Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor rask er du på avtrekkeren? Avstemming om etablering


SandyEyeCandy
 Share

Etableringshurtighet  

142 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      105
    • Nei
      27
    • Ja, men vi er ikke eksklusive
      0
    • Ja, men vi definerer oss ikke som kjærester, sjøl om vi nærer stor kjærlighet til hverandre
      5
    • Nei, men jeg dater
      5
  2. 2.

    • Samme dag/kveld
      30
    • 1-3 dager
      11
    • 1 uke
      17
    • Opptil 1 mnd
      24
    • 2-6 mnd
      14
    • Lengre
      4
    • Vi kjente hverandre lenge før vi oppdaga hverandre på nytt, så dette er litt vanskelig å svare på
      28
    • Traff hverandre på nettet og blei forelska der, så den fysiske intimiteten tok lang tid, sjøl om følelsene var der
      11
    • Traff hverandre for mange år siden og har ikke hatt kontakt siden, men så klaffa det da vi igjen traff hverandre
      3
  3. 3.

    • 1-3 dager
      9
    • 1 uke
      16
    • Opptil 1 mnd
      38
    • 2-6 mnd
      52
    • Lengre
      17
    • Vi kaller oss fortsatt ikke kjærester, men er eksklusive
      3
    • Venter fortsatt
      1
    • Partner ønsker det, jeg vil vente
      0
    • Vi kaller oss ikke kjærester
      6
  4. 4.

    • Bor ikke sammen
      32
    • Inntil 1 uke
      5
    • Inntil 1 mnd
      7
    • Innen 6 mnd
      33
    • Innen 1 år
      42
    • 2 år
      11
    • 3-4 år
      9
    • Lengre
      3
  5. 5.

    • Ja, helst så snart som mulig!
      6
    • Ja, men jeg vil vente til jeg er helt sikker
      9
    • Jeg er usikker
      4
    • Nei
      7
    • Bor allerede sammen med partner
      92
    • Er singel
      24
  6. 6.

    • Er alt gift
      20
    • Ja, jeg planlegger å fri snart...
      1
    • Ja, men jeg venter til partner frir!
      25
    • Ja, og vi er forlova
      16
    • Nei, støtter ikke ekteskap som institusjon
      16
    • Nei, ikke med denne partneren
      3
    • Kanskje en gang?
      61


Recommended Posts

(...og nei, dette er ikke en sex-prat-tråd! :lol:)

Jeg er utrolig fascinert av hvor ulikt folk organiserer livene sine mtp samliv og ikke minst tidsramma for når folk kommer forbi "forhandlingsfasen" til det å kalle hverandre kjærester osv.

Har derfor laget en anonym poll, og blir glad for alle svar. Jeg har sikkert ikke dekka alle eventualiteter, men det er ikke så farlig, trur jeg, så lenge alle finner et tilnærma relevant alternativ. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er litt der jeg og, jeg vil ikke ha en mann som jeg må fri til. Etter to mer eller mindre seriøse forhold, et som varte i drøye 6 år og et som var av/på i 3-4 år, var jeg dritt lei alt som het

Å herregud - sånt har jeg ikke drevet med på mange år, så jeg husker ikke engang hvem det var som var siste "offer" .

...mens jeg skal sende Super Woman-støv så de tar saken i egne hender.

Får ikke svart da jeg må svare på alle spørsmålene, men jeg bor allerede med partneren min.

Kanskje legge til et "bor allerede med partneren min" alternativ under det spørsmålet?

Legendarisk å glemme det alternativet, da! :lol: Har retta opp nå, takk for innspill!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde sammen med typen før vi ble sammen, så på hvor lang tid det tok før vi flytta sammen svarte jeg innen en uke... Bodde i bofellesskap sammen med han og to andre. Vi ble sammen etter å ha bodd sammen i næremere 9måneder, hadde egentlig såvidt snakket sammen før det ;) Fylla har skylda... eller, vi var begge forelsket i hverandre, men ingen turde ta skrittet før vi drakk litt alkohol en kveld ;)

Vi er forlovet, men skal likevel ikke gifte oss før om noen år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldig timing på denne tråden? :P

Personlig tror jeg at å finne normer på sånne ting egentlig ikke har noe for seg. Folk er forskjellige, og ikke minst har det vel litt å si hvor man er i livet og tidligere erfaringer fra forhold, og om det å flytte sammen er praktisk eller ikke. Men jeg har nå svart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldig timing på denne tråden? :P

Ja, bortsett fra at jeg har tenkt på dette siden Bjerke, da jeg traff en sonis som etterlot meg litt paff mtp hvor rask hun var på avtrekkeren. :lol:

Og som jeg har skrevet tidligere, så er ikke målsetninga her å finne noen rød tråd eller trend, og i alle fall ikke å være normativ! Jeg er ikke en sosiolog som er interessert i statistikk, jeg er (snart) antropolog som er opptatt av mikrosamfunn (som feks sonen). :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vi møtte hverandre for en god del år siden, møttes så igjen i et år etter. Snakket en del sammen før vi 6 mnd etter møttes ordentlig og kyssa. Så holdt vi på i en 6 mnd før vi bestemte oss for å kalle oss for kjærester. Vært sammen i snart 2 1/2 år, og har nettopp flyttet sammen. En vakker dag håper vi at vi gifter oss, men akkurat det er litt tidlig nå :P

I dette forholdet tok jeg det skikkelig rolig og ville bli ordentlig kjent med mannen før vi gikk ut offisielt. Her viste det seg ganske fort at han var like snill og god som jeg først hadde fått inntrykk av, og jeg håper virkelig jeg får fortsette å være så heldig å dele livet mitt med han :)

Sånn, nok kliss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte svare litt utifra han siste som jeg datet og eksen min.... :P Jeg flyttet sammen med eksen etter 6 mnd, så var vel ikke akkurat kjapp på avtrekkeren :D Men det var ikke så lett å flytte sammen med en gang, da vi bodde på hver kant av landet den gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet sammen etter 1 1/2 år, så jeg krysset av for to. Vi hadde nemlig ventet så lenge hvis det ikke var for at jeg ble kastet ut av leiligheten min :P vi brukte lang tid på å bli sammen, men datet eksklusivt i hele den perioden. Jeg var nyskilt, så hadde ikke hastverk - og han har bittelitt forpliktelsesangst, så han hadde det heller ikke travelt :P men, for meg er det viktig med et definert forhold, og jeg har absolutt lyst til å gifte meg med han en gang. Kjenner jeg oss rett blir det sikkert rundt ti år til:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 hakk mer personlig enn jeg pleier å være i offentlige fora, men bare for å få med en annen variant:

Har et nært forhold til en som er mer enn en venn, men ingen av oss har noe ønske om å binde oss til hverandre på noen måte. For hans del gjelder det helt generelt og uavhengig av meg, mens jeg nok sikkert kan tenke meg et forhold etter hvert... med noen andre, hvis de skulle dukke opp, en eller annen gang. Kanskje. :P

Han jeg er med nå er likevel på ingen måte noe jeg "tar til takke med" i mellomtida, det vi har sammen er utrolig verdifullt for meg, og jeg veit at det er gjensidig. Og det er langt fra noe "fuckbuddy"- forhold, bare for å ha sagt det. :)

Vi sees med ujevne mellomrom. Når vi er i samme verdensdel/land/by kan vi møtes hver dag i en måned, men det har også gått måneder og år mellom hver gang vi sees. Enten fordi jeg har hatt kjæreste, eller fordi han har oppholdt seg på div. utilgjengelige steder rundt om i verden.

Vi bodde sammen en kort periode for noen år siden, men vi fungerer fryktelig dårlig sammen i hverdagen. Så det skal vi aldri gjøre igjen, 1 uke under samme tak er på maksgrensa av hva som passer oss.

Edit: Mulig det ligger litt utafor det du egentlig spør om, men

Endret av Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...