Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelnavn - hva ville ditt vært?


maysofie
 Share

Recommended Posts

Ja, hele ti år, heldigvis. :lol:

Det kan gå mer enn ti år også - mine foreldre hadde sitt siste kull registrert i 1998 og deretter fikk ikke jeg kull før i 2011. Jeg var i kontakt med NKK og forklarte situasjonen, og de ville ikke ha gjort noe med mindre det var noen som søkte om identisk kennelnavn.

Jeg håper det ikke skal gå like mange år før mitt neste kull...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whipping Speed kanskje? :P Synes whiplash er kult, men det er selvfølgelig tatt :P

Har kennelnavnet Jokvanto i familien, men synes det passer bedre jakthunder og border collier (som det også var tiltenkt). :P

Jokvanto var jo kjempefint! Hva betyr det? Og whippets er jo jakthunder.

Liker best litt personlige kennelnavn, så det hadde nok blitt et stedsnavn jeg føler tilknytning til. Har noen på blokka, men har ikke tenkt å dele dem ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jokvanto var jo kjempefint! Hva betyr det? Og whippets er jo jakthunder.

Liker best litt personlige kennelnavn, så det hadde nok blitt et stedsnavn jeg føler tilknytning til. Har noen på blokka, men har ikke tenkt å dele dem ...

Ja, Jokvanto er veldig fint :) Tenkte på fuglehunder type pointere, engelsk og gordon settere da jeg skrev det :) (For jeg vet jo at jeg eeegentlig har en jakthund ;)) Det er forstavelsen til etternavn og et vakkert lite sted like over der jeg er vokst opp (dog skrives stedsnavnet Jokvanto med to n-er; Jokvannto)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kennelnavn som jeg absolutt ikke vil legge ut.

Har to til som er navnet på to steder som betyr mye for meg.

1. Storeng -Veien jeg bor i nå er storengveien, og dette stedet betyr mye for meg, men så er det det med norskt kennelnavn blandet med engelsk navn...

2. Wellvenn - navnet på stedet der hytten vår lå da jeg var liten, men gjort om til litt mer engelsk vennlig (het Velven) navn.

Er et annet kennelnavn som heter Wellwin, vet ikke om disse to blir for like?

Som sagt så har jeg et annet navn som jeg regner med går igjennom, det er ingen som ligner på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter lang tids leting, kom jeg fram til Akula. Betyr hai på russisk, så da hadde jeg fått integrert dalmatineren i navnet (faren hans er nemlig hvithai), sånn i tilegg til at det passer bra til zoi og faktisk er mulig å uttale :P Skuffelsen var derfor stor når en eller annen gjøk hadde registrert det alt :(

Ellers syntes vi at kanskje Kgb kunne passet bra på disse lystmorderne av noen bikkjer. KGB`S Radioactive, Assassin etc, men det blir for støtende (forøvrig helt enig, KGB er/var ikke særlig trivlig).

Kat Killers har vært under vurdering, passer bra og navn på en av favorittlåtene, men etter å ha hatt det som kennelnavn på Furry Paws, ble jeg lei det :P

I dag tenker jeg Nøttehjernen hadde passet bra, vi får se hva vi ender opp med tilslutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo bli jaktretrieveroppdrett. For å prøve å passe inn med andre jaktretrieveroppdrettere vil jeg henge meg på de eneste trendene som finnes: engelske navn som spiller på retrieverjakt (duck, retrieve, etc), men med en liten, kul vri.

Retarded :heart:

Retarded Amazone, feks, er et navn en jaktretriever kan bære med stil. Spørsmålet er om man får solgt noen valper med det navnet :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...