Justisia Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 i følge amerikanske vterinærer Akita, Chow Chow, Shar Pei ligger på topp 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Tragisk at den mest krevende hunden står beskrevet som : "quires a 20-30 minute walk every day". Dette er et absolutt minimum for å overhodet ha en hund, synes nå jeg. Selv på de mest kjedelige dagene hvor jeg ikke gidder en dritt summerer nok tisseturene rundt gata seg til ca 20 minutter uansett. Men i Amerika er det vel et fremmedord å "gå tur hver dag". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 I følge dem krever en Akita hele 20-30 minutters tur hver dag. Edit: Så nå at Kanger hadde skrevet det samme. Himmel, ikke rart de har problemhunder i USA hvis det er holdningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Synes slike artikler er rare. Det er jo så individuelt hvilke raser som passer, uavhengig av erfaring. Hvis man absolutt skal ha en veldig lydig hund som kan gå lös overalt, er det jo sikkert dumt å kjöpe en lite förerorientert hund med sterkt jaktinnstinkt. Men om man kun vil ha en hund som selskap og gir beng i om den må gå i bånd, så kan jo en slik hund väre perfekt. Mange som sier at basenjien er for viderekomne hundeeiere også, men den er jo helt perfekt for meg, selv om jeg ikke akkurat kunne gå som viderekommen da jeg kjöpte min förste 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Hahaha... Aussien er jo, i følge enkelte, en enormt krevende, vanskelig, sosialt vrang og ubrukelig hund. Rart den ikke kom med på lista da ! Monsterhund som den er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Og de har også uttalt seg om hvilke raser som er best egnet: http://www.vetstreet.com/our-pet-experts/veterinary-professionals-vote-on-the-best-dogs-for-new-owners Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Og de har også uttalt seg om hvilke raser som er best egnet: http://www.vetstreet.com/our-pet-experts/veterinary-professionals-vote-on-the-best-dogs-for-new-owners Å hjelpes, mops og beagle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 13. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Fire blandingshunder er med på best egnede-lista ... 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Vel.. Jeg kan se hvorfor rasene/blandingene havner der de gjør jeg, de er ikke helt på bærtur, liksom.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 De kunne tatt med malle, tenkte jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Nå har vel "værsting"rasene et noe annet temperament der borte enn her også, vil jeg tro.. Men veterinærer som velger ut dette? Hadde listen sett annerledes ut hvis det var leger som gjorde det? Eller hundeinstruktører? Susanne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Nå har vel "værsting"rasene et noe annet temperament der borte enn her også, vil jeg tro.. Men veterinærer som velger ut dette? Hadde listen sett annerledes ut hvis det var leger som gjorde det? Eller hundeinstruktører? Susanne Synes leger skulle velge ut en liste med "folk som er vanskeligst å ha med å gjøre" Top 10! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Synes leger skulle velge ut en liste med "folk som er vanskeligst å ha med å gjøre" Top 10! He-he Jeg har en topp-2…. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Hihi, begge mine er på listen De kunne tatt med malle, tenkte jeg. Kanskje såpass sjelden at den ikke blir relevant? Men nå er vel ikke cattle dogen så vanlig heller, eller weimaraner for den del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Flere av disse rasene er jo litt anderledes i USA i forhold til her da. At malamuten kom så høyt overraska ikke så mye med det rykte de har. Nå syns jeg faktisk teksten på rasen stemte ganske greit og. I Norge burde den kommet lengre ned da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Hihi, begge mine er på listen Kanskje såpass sjelden at den ikke blir relevant? Men nå er vel ikke cattle dogen så vanlig heller, eller weimaraner for den del. Cattle dog og Weimaraner er vel vanligere i USA enn de er i Norge? Jeg tror det i allefall. ----- Jeg skjønner begge listene, det er nok flere raser jeg ville ha satt på begge listene. Men så var det jo topp 15 og topp 18. Om jeg er enig i teksten under bildene blir en annen sak, men USA har jo et helt annet hundehold enn Norge har. Det er ikke mange landene som måler seg med Norge mtp tur og turlengde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Hihi, begge mine er på listen Kanskje såpass sjelden at den ikke blir relevant? Men nå er vel ikke cattle dogen så vanlig heller, eller weimaraner for den del. Ja kanskje det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts