Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordlysguide angrepet av hundeflokk: - Jeg stakk for å drepe


Gjest
 Share

Recommended Posts

Står om saken i avisa Tromsø også der står det at de muligens var pyreneisk mastiff, ikke St. Bernard som Nordlys skriver.. de er i alle fall enige om at det er en stor rase :P

Men FYTTI KATTA for noen søppeleiere. Levende bevis på at langt fra alle er ansvarsfulle nok til å ha hund.

http://www.itromso.no/nyheter/article8963139.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itromsø- artikkelen hadde generelt et litt mer oversiktlig hendelsesforløp, synes jeg.

Men ja... Det er vel ikke helt uten grunn at utvida båndtvang på Kvaløya (pga rein) har blitt diskutert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Itromsø- artikkelen hadde generelt et litt mer oversiktlig hendelsesforløp, synes jeg.

Men ja... Det er vel ikke helt uten grunn at utvida båndtvang på Kvaløya (pga rein) har blitt diskutert.

Det kan være fornuftig det, men idioteiere er idioter utvida båndtvang eller ikke :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hørtes litt ekstremt ut at han knivstakk hunden, men jeg kan sikkert bare ikke forestille meg helt hvor farlige hundene var.

Hva ville du gjort da om to kjempestore og en mindre stor gikk etter strupen på dyra dine? Tviler på at en "Nei, slutt med det tullet" funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hørtes litt ekstremt ut at han knivstakk hunden, men jeg kan sikkert bare ikke forestille meg helt hvor farlige hundene var.

Du har tre hunder like store som reinen de angriper, i tillegg har du med deg utenlandske turister som du har ansvar for. Hva hadde du gjort? Alene, med ansvar for andre mennesker og flere rein som er fastspent, mot tre gigantiske hunder?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte det på radioen i mårres og jeg tenkte: Wow! Er det mulig? For en opplevelse, særlig for turistene! Høres jo helt sykt ut at eierne oppførte seg sånn etterpå. Klart, jeg kunne da nok ha blitt sint med en gang hvis jeg hadde kommet til en scene hvor hunden var blitt knivstukket uten å vite helt hva som har skjedd. Men normal folkeskikk er jo å høre hva som har skjedd og prøve å ordne opp.

Skumle hunder, den størrelsen og så "vill". ikke bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du gjort da om to kjempestore og en mindre stor gikk etter strupen på dyra dine? Tviler på at en "Nei, slutt med det tullet" funker.

Du har tre hunder like store som reinen de angriper, i tillegg har du med deg utenlandske turister som du har ansvar for. Hva hadde du gjort? Alene, med ansvar for andre mennesker og flere rein som er fastspent, mot tre gigantiske hunder?

Jeg prøvde abbsolutt ikke å si at jeg hadde hatt noen bedre løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt og knivstikke når man har 3 digre hunder som har angrepet (og bitt hull) både dyra dine og deg selv? Iflg artikkelen dro han heller ikke kniv før han ble bitt selv og hadde 3 hunder på seg, det synes jeg ikke er det minste ekstremt.

Mulig hundeeierne også var i sjokk osv, men ikke en spesielt grei håndtering av situasjonen. Om det var sjokk som var grunnen til spesiell reaksjon så håper jeg ihvertfall de melder seg senere. For slikt går jo ikke an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...