Gå til innhold
Hundesonen.no

Doping i hundesport


Mirai
 Share

Recommended Posts

Burde det ikke være et større problem at folk doper bikkjene sine enn at NKK legger føringer for arrangement de ikke er delaktig i?

At det er et større problem er jo helt klart. Men det betyr jo ikke at det ikke er lov å stusse ved at NKK legger seg i føring for arrangementer de har null nada niks å gjøre noe med. Det er jo litt merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

innen hundekjøring er det strenge dopingregler, og det blir tatt dopingprøver.

Du vet du er i hundeverden når det først er galt det ikke er et regelverk, så er det galt hvordan det lages, så er det galt hvordan det til slutt blir og det er galt at det også må følges av medlemsk

Skal ikke banne på det, men jeg vil tro det er stedet hvor du finner mest smertestillende Folk er vel lure å holder munn om det.

At det er et større problem er jo helt klart. Men det betyr jo ikke at det ikke er lov å stusse ved at NKK legger seg i føring for arrangementer de har null nada niks å gjøre noe med. Det er jo litt merkelig.

Siden det gjelder medlemsklubber så burde man jo faktisk klare forholde seg til regelverk også på uoffiselle stevner? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. FORMÅL

Formålet med dette reglementet er å hindre at hunder som har fått visse typer behandling

fremføres til start/bedømmelse på offisielle og uoffisielle utstillinger, prøver og andre

konkurranser arrangert av NKK og NKKs medlemsklubber eller -forbund.

Så jo - så lenge arrangementet er i regi av en samarbeidende klubb så gjelder regelverket. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er i hundeverden når det først er galt det ikke er et regelverk, så er det galt hvordan det lages, så er det galt hvordan det til slutt blir og det er galt at det også må følges av medlemsklubbene i uoffisiell arrangementer :D:lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Poenget mitt var ikke at det var noe galt, jeg bare stusset på Belgerpia sitt utsagn at det gjaldt alt hunderelatert, uoffisielt eller ikke. Om min hundeskole arrangerer et matchshow feks så er det ikke underlagt nkk og derved ingen av nkk sine regelverk. Det betyr jo ikke at jeg syns det er greit med doping, eller?! Snakk om diskusjonsteknikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Regelverket gjelder for både offisielle og uoffisielle arrangementer - så det gjelder altså for absolutt alt.

Poenget mitt var ikke at det var noe galt, jeg bare stusset på Belgerpia sitt utsagn at det gjaldt alt hunderelatert, uoffisielt eller ikke. Om min hundeskole arrangerer et matchshow feks så er det ikke underlagt nkk og derved ingen av nkk sine regelverk. Det betyr jo ikke at jeg syns det er greit med doping, eller?! Snakk om diskusjonsteknikk..

Vel, nei - jeg tar ikke høyde for PRIVATE arrangementer, men reglene gjelder ALLE arrangementer i regi av NKK eller samarbeidende klubb, offisielle OG uoffisielle - om du vil ha hundederby med din hundeskole som arrangør så behøver man altså ikke forholde seg til regelverket, men jeg antar at også du synes det er ugreit om en hund proppa full av rimadyl deltar selv der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det handler om at dersom man har ting som MÅ behandles av kiropraktor så skal man være sikker på at hunden ikke er skadet på en sånn måte at aktivitet er uforsvarlig. Dvs. har man fått knekt opp ryggen så skal det gå tre dager sånn at man vet at hunden er frisk før man viser, starter den.

(at skaden ikke kommer tilbake dagen etter liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er veldig bra at vi nå har et klart og tydelig reglement å følge. Jeg har sendt inn dispensasjonssøknad for Killi og håper virkelig den godkjennes... Hunden er anfallsfri og stabil, og helt uten bivirkninger fra medisinen som vi over de neste to månedene skal trappe ned på. Målet er 0 mg innen mai. Krysser fingre og labber!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...