. Får vel 30-40% rabatt på foret tror jeg, da butikken ligger vegg i vegg med stallen jeg jobber på- så det gjør jo ingenting :) (1 hannsheltie- tips til kresen sheltie mottas med takk, han er tricky og fore...! :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første månedene fikk Zana fôr som jeg kjøpte via oppdretter. Heter Arden Grange, tror det bare finnes forhandlere av det i Stavanger. Helt OK fôr, men siden Zana har vist så liten interesse for å spise det har jeg nå begynt på et annet fôr. Denne gangen er det Pro Plan med laks og ris. Hittil funker det veldig bra :) hun spiser godt, og har faktisk mye mindre avføring. Så det er vel et tegn på at hun tar opp mer av næringen i dette fôret(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fôrer du på?

Mayah: RC adult maxi + litt VogH innimellom

Nuka: RC maxi junior active + litt VogH innimellom
Hvor mange hunder har du? Har 2 stk :)

Hva slags rabbatt ordning får du? Får 20% rabatt på RC i forbindelse med studiene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V&H + rester om jeg har det. Prøver å tenke over all mat jeg holder på å kaste for å se om jeg heller kan i det til Tetris.

I hver boks med V&H er det også en dært med superpuré (en liten miks av banan og gulrot som Tetris digger).

Jeg har 1 hund.

Ingen rabattordning annet enn det jeg ordner med venner ved å kjøpe samlet over 200kg med V&H.

Rester er jo mat jeg ville kastet uansett, men mye bedre å få brukt det på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får primært vom & hundemat. Vi fikk vel litt avslag sist vi kjøpte, for vi gikk sammen med noen og kjøpte 100 kg til sammen rett fra leverandør. De får også tørrfôr, akkurat nå bruker vi Taste of the Wild, er fornøyd med det. Har ingen rabattordninger på det. Jeg har variert veldig på tørrfôret, de har fått det vi har hatt, Jesper har vunnet en del småposer (sånne 1-2kg poser) på utstilling o.l. og da har vi brukt det. Mine er vel ganske alltetende og har ikke reagert noe særlig på forskjellige tørrfôr (annet enn betydelig mer avføring enn når de bare får v&h), så vi får se om det blir Taste of the Wild neste gang vi er tomme for tørrôr, eller om det blir noe annet spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V&H + rester om jeg har det. Prøver å tenke over all mat jeg holder på å kaste for å se om jeg heller kan i det til Tetris.

I hver boks med V&H er det også en dært med superpuré (en liten miks av banan og gulrot som Tetris digger).

Jeg har 1 hund.

Ingen rabattordning annet enn det jeg ordner med venner ved å kjøpe samlet over 200kg med V&H.

Rester er jo mat jeg ville kastet uansett, men mye bedre å få brukt det på hunden.

Dette gjør jeg også, resultat at jeg nesten ikke har noe søppel -> restemat til hunden -> papir, plast, glass og "alumnium" bokser går til gjenvinning.

Har jeg rester av frukt så legger jeg det på plassen jeg vet rådyrene er mye om natten (og det har blitt spist opp når jeg går bort for å sjekke) og brødrester går til hestene :)

Gulrøtter deles mellom rådyrene, hestene og Chicka...men det er ofte jeg kjøper en pose til hver så de får litt ekstra godis, first price gulrøtter er ikke sååå dyre :)

Ble litt ot dette, sorry :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...