Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder forstår hverandres logring


Guest Christine
 Share

Recommended Posts

Guest Christine

Dette har vi hatt en tråd om for lenge siden. Old news...

Nå fant jeg en artikkel som dukka opp på en annen side som "nyheter", og tenkte det kunne være interessant å dele.

Men beklager om det var så "old news" for deg at du måtte inn for å bare kommentere det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt merke til når de logrer til høyre og når de logrer til venstre? Er det positiv/negativ reaksjon?

Ja, alltid til høyre, og alltid når de var glade for noe. Har ikke sett/lagt merke til logring mot venstre, men Varga får gjerne stiv hale som peker litt mot venstre når hun ser noe hun er usikker/skeptisk på. Jeg hadde ikke tenkt over akkurat hva alle de forskjellige betydde, men ingen overraskelse for meg at hunder har mange måter og logre på og da med forskjellige betydninger, og vertfall ikke at andre hunder kan se forskjell. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke overraskende at hunder forstår hverandres kroppspråk, men artikkelen handler jo om forskningsresultater. Altså at det er mulig å "bevise" dette på en vitenskapelig måte (uten at jeg har lest originalartikkelen). Synes all forskning på kommunikasjon og atferd er spennende, og ikke minst viktig å publisere populærvitenskapelig! Uansett om det er gammelt nytt for enkelte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg en artikkel som dukka opp på en annen side som "nyheter", og tenkte det kunne være interessant å dele.

Men beklager om det var så "old news" for deg at du måtte inn for å bare kommentere det ;)

Slapp av, var ment som at jeg vet vi har en tråd om dette fra før. Men om the new shit er at vi kan ha flere tråder om det samme så fine by me :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

"Forskere har vist at når hunder logrer mot høyre opplever de positive følelser, mens om de logrer mot venstre opplever de negative følelser. Dette reflekterer hva som foregår i hundens hjerne, skriver Escience. "

Dette er jo veldig spennende! Det vil jeg prøve å følge med på :)

Hva om halen liksom ligger på venstre side? (grisehale). :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, var ment som at jeg vet vi har en tråd om dette fra før. Men om the new shit er at vi kan ha flere tråder om det samme så fine by me :P

Dette er faktisk interessant - hvor langt tilbake må en tråd ha vært inaktiv for at vi kan opprette en ny tråd om det samme emnet? Altså, hvis man lurer på noe, googler man det i forumet, eller bare stiller man spørsmål i en ny tråd?

Det er jo lurt å google konkrete ting, som seler og fôr og medisiner, men diskusjonsemner er jo interessant, fordi det er nye brukere på forumet hele tiden.

Helt OT :P Burde opprette en ny tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...