Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode argumenter FOR v&h og mot eukanuba?


Aya
 Share

Recommended Posts

Jeg fòrer ikke på v&h selv, og jeg er egentlig ganske fornøyd med eukanuba, men på en lokalfòrsjappe her jeg bor jobber verdens mest irriterende salgsdame. Hun jager deg gjennom butikken og får deg til å høres ut som a) du ikke har peiling og b) du mishandler hunden din hvis du fòrer på noe annet enn eukanuba (og særlig hvis du vurderer v&h - det er nemlig bare for hunder med allergier). Så, jeg trenger noen skikkelig faglig funderte argumenter for hvorfor jeg vil bruke v&h bare så jeg kan krangle med henne en dag. Hjelp?

Hilsen lettantennelig RC-bruker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare bedt henne lese opp ingrediensene bakpå en av posene. Helt utrolig at man kan kalle et for Rich in Lamb and Rice når første ingrediens er tørket kylling, 3. og 4. ingrediens er lam og ris, 14% av hver (totalt 28%)...

Vanlig Medium Adult er det jo 28% tørket kylling og kalkun, deretter hvete og mais... er det noen som vet hva slags nytte hunden har av de siste to ingrediensene?
Ikke sånn altfor faglige argumenter her, men noe å spinne videre på, helt sikkert noen med mer faglig info her enn meg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig da? Betale i dyre dommer for å fôre bikkja med korn og annet rask? Lukter vondt gjør det og... (blanda V&H med en sekk eukanuba jeg kjøpte billig her for en stund siden - og fy som det stinket av bikkjedyra) Og så er salgssjefen til Euk. en f..... d.... av en annen verden. DET holder for meg til å ikke støtte dem med ei krone :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Procter & Gamble selger mye dritt. Kellogs,Eukanuba, Pringles. Du kan si du boikotter dem :) Be henne se på ingrediens lista,denne står som nr 2 : Chicken By-Product Meal. Det er nebb,klør , fjør etc - spør om det. Spør også om alle de andre ingrendiensene,hva de er,hva de er godt for og hvorfor du må betale for det :) Vet ikke hvorfor skrifta ble rar her

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For VogH: Ferske og naturlige råvarer som kun inneholder ingredienser som hunden har behov for.

Imot f.eks Eukanuba: Mest/veldig høy andel fyllestoff som hunden ikke nyttiggjør seg av som attpåtil har høyt andel av karbohydrater (sukker), e-stoffer og andre kunstige tilsetninger, etterlater smuler i munnhulen som er uheldig for tannhelsen.

I Eukanuba Adult Small Breed står salt i forskjellige navn oppført 3 ganger på ingredienslisten. Mange av oss vet jo hvor helseskadelig det er i det lange løp for oss å tilsette for mye salt i maten, men hundene våre tåler jo også salt mye dårligere enn vi gjør, bl.a fordi de ikke svetter gjennom huden som vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det liten vits å bruke tid, energi og bli fustrert ovenfor slike salgspersoner som er så hjernevasket av sitt produkt :P hehe. Men klart, har man tid og lyst så kan det jo bli interessant :)

Hovedgrunn for at jeg bruker V&H er at det er billig, det er naturlige råvarer, norskprodusert og veldig bra for hunden! Kjøtt er jo topp for en kjøtteter! Har faktisk fått noen merkelige spørsmål om: kan hunder spise rått kjøtt? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg sånn med henne er at hun faktisk selger begge deler i butikken, men hun skremmer jo kundene vekk fra v&h! Håpløst. Jeg MÅ ta kampen! Sånt irriterer meg grenseløst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg sånn med henne er at hun faktisk selger begge deler i butikken, men hun skremmer jo kundene vekk fra v&h! Håpløst. Jeg MÅ ta kampen! Sånt irriterer meg grenseløst :P

1) Jeg hadde fortalt henne at DETTE er mitt valg siden jeg kjenner mine hunder.

2) vil du egentlig selge eller ha min som kunde bør du legge av deg attituden :P

Klaget forresten inn direkte til selgeren i Norge pr.mail en gang jeg når en butikk kom med rare argumenter for förtyper. Butikken fikk en litt annen holdning etter dette :P

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg sånn med henne er at hun faktisk selger begge deler i butikken, men hun skremmer jo kundene vekk fra v&h! Håpløst. Jeg MÅ ta kampen! Sånt irriterer meg grenseløst :P

Kanskje lurt å sende en mail til V&H da? Om hun er forhandler, men skremmer vekk kundene med faktafeil så er nok V&H internt interessert i å vite det. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men tingen er - jeg har ikke opplevd dette selv. Jeg marsjerer jo bare inn, plukker med meg RC og freser dersom noen skal prøve å lære meg opp i et eller annet :P Men jeg har venninner som er mye ferskere som hundeeiere som har fortalt om hvordan de har opplevd behandlingen - og jeg vil ikke ta kontakt med overordnede uten å ha egne erfaringer med henne. Jeg holder muligheten åpen for at mine venninner kan ha misforstått også, enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men tingen er - jeg har ikke opplevd dette selv. Jeg marsjerer jo bare inn, plukker med meg RC og freser dersom noen skal prøve å lære meg opp i et eller annet :P Men jeg har venninner som er mye ferskere som hundeeiere som har fortalt om hvordan de har opplevd behandlingen - og jeg vil ikke ta kontakt med overordnede uten å ha egne erfaringer med henne. Jeg holder muligheten åpen for at mine venninner kan ha misforstått også, enn så lenge.

Spille litt dum før du eventuelt krangler med personen og late som du vurdere V&H?

Eller har du frest litt for mye ifb RC kjøp til at hun går på det? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...