Gå til innhold
Hundesonen.no

Yasmine Dalido - en bepelset blomst...


Recommended Posts

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, da var det liksom klart da - jeg blir tohundseier i starten av neste år om Mattilsynet ikke krøller det til med andre importregler igjen. Allerede i sommer så jeg denne annonsen og tenkte at s

Har vokst litt til...

Den kan snart fly!!!!

Posted Images

  • 4 weeks later...
Skrevet

I helgen fikk Yasmine sin debut på offisiell utstilling i Letohallen, knapt 11 mnd gammel :).
Resultatet ble som følger:
Lørdag 25/10-14, dommer Gert Christensen: EXC, 1 JKK, CK, 3 BTK, res. CERT

Søndag 26/10-14, dommer Hanne Laine Jensen: EXC, 1 JKK, CK, 1 BTK, CERT, BIR og 3. BIG :).

En riktig så bra debut, synes jeg :).

10356395_10154741096460072_9686139944036

10678843_971684866192056_499756857876277

10435070_971684892858720_278913623836231

Bildene er tatt av @JeanetteH :)

  • Like 7
Skrevet

Ja, det var ikke verst til å gjøre det "helt greit" (sånn ca ref en annen tråd) ;) Hehe, jeg la også merke til kommentaren din og tenkte mitt, hihi ;) Grattis :D

Hahahhahaa, det er best å ikke overdrive, vet du :D.

  • Like 1
Skrevet

Hun er bare rålekker Siri! Kjempefin!
Hvor tung er hun? På noen bilder synes jeg ikke hun ser så stor ut men på andre ser hun plutselig mye større ut! Har aldri møtt en briard så vet ikke hvor store de er? :P

  • Like 1
Skrevet

Hun er bare rålekker Siri! Kjempefin!

Hvor tung er hun? På noen bilder synes jeg ikke hun ser så stor ut men på andre ser hun plutselig mye større ut! Har aldri møtt en briard så vet ikke hvor store de er? :P

Takk for det :).

Da jeg veide henne for noen uker siden, var hun litt over 30 kg, og dette med størrelse blir jeg egentlig ikke helt klok på *ler*.

Jeg synes jo også hun er så liten og yndig ved siden av Willy (han er 40 kg og mellom 63-65 cm et sted, målt offisielt på MH, KORNING og fransk seleksjon), men når jeg har henne med meg uten ham, så kan hun av og til virke kjempestor, andre ganger liten og nett *ler*.

@Caroline Målte henne for meg nå i helgen, og da kom hun ut med sånn ca 65 cm på toppen av skulderbladet (var det ikke det, Caroline?:D). Nå er hun litt steil og framskutt i skuldra, så hun gir ikke inntrykk av å være så høy egentlig. Tispene skal være mellom 58 og 64 cm (-1 cm og + 2 cm er akseptabelt).

Vakreste pelsblomsten :ahappy:

Gratulerer med en brakdebut på "ordentlig " utstilling :D

Takk :). Det kan gjerne fortsette slik, egentlig :D.

Gratulere med resultatene på utstillingen og en vakker blomst har hun blitt

Takker takker :D

Skrevet

Og de helt greie resultatene fortsatte jo bare, de :).
Vi tok som nevnt i AN-tråden turen til Danmark til DKKs 2-dagers CACIB-show i Herning, og lille frøet tok vel nesten det som kan kalles storeslem :bananas:.

Den første dagen gikk hun pinadø helt til topps med EXC, CERT og BIR - og slo en haug med andre tisper, også champions, og til og med hennes farfar Boss fikk stryk av junioren :). Dette sa dommeren, Anna Albrigo (Italia), om henne:

11 months old. correct in bodyproportions, nice feminine head, correct topline and tailset and carriage. Correct in front and rear angulations, good texture coat for the age. Correct and typical in movements

Dagen etter gikk det nesten like bra - da endte hun med EXC, CERT og BIM - og to vinnertitler: DKV14 og DKJV14. Den amerikanske dommeren Edy Dykstra-Blum sa dette om henne:
11 months, good head for age, good bite, very nice eyes, correct earset, straight in shoulder, good bone, good neck, beautiful topline, correct tail, nice hocks, good rear angulation, nice coate, moves easy.

Ja, jeg innrømmer det - jeg er litt himmelfallen akkurat nå :).

  • Like 10
Skrevet

Og de helt greie resultatene fortsatte jo bare, de :).

Vi tok som nevnt i AN-tråden turen til Danmark til DKKs 2-dagers CACIB-show i Herning, og lille frøet tok vel nesten det som kan kalles storeslem :bananas:.

Den første dagen gikk hun pinadø helt til topps med EXC, CERT og BIR - og slo en haug med andre tisper, også champions, og til og med hennes farfar Boss fikk stryk av junioren :). Dette sa dommeren, Anna Albrigo (Italia), om henne:

11 months old. correct in bodyproportions, nice feminine head, correct topline and tailset and carriage. Correct in front and rear angulations, good texture coat for the age. Correct and typical in movements

Dagen etter gikk det nesten like bra - da endte hun med EXC, CERT og BIM - og to vinnertitler: DKV14 og DKJV14. Den amerikanske dommeren Edy Dykstra-Blum sa dette om henne:

11 months, good head for age, good bite, very nice eyes, correct earset, straight in shoulder, good bone, good neck, beautiful topline, correct tail, nice hocks, good rear angulation, nice coate, moves easy.

Ja, jeg innrømmer det - jeg er litt himmelfallen akkurat nå :).

:D :D :D

Vakre lille blomsten har jo knapt sprunget ut før hun er vakrest av de alle! :D

Skrevet

:D :D :D

Vakre lille blomsten har jo knapt sprunget ut før hun er vakrest av de alle! :D

:lol: Får vel bare håpe hun ikke blomstrer av med en gang :)

Skrevet

Bare til å komme seg hjem og børste mer :D

Grattis!

Gjett hva som står på programmet litt seinere i kveld da... :lol: :lol:.

Imponerende, ikke mer å si om den saken! Grattis, grattis, grattis!

Tusen takk :D.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...