soelvd Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Burde det ikke være et større problem at folk doper bikkjene sine enn at NKK legger føringer for arrangement de ikke er delaktig i? At det er et større problem er jo helt klart. Men det betyr jo ikke at det ikke er lov å stusse ved at NKK legger seg i føring for arrangementer de har null nada niks å gjøre noe med. Det er jo litt merkelig. Siter
Guest Jonna Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 At det er et større problem er jo helt klart. Men det betyr jo ikke at det ikke er lov å stusse ved at NKK legger seg i føring for arrangementer de har null nada niks å gjøre noe med. Det er jo litt merkelig. Siden det gjelder medlemsklubber så burde man jo faktisk klare forholde seg til regelverk også på uoffiselle stevner? Siter
soelvd Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Siden det gjelder medlemsklubber så burde man jo faktisk klare forholde seg til regelverk også på uoffiselle stevner? Det er vel ikke gitt at man er en medlemsklubb selv om man har et uoff. stevne? Kan ikke hvem som helst ha det, da? Siter
Guest Jonna Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 2. FORMÅL Formålet med dette reglementet er å hindre at hunder som har fått visse typer behandling fremføres til start/bedømmelse på offisielle og uoffisielle utstillinger, prøver og andre konkurranser arrangert av NKK og NKKs medlemsklubber eller -forbund. Så jo - så lenge arrangementet er i regi av en samarbeidende klubb så gjelder regelverket. Heldigvis. Siter
Arkan Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Du vet du er i hundeverden når det først er galt det ikke er et regelverk, så er det galt hvordan det lages, så er det galt hvordan det til slutt blir og det er galt at det også må følges av medlemsklubbene i uoffisiell arrangementer 5 Siter
Guest Gråtass Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Poenget mitt var ikke at det var noe galt, jeg bare stusset på Belgerpia sitt utsagn at det gjaldt alt hunderelatert, uoffisielt eller ikke. Om min hundeskole arrangerer et matchshow feks så er det ikke underlagt nkk og derved ingen av nkk sine regelverk. Det betyr jo ikke at jeg syns det er greit med doping, eller?! Snakk om diskusjonsteknikk.. Siter
Guest Belgerpia Skrevet 26. Februar 2014 Rapporter Skrevet 26. Februar 2014 Regelverket gjelder for både offisielle og uoffisielle arrangementer - så det gjelder altså for absolutt alt. Poenget mitt var ikke at det var noe galt, jeg bare stusset på Belgerpia sitt utsagn at det gjaldt alt hunderelatert, uoffisielt eller ikke. Om min hundeskole arrangerer et matchshow feks så er det ikke underlagt nkk og derved ingen av nkk sine regelverk. Det betyr jo ikke at jeg syns det er greit med doping, eller?! Snakk om diskusjonsteknikk.. Vel, nei - jeg tar ikke høyde for PRIVATE arrangementer, men reglene gjelder ALLE arrangementer i regi av NKK eller samarbeidende klubb, offisielle OG uoffisielle - om du vil ha hundederby med din hundeskole som arrangør så behøver man altså ikke forholde seg til regelverket, men jeg antar at også du synes det er ugreit om en hund proppa full av rimadyl deltar selv der. Siter
soelvd Skrevet 26. Februar 2014 Rapporter Skrevet 26. Februar 2014 Da legger jeg meg paddeflat ;-) Siter
BullsAtWork Skrevet 27. Februar 2014 Rapporter Skrevet 27. Februar 2014 I Weight Pull er doping forbudt.. smertestillende, sterioder og alt annet i Nasjonale Doping Regler Siter
Shlush Skrevet 27. Februar 2014 Rapporter Skrevet 27. Februar 2014 Kan jeg spørre hvorfor kiropraktor og akupunktur er nevnt? :-) karantenetid på tre dager (eller har jeg lest feil) Siter
Guest Gråtass Skrevet 27. Februar 2014 Rapporter Skrevet 27. Februar 2014 Kan jeg spørre hvorfor kiropraktor og akupunktur er nevnt? :-) karantenetid på tre dager (eller har jeg lest feil) Det er samme på hest, 96 timer. Siter
Guest Belgerpia Skrevet 27. Februar 2014 Rapporter Skrevet 27. Februar 2014 Det handler om at dersom man har ting som MÅ behandles av kiropraktor så skal man være sikker på at hunden ikke er skadet på en sånn måte at aktivitet er uforsvarlig. Dvs. har man fått knekt opp ryggen så skal det gå tre dager sånn at man vet at hunden er frisk før man viser, starter den. (at skaden ikke kommer tilbake dagen etter liksom) Siter
C.J Skrevet 1. Mars 2014 Rapporter Skrevet 1. Mars 2014 Jeg synes også det er veldig bra at vi nå har et klart og tydelig reglement å følge. Jeg har sendt inn dispensasjonssøknad for Killi og håper virkelig den godkjennes... Hunden er anfallsfri og stabil, og helt uten bivirkninger fra medisinen som vi over de neste to månedene skal trappe ned på. Målet er 0 mg innen mai. Krysser fingre og labber! 1 Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.