Gå til innhold
Hundesonen.no

Mange hestefolk her?


buddy13
 Share

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fant bilde av gamlehesten min! Her er hun 24 år gammel Født i 89, men fortsatt like sprek som hun alltid har vært!

Jeg er en vaskekte hestejente drevet med hest i 13år, hatt forponnier og hester, vært hestepasser, stuntrytter, elev, instruktør og egentlig alt som er Kjøpte min første hest i 2008, en engelsk ful

Andre hester vi har Inspirador: (Avlskåret hingst) Campechano: (Avlskåret hingst) Raindrop: (Avlskåret hoppe) Ibiza H (tre års hoppe): Imperial H. (to års hingst) RedBull H (

Posted Images

Litt random bilder av noen av hestene mine opp igjennom årene, noen er litt dårlig kvalitet pgs scanning av papirbilder.

206030_10151369175550199_817689422_n.jpg

Tom Trapper og jeg klar for galopp trening.

537176_10151369175390199_1219191003_n.jp

Pompel og jeg på vei ut på oppvarming, så cantring på banen.

545142_10151369175445199_1149412858_n.jp

Gaute gutten min :wub: verdens kuleste kaldblods hingst, traver, var alltid blid og med på ALT som var gøy, vinner i travbanen var han også :icon_clapping:

64938_10151369175185199_1163103848_n.jpg

Knoll, kaldblods hingst, hadde han fra han var 1år, fra innkjøring til løp, en veldig snill og grei gutt som jeg hadde det mye gøy med. Ble sparket i hoften og var lenge på skade listen :icon_cry:

299042_10151369175335199_1539181883_n.jp

Distant Lover, vet nesten ikke hvor jeg skal begynne med god ord, dette en den nydligste fullblods hesten jeg har vært borti. Ute var hun snill, men kunne også oppe og sprette litt.

Hun var kjempe kosete og likte å ha en liten del av genseren min i munnen sin som hun suttet på mens vi hadde kose stund.

Ble kjøpt inn for MYYYE penger (over 1mill) fra England, gikk derby i 1995, men klarte ikke å oppnå en så god karriere som trener hadde håpet på, selv om hun gjorde det bra på få starter (24) over 3sesonger når man ikke tenker på forventningene man hadde til hun.

Hun ble en god avels hoppe, med døde dessverre for noen år siden etter følling :icon_cry::cry::icon_cry:

Kommer for alltid til å huske denne kosete frøkna med hjerte av gull :wub::wub:

538658_10151369175260199_1031410291_n.jp

Dalsvinn...kaldblods vallak.

En blanding av sprek, sta og egne meninger så det holdt :gaah: , ikke den letteste hesten jeg har vært borti, men lærte utrolig mye av han :)

Som tre åring var han den årgangens beste hest, men fulgte ikke dette opp da han ble eldre, slet en del med knærne etter hvert.

68660_10151369175370199_1852070088_n.jpg

Manray, fullblods vallak. En morsom og snill gutt som også kunne overraske deg med litt sprett her og der.

På bildet er vi klare for løp :)

267624_10150291998870199_1000461_n.jpg

Bella (brun) og Lyssjø eldi (mørk) kaldblods hopper.

Bella ble aldri noe skikkelig løpshest, hun likte å nyet liver hjemme, hun og fikk lov til det.

Eldi er en spennende traver som fortsatt er aktiv, men har slitt en del med beina det siste året, har vært til start en gang etter skadene, men da hadde hun selvfølgelig dårlig hals, så hun fikk ikke skikkelig luft :(

Litt av mine "barn" opp igjennom årene, er mange flere, men da hadde jeg spammet dere til det kjedsommelige :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt egen, men har drevet med hest noen år, bl.a gått på hestelinje på FHS :) Får også låne hesten til søs så mye jeg vil stort sett, men pga reva dårlige bussforbindelser dit så blir det kun når jeg kan sitte på med noen ut. (Vil ha lappen snart ja! :P )
Har ikke ridd på over et år nå tror jeg O.o Altfor lenge siden sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la hest på hylla i sommer pga. sykdom. Hadde da eid egen hest hele livet (ei fjordhoppe frem til 2004, hesten beskrevet under fra hun var føll i 2010), med unntak av seks år med fôrhest.

Skaffet oss hund tre dager etter at hestene (hoppe med føll) reiste, og jeg angrer ikke på omprioriteringen, selv om jeg skal ha hest igjen en dag. Hoppa har det helt smashing hos fôrvert, som forhåpentligvis vil kjøpe henne til våren. De er super match :) Håper at jeg en dag kan få kjøpt tilbake et avkom etter henne, for denne hesten er unik :wub:

Her er hun sammen med føllet, som nå er avvent og solgt.

bilde-2.jpg

I vinter, drektig og pelsete.

DSC_0059.jpg

Oss da hun fikk 3.premie som treåring i fjor. Topp omtale, men dessverre trekk på hold fordi hun var skrinn og lite muskelsatt (i sterk vekst). Hun fikk til gjengjeld 8 på bevegelser på en dårlig dag, og hele 8.5 på bein, så rammen er god :)

378284_4457242275742_414337054_n.jpg

På samme utstilling.

DSC_0686.jpg

Fikk et akutt savnesavn her nå, men puster med magen og tenker på hvor heldig jeg er som har hatt mange fine år med denne hesten, og at hun nå har det topp hos fôrvert :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har holdt på med hest siden jeg var seks år, med sånn småpauser innimellom. Pr. i dag rir jeg minst en gang i uken på fôrhesten Tolle.983574_4809381767485_1288928315_n.jpg
Fullt navn er Rinde Tolle og han er en 12 år gammel kaldblods. Godt ridbar og en trivelig kar å holde på med.

Før dette fikk jeg leke litt med en blandingshest og ei varmblodshoppe - blandingen var ung og sørget for seks knuste ribbein på ett tidspunkt, men tilbake i salen kom jeg meg.

post-530-0-11598100-1385117284_thumb.jpg

Vakre Waikiki

...og lille trollete Milagro

post-530-0-50908400-1385117307_thumb.jpg


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med hest siden jeg var seks år, med sånn småpauser innimellom. Pr. i dag rir jeg minst en gang i uken på fôrhesten Tolle.983574_4809381767485_1288928315_n.jpg

Fullt navn er Rinde Tolle og han er en 12 år gammel kaldblods. Godt ridbar og en trivelig kar å holde på med.

Så vakker! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med hest hele livet, med et lite opphold. Mest islandshest, men har omskolert en traver, samt ridd en gammel galopphest. Har alltid hatt sansen for klassisk dressur og sprang, og alle isisene har fått holde på med det i tillegg. Nå jobber jeg på et ridesenter, så jeg får ri så mye jeg orker på en herlig DV vallak, som jeg trener i både dressur og sprang :) Er så heldig at sjefen min er berider og en veldig dyktig instruktør, samt at vi får hennes læremestere på besøk for kurs innimellom, så jeg lærer masse!

944306_10153520174225221_2122964776_n.jp

Merino (e. Michellino) og meg etter kurs med Jørn Søvsø Hansen. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt egen, men har drevet med hest noen år, bl.a gått på hestelinje på FHS :) Får også låne hesten til søs så mye jeg vil stort sett, men pga reva dårlige bussforbindelser dit så blir det kun når jeg kan sitte på med noen ut. (Vil ha lappen snart ja! :P )

Har ikke ridd på over et år nå tror jeg O.o Altfor lenge siden sist!

Kan jo slenge ut noen bilder også :P

Jeg på min søsters Islandshest: Salka fra Jåbekk. Ute på tur en gang i februar 2012.

404931_10150567027900423_1907871541_n.jp

Meg og Låneponnien jeg brukte på folkehøyskolen. Fjølner. (Mest kjent som Fjonar)

176802_1571046486538_279374_o.jpg

(stevnet gikk så som så *kremt* :P )

Fryktelig søt da, lille bølleponnien :wub:

227067_10150610343885121_936305_n.jpg

Meg og varmblodstraveren My Pride. Første gang jeg ridde hesten og første gang jeg prøvde feltritt :P (Jeg er til tider veldig impulsiv og fryktløs)

250938_10150187599300423_8133099_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fast inventar i en travstall noen år har eg vert borti mye rart av hester. Alt fra åringer til innkjøring til eldre avlshingster. Veldig lærerikt :) Noen skiller seg ut, og noen fant eg digitale bilder av :)

Ulsrud Frikk, kaldblodstraveren som var min læremester. Tålmodige hesten som skjønte han hadde en nybegynner på ryggen. Flink traver var han også, det ble noen premier når han først var i løpsform.

Frikk_zpse98000a9.jpg

Sølvar, fjordingen som måtte finne seg i alle mine påfunn. Blant annet kjørte vi nissesleden bak ett korps en gang. Han ble også brukt litt til utdrikningslag. Kjøretur med ballonger og banner på vogna var ikke noe problem. La ned mye jobb i denne hesten, han ble til slutt en grei hest, han hadde stått mye "på vent" før eg begynte å jobbe med han.

8585bb6a-9d71-451d-a4d7-08e26781b222_zps

Og til slutt Gann Vilter. Kaldblodstraveren som ville veldig mye, men var rett og slett for heit i hodet. Herligste hesten som til slutt ble avlivet.

GannVilterifridressur_zps0d788b59.jpg

Holder ikke på med hest for tiden, men kanskje en dag igjen?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er en vaskekte hestejente :) drevet med hest i 13år, hatt forponnier og hester, vært hestepasser, stuntrytter, elev, instruktør og egentlig alt som er :P

Kjøpte min første hest i 2008, en engelsk fullblods ved navn Zalo (f.2001). Ble brukt i dressur og sprang, tiltenkt å bli feltrittshest. Dessverre brakk han benet i 2009, så han er på de evige beitemarker.

post-11585-1385848069,3395_thumb.jpg

post-11585-1385849020,2692_thumb.jpg

Deretter kjøpte jeg holsteinervallaken Löwenherz (f.1997) . Red opp til 120 på han i sprang og 90 i terreng. Hoppet lett 140/150baner på trening hjemme, men etter å ha vært kjørehest frem til han var 6år og deretter spranghest til han var 12år var han desverre lei alt da jeg kjøpte han. Valget ble tatt da vi ikke helt passet sammen, så han solgte jeg i 2010 til verdens herligste jente som storkoser seg med han på hobbybasis.

post-11585-1385849056,1539_thumb.jpg

post-11585-1385849070,6547_thumb.jpg

Også er det stjerna jeg har nå- som skal bli hos meg så lenge som overhodet mulig. En liten, positiv og ikke minst spretten KWPN hoppe ved navn Ucintha (f.2001). Hopper lett store høyder på trening, men dog bare startet 120 på stevner enda. Skulle egentlig ri 130/135 denne sesongen, men pga skader har vi vært ute av drift en hel sesong. Liten premieplukker med et hjerte av gull- har aldri vært borti maken :)

post-11585-1385849284,7582_thumb.jpg

post-11585-1385849315,6789_thumb.jpg

post-11585-1385849440,4532_thumb.jpg

Nå skal jeg ikke skrive mer (blir alltid mer enn planlagt), men er nå hvertfall hestefolk her! Hehe :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet med hest i mange år, men aldri hatt egen hest. Gikk på rideskol i 7år og i tillegg red jeg fjordinger og en norlandshest opp igjennom årene. Sluttet med hest når jeg var rundt 16 på grunn av skader og at jeg ble litt redd hester etter jeg brakk ankelen og diverse. Begynte å ri igjen nå i høst etter å nesten ikke ha ridd på 7år! Var veldig skeptisk og nervøs til å bli forrytter siden jeg var så ute av trening, men det har gått supert :) så nå rir jeg to ganger i uka på en liten søt araberhoppe på 7år :) trives veldig godt med hverandre og koser oss masse på turer! Tenker å prøve å få tatt meg noen timer for instruktør etterhvert også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en vaskekte hestejente :) drevet med hest i 13år, hatt forponnier og hester, vært hestepasser, stuntrytter, elev, instruktør og egentlig alt som er :P

Kjøpte min første hest i 2008, en engelsk fullblods ved navn Zalo (f.2001). Ble brukt i dressur og sprang, tiltenkt å bli feltrittshest. Dessverre brakk han benet i 2009, så han er på de evige beitemarker.

ImageUploadedByTapatalk1385848068.815406.jpg

ImageUploadedByTapatalk1385849019.399950.jpg

Vakre vakre såpa<3

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...