Gå til innhold
Hundesonen.no

Unger som ringer på døra


soelvd
 Share

Recommended Posts

Nettopp hatt en svett omgang med ungen som blir helt hysterisk når hun allerede er overtrøtt og blir vekt av ungene som flyr rundt og ringer på før de springer sin vei.

Kanskje ikke noe å bry seg om en gang. Eller to eller tre. Men når det er ofte og gjerne etter leggetid (hun sover når hun først sover, men etter ørten ring blir jo bikkjene rimelig våkne og varsler endel) blir jeg drittlei. Helger og, før folk har stått opp.

Siden vi bor i en firemannsbolig kan vi ikke bare ignorere at folk ringer på eller koble ut ringeklokken - for det kan jo faktisk være noe viktig.

Så, hva gjør vi? Slutter å være surmegga voksne og tåler at unger har det moro? Huker tak i de og skremmer de så de aldri, aldri tørr gå forbi huset igjen? Noe i mellom kanskje?

I frustrasjonen styrtet jeg ut døra med bikkjene på slep, klar til å true med at neste gang slipper jeg bikkjene etter de, men fant de heldigvis ikke, det er vel neppe en god idé. Bare så forbanna frustrerende...

Aner ikke hvem de er og hvem foreldrene er, dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg for noen, mange år siden :P Og ikke skrem dem, og vær sur. Det er de det er kjekkest å ringe på hos :ChristmasTree:

Om jeg bare ikke har brukt så drittmange timer på å få ungen til å sovne igjen etter det der så skulle jeg heller klart å ta det med et smil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg for noen, mange år siden :P Og ikke skrem dem, og vær sur. Det er de det er kjekkest å ringe på hos  :ChristmasTree:

Skulle akkurat skrive det samme. De som sprang etter og var sinte, var det som var mest spennende. Ble gode historier å fortelle andre også. Der hvor folk sjeldent var hjemme/åpnet døren, sluttet vi fort å ringe på hos.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt nr mitt til naboene og koblet ut ringeklokka.

Det var en veldig enkel og god løsning på et tulleproblem :lol: Det skal vi jammen gjøre :icon_redface:

Skulle akkurat skrive det samme. De som sprang etter og var sinte, var det som var mest spennende. Ble gode historier å fortelle andre også. Der hvor folk sjeldent var hjemme/åpnet døren, sluttet vi fort å ringe på hos.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Bodd her i 2 år nå. Vi åpner jo første gangen fordi vi tror noen faktisk vil snakke med oss, så ignorerer vi. Aldri gjort noen big deal ut av det. Hvor mange år holdt dere på før dere ga opp? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodd her i 2 år nå. Vi åpner jo første gangen fordi vi tror noen faktisk vil snakke med oss, så ignorerer vi. Aldri gjort noen big deal ut av det. Hvor mange år holdt dere på før dere ga opp? :lol:
Haha :-P Ikke 2 år, så vidt jeg husker. :lol: Ble fort stopp i ring-på-spring når moren min fikk høre om det. :lol: Det er nok ikke samme ungene som ringer på? Blir jo veldig fort kjedelig når folk bare åpner døren og lukler den igjen. Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke åpne døra. da slutter de fort fordi da er det ikke kjekt lenger. :hmm:

Men hvordan i aaaalle dager kan vi vite at det er noen som har tenkt å springe igjen? ;)

Koble ut ringeklokka. Er det noen som skal ha tak i dere så kan de jo bare banke på?? :)

Ja, når jeg tenker etter så ringte naboene på 3 ganger og banket febrilsk på døra sist de ville oss noe (du skjønner, over natten hadde snøen smeltet og da måtte vi koste vekk sanden vi hadde strødd, for de fikk sand i hele stuen sin). :lol:

Også tenker jeg på alle de søte barna som faktisk ringer på for å spørre fint om de kan få hilse på hundene :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :-P Ikke 2 år, så vidt jeg husker. :lol: Ble fort stopp i ring-på-spring når moren min fikk høre om det. :lol: Det er nok ikke samme ungene som ringer på? Blir jo veldig fort kjedelig når folk bare åpner døren og lukler den igjen. Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Jeg aner ikke, det er mørkt, så jeg ser ikke hvem det er. Vi bor såpass tett her at det overrasker meg ikke om de ringer på veldig mange hver gang og ikke har peeeiling på hvem som åpna sist og ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke og banke på? Eller er det oppgang med låst dør og inngang til leilighetene inne? Heng opp lapp, ringeklokka virker ikke, så folk banker på istedet. Kanskje det til og med hjelper bare med lappen? Er jo ikke gøy og ringe på om klokka ikke virker :) Ellers så husker jeg en kompis av meg som brukte og gjøre slikt nede i studentbyen, en student ble lei, sto og venta og når det ringte på så løp han ut med en bøtte kaldt vann og heiv :lol: Det funka.

Og sånn ellers, hvor ofte er det folk MÅ ha tak i dere? Sikkert ikke mange dager med ignorering som skal til før de gir seg, sikkert ikke så mye viktig som passerer på den tiden, og er det krise så får de vell formidlet det på et vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke og banke på? Eller er det oppgang med låst dør og inngang til leilighetene inne? Heng opp lapp, ringeklokka virker ikke, så folk banker på istedet. Kanskje det til og med hjelper bare med lappen? Er jo ikke gøy og ringe på om klokka ikke virker :) Ellers så husker jeg en kompis av meg som brukte og gjøre slikt nede i studentbyen, en student ble lei, sto og venta og når det ringte på så løp han ut med en bøtte kaldt vann og heiv :lol: Det funka.

Og sånn ellers, hvor ofte er det folk MÅ ha tak i dere? Sikkert ikke mange dager med ignorering som skal til før de gir seg, sikkert ikke så mye viktig som passerer på den tiden, og er det krise så får de vell formidlet det på et vis :)

Jo, om det er viktig så banker vel folk det de er gode for og da hører vi det (men vi har ofte i alle fall én dør lukket mellom ytterdøren og stuen). Kaldt vann er fristende :lol:

Folk MÅ ikke ha tak i oss så ofte, nei. Men nå har de holdt på periodevis i 2 år (kanskje mer, vi har bare bodd her i 2). Og nei, kanskje ikke de samme unga en gang, jeg er lei uansett :P

Vet du hvem det er? Snakk med foreldrene?

Aner dessverre ikke, hvis ikke hadde jeg stått på døra for lenge siden :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av ringeklokka en periode. Når de som ringer på blir "Ignorert" slutter de etter en stund.
Den perioden jeg hadde små barn som våkna av ringelyder, skrudde jeg av både tlf og ringeklokke og lot verden seile sin egen sjø om kveldene. Der skjer ikke SÅ mye viktig….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste kidsa vet er at du blir sur. Spesielt om du blir sur og går ut etter de.

Du kan gjøre som meg når jeg ville bli kvitt Jehovas vitner: Åpne døra naken. Om ungene er 13+ syns de sikkert det er superstas, men for en 8-åring er det krise.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste kidsa vet er at du blir sur. Spesielt om du blir sur og går ut etter de.

Du kan gjøre som meg når jeg ville bli kvitt Jehovas vitner: Åpne døra naken. Om ungene er 13+ syns de sikkert det er superstas, men for en 8-åring er det krise.

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
    • Takk   Skal sjekke de 2, fant allerede masse materialle om eller med dem på youtube.    Dersom din hund begynte på 100 meters avstand! wow da er det kanskje håp for min hund også. Hos oss er det når den andre er i nærheten.  Har også oppfattet det som om han vil "beskytte" oss. Har opplevd at i en hundepark sammen med hannhund har det gått greit, de holder avstand osv. Men så raskt jeg tar på båndet så er rullgardinen nede igjen...:)  Bøkene du nevnte skal jeg ta en titt på. Vi bor på innlandet og privattimer med instruktør er noe vi vurderer.  Takker...:)        
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...