Gå til innhold
Hundesonen.no

Arthur bæsja ut en pose!

Alvira
 Share

Recommended Posts

Hva f*** liksom?

Det står jeg, på mitt 3. våkende minutt den dagen, og der kommer det en POSE ut! Så fint rulla sammen som en pølse, skal tro jeg var sjokkert!

Jeg kan ikke FORSTÅ hvordan han har fått i seg denne posen, også HEL da! Jeg følger jo med han hvert eneste våkne minutt og hele leiligheten er valpesikret.

Uansett takker jeg høyere makter og alt annet som kan takkes for at dette gikk bra :wub:

Han var helt fin resten av dagen, bortsett fra at magen tydeligvis var noe irritert etter hendelsen. Dette resulterte i at valpis hadde ganske mye luft som måtte passere, noe som igjen førte til en relativt "stinkende" veiledning på skolen...

Her er statusoppdateringen til en i veiledningsgruppen min:

Tenker på veiledningen i dag. Det var en veiledning som jeg tror jeg kommer til å huske. Arthur var på besøk. Han lå og sov på gulvet. Omtrent hvert kvarter kom det en vantvittig stank i rommet. På en tidspunkt var det så ille at halve gruppa sprang på gangen...

Hehe, litt pinlig... :P

Hva er det rareste som har kommet ut fra din hund/valp?

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en pose ut av Tuf'en en gang også. Det gikk fint. Var verre da han hadde litt sølvpapir og store mengder tørkerull som skulle passere. Han spydde og spydde og måtte legges med drypp hos veterinærvakta.

Ene schäferen makulerte en hel skumgummimadrass, og det kom en del biter ut... Han klarte også å svelge en glidelås fra en sofapute. Den kom ut like hel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle tro jeg gjorde store øyne da bikkja bæsja en diger rosa og brun kladd en gang. NEON rosa. Mest rosa, lite av annet. Han hadde fått tak i en isbitform i gummi som tydeligvis hadde gått ned på høykant.

Jeg har fått ut en sokk foran og en sokk bak. Rosa hello kitty sokker bak og vanlig svart sokk foran. Den svarte lå vel i magen i 3 uker ellerno, men fikk beskjed av vetten om å vente med å gjøre noe så lenge almenntilstanden var tipp topp. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker, truser, hekla garntråder, sølvpapir, blastbiter, plastposer, mye blå plast og metallklips etter V&H innpakning, diverse emballasje. Tollertullingen spiste alt som kunne minne om noe spiselig i hennes øyne, men alt kom ut igjen enten den ene eller den andre veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke valp da, men spiser mye rar lell!

Skolisser, sugerør, mp3 spiller med headsett(den dro vi på vetrinæren for:p), min nye timerland boot.., hemper fra ett eller annet(jeg har fortsatt ikke funnet ut hvor de mangler) , et helt FROSSENT brød! en pose potetgull(inkludert posen) Osv..

Han spiser hvaaaaa som helst om han er kvalm, men ellers kun det han får servert:p

Jeg har blitt ganske avslappet i forhold til når jeg kontakter vetrinær, alt utenom mp3en har kommet ut igjen i løpet av dagen, enten den ene eller den andre veien:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort glasskår kom ut av min 3 mnd gammel valp. Lærte fort at dalmatinervalper kan finne på å sluke de rareste ting, og at forsikring er en god ting, fikk fart på meg og tegnet da ja. Gikk heldigvis helt bra, ikke noe blod hverken her eller der.

En annen gang spiste han en leverposteiboks... måtte gå med lommelykt om kvelden for å kjenne i bæsjen om alt kom igjennom. Etter det hadde jeg alltid asparges i hus (det pakker seg rundt skarpe gjenstander).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rareste jeg har hørt om var en voksen hund som bæsjet ut et kondom med bæsjen inni. Var bare å knyte og kaste :lol:

Ellers fant jeg en gang et kylling nakkeskjelett som hadde kommet ut, helt, pent og hvitt, reinspikka for kjøtt. Valpene hadde fått hver sin kylling nakke og den ene hadde tydeligvis svelget den hel og systemet gjorde resten, den tok hva den behøvde og sendte resten ut :lol: Ga dem kalkunhals neste gang, den klarte de iaf ikke svelge hel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...