maysofie Skrevet 28. November 2013 Rapporter Skrevet 28. November 2013 Jeg har sneker mye gjennom oppdrettere av forskjellige raser en stund, og har lagt merke til at der er mye personlige, morsomme og merkelige kennelnavn i verden. Fant ikke en liknende tråd, så som en evig undrer, så spør jeg sonen; Uavhengig om planene er å starte eget oppdrett eller stifte kennel, hvilket kennelnavn kunne du tenkt deg og hvorfor akkurat det navnet? Til dere som har egen kennel, hvorfor har dere valgt det navnet, er det en historie bak? Siter
Raksha Skrevet 28. November 2013 Rapporter Skrevet 28. November 2013 Denne tråden er vel mer for fantasikennler også? I såfall - mitt skal være "Galehuset" 2 Siter
maysofie Skrevet 28. November 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 28. November 2013 Tidligere tråd. Se der ja! Men tenkte mer på hva folk ville hatt, om de skulle ha, ikke bare de som allerede har stiftet eller har tydelige planer Edit: Fantasikenneler, ja! Siter
Sasha&Kiara Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Vi endte med Snøhvit. Satt opp 3 valg. Jeg og han jeg driver kennelen med bestemte de to første navnene. Men vi endte opp med 3. valget vårt som da var Snøhvit. Dette var det barna på da 3 og 6 som bestemte. 1 Siter
Artemis Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Fantasikennelnavn? Gubernaculum. Bare fordi det er et morsomt ord å uttale på engelsk. (For ordens skyld: om jeg faktisk skulle hatt et kennelnavn så hadde definitivt vært noe helt annet. ) 2 Siter
Guest Michellus Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Det har jeg faktisk fundert på lenge! Klarer aldri bestemme meg for hva det ville vært om jeg skulle hatt Siter
Stine Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Blackeyed, men det gikk ikke ann siden det var noen i Sverige som het Blackeyes. Hadde 2 alternativer til som jeg ikke husker Så da ble det 4 valget som vi kom på bare fordi vi måtte finne på noe Norwegian Bull. Siter
Tabris Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Jeg tror jeg vile gått for Autumn Afternoon. Det er url'en til bloggen min, samt også kennelnavnet mitt på FP (så jeg HAR en fantasikennel. ). Hvorfor? Høst er min favorittårstid, og det er vel lite som er mer magisk for meg enn en vakker og fargerik ettermiddag om høsten. 1 Siter
MiO Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 "Hillside" eller "hill top". Noe i den stilen. Jeg tror forresten Hillside er tatt, så det er jo bare å glemme. Men hvis jeg hadde fått velge likevel, så..! (fordi jeg bor på toppen av en stor ås, falt det meg inn en gang at kennelnavn som bygger på det er jo en grei ting) Siter
Meg Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 happy trails om jeg kunne velge fritt- men en kjent AH-kennel (hundekjører) i USA har det navnet, og da holder en seg unna 1 Siter
Heidihj Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Det er noe jeg har tenkt en stund på. Om jeg ender med å sette kull på en her vil jeg søke om kennelnavn, men veldig usikker på hva! (jeg har ingen konkrete kullplaner nå. Hun ene skal ikke brukes i avl, og hun andre er for ung til at jeg kan avgjøre noe på minst et år! Men planen er å ha et kull her en gang, men mulig det blir på en evt. ny tispe senere). Siter
Tabris Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Det er noe jeg har tenkt en stund på. Om jeg ender med å sette kull på en her vil jeg søke om kennelnavn, men veldig usikker på hva! (jeg har ingen konkrete kullplaner nå. Hun ene skal ikke brukes i avl, og hun andre er for ung til at jeg kan avgjøre noe på minst et år! Men planen er å ha et kull her en gang, men mulig det blir på en evt. ny tispe senere). Hvis du kanskje skal ha kull om et års tid, så må du vel nesten begynne å tenke på kennelnavn nå. Det tar vel 3-6 måneder å få et kennelnavn godkjent og registrert, gjør det ikke? Det skal jo ligge ute i en viss periode hvis noen vil komme med protester. 1 Siter
SFX Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 happy trails om jeg kunne velge fritt- men en kjent AH-kennel (hundekjører) i USA har det navnet, og da holder en seg unna Oh man, nå tenker jeg skikkelig koffert her! 1 Siter
Gjest Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Jeg ville nok brukt etternavnet mitt (Kreÿ) på en eller annen måte. Kreÿcy kanskje, men det ser så dumt ut og jeg vet ikke om folk skjønner det Siter
bea Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Norske Halehelter Kos og Kaoz K9 Kinetic Norwegian Furrytalils Hva som skal stå øverst på listen når jeg søker på kennel navn (neste lønningsdag) sparer jeg med å annonsere Siter
Wachita Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Jeg hadde nok brukt Wachita tror jeg ;p Siter
Heidihj Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Hvis du kanskje skal ha kull om et års tid, så må du vel nesten begynne å tenke på kennelnavn nå. Det tar vel 3-6 måneder å få et kennelnavn godkjent og registrert, gjør det ikke? Det skal jo ligge ute i en viss periode hvis noen vil komme med protester. Ja, er klar over det, men det blir nok ikke noe kull på 2-3 år om det blir noe den håpefulle er enda bare 9 mnd gammel, og jeg har ikke økonomien eller tid på plass med det første. 1 Siter
Ingvild Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Da jeg var yngre planla jeg å ha en kennel med navnet Tellus. Også skulle alle valpene få geografiske navn. Så i A-kullet ville de hete Asia, Alvdal og Andorra, B-kullet ville inneholde både Brasil og Bologna også videre. En skrekkelig god plan! Bortsett fra at Tellus er opptatt. Og at jeg neppe noen gang blir oppdretter. 4 Siter
SandyEyeCandy Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Jeg har Okurimono som registrert kennelnavn. Det betyr gave på japansk. Om jeg skulle hatt noe annet og ikke vært opptatt av at shibaer skal ha japanske navn, ville jeg hatt Sirkus Samurai som kennelnavn! 8 Siter
Ane Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Yumyum, men det er opptatt! Men har lyst på kennelnavn, må bare finne fint Kan jo stå i en del år før man må ha kull under det. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
SandyEyeCandy Skrevet 29. November 2013 Rapporter Skrevet 29. November 2013 Yumyum, men det er opptatt! Men har lyst på kennelnavn, må bare finne fint Kan jo stå i en del år før man må ha kull under det. Ja, hele ti år, heldigvis. 2 Siter
Recommended Posts