Gå til innhold
Hundesonen.no

Lærhalvstrup?


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg har så lyst på et halsbånd som jeg ikke aner om eksisterer engang. :P

- Halvstrup, men ikke med kjetting

- Relativt bredt, type 2,5-3,5 cm

- Ikke rundsydd

- Lær

- Brunt, i en fin farge som kler sjokoladebrun kelpie

Finnes det noe slikt? Har noen linker til halsbånd som passer denne beskrivelsen? Pris er ikke så veldig nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på kenjan.dk: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=8569&varenr=03-1225-070&varegrp=3406&name=vareliste

Akkurat sånn er det jeg kunne tenke meg, men 1,5 cm blir i smaleste laget. Størrelsen større (45 cm) er 2 cm bredt, men det tror jeg blir litt for stort i omkrets. Men ellers er det kjempefint - fine farger!

03-1225-050.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på kenjan.dk: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=8569&varenr=03-1225-070&varegrp=3406&name=vareliste

Akkurat sånn er det jeg kunne tenke meg, men 1,5 cm blir i smaleste laget. Størrelsen større (45 cm) er 2 cm bredt, men det tror jeg blir litt for stort i omkrets. Men ellers er det kjempefint - fine farger!

03-1225-050.jpg

Dogman mener jeg har noe lignende det halsbåndet, men vet ikke hvem som selger det.

Ellers så har hunter et skikkelig fint et, som også ligner det over, men her vet jeg heller ikke om nettbutikker som selger det.

Skal prøve å finne det ut senere idag, for jeg VET jeg har sett de et sted ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har et som ligner det myndehalsbåndet som er avbildet annet sted i tråden her, men i fargen brunt ytterst og gyllent inni. Er ikke av martingaltypen, men som et vanlig strup, men fordi læret blir bredere så stopper strupen av seg selv. Produsenten er Dingo, et polsk el tsjekkisk kvalitetsmerke. Str er 50cm men det er på det ytterste, strupen stopper på ca 40cm. Så hvis hunden din har under 50cm i hodeomkrets og ca 40cm rundt halsen så vil dette passe. Hvis du sender meg en PM med mailadr di kan jeg sende deg et bilde seinere i dag, akkurat nå skal vi ut på tur i det flotte været! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke samme type som det du la inn bilde av Ingvild, men her er en annen variant lærhalvstrup iallefall. Kjøpte det på ebay :) Var forskjellige farger og tykkelser (og selgeren var veldig hyggelig.) Gidder ikke finne selgeren nå, siden det virker som det ikke var helt det du var ute etter, men hvis du er intr. kan jeg prøve å finne igjen :)
tur-nidelven-2-mars12-1231.jpg

(er spenne på siden, som ikke vises her).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe slikt til min whippet i mange år, håndsydd etter mål:

http://www.bestinpark.com/product/greyhound-collar

Dessverre ba jeg om den aller tynneste lærkvaliteten, så det ble slitt ut til slutt, dog etter mange års bruk. Men jeg ser at disse syr etter mål også, så man kan jo høre hva det koster. Designet er i hvert fall uovertruffent: Enkelt og praktisk, og ganske så lekkert, i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på kenjan.dk: http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=8569&varenr=03-1225-070&varegrp=3406&name=vareliste

Akkurat sånn er det jeg kunne tenke meg, men 1,5 cm blir i smaleste laget. Størrelsen større (45 cm) er 2 cm bredt, men det tror jeg blir litt for stort i omkrets. Men ellers er det kjempefint - fine farger!

03-1225-050.jpg

Hunter har noe lignene disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så interessert i myndehalsbånd, vil ha et som er like bredt hele veien rundt. Liker det jeg la ut bilde av, den typen liksom. Men jeg vil ha det bredere. :P

Har sett Hunter har halsbånd i den stilen (mtp skinnet), men har ikke sett det i halvstrup. Har lett litt nå uten å finne det, men om noen kommer over det i halvstrup vil jeg gjerne ha link!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke samme type som det du la inn bilde av Ingvild, men her er en annen variant lærhalvstrup iallefall. Kjøpte det på ebay :) Var forskjellige farger og tykkelser (og selgeren var veldig hyggelig.) Gidder ikke finne selgeren nå, siden det virker som det ikke var helt det du var ute etter, men hvis du er intr. kan jeg prøve å finne igjen :)

tur-nidelven-2-mars12-1231.jpg

(er spenne på siden, som ikke vises her).

oooh, jeg er interessert :-D

ønsker meg også myndehalsbånd i størrelse Nico men finner ingen som er store nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke samme type som det du la inn bilde av Ingvild, men her er en annen variant lærhalvstrup iallefall. Kjøpte det på ebay :) Var forskjellige farger og tykkelser (og selgeren var veldig hyggelig.) Gidder ikke finne selgeren nå, siden det virker som det ikke var helt det du var ute etter, men hvis du er intr. kan jeg prøve å finne igjen :)

tur-nidelven-2-mars12-1231.jpg

(er spenne på siden, som ikke vises her).

Har vel sagt det før, men sier det igjen, det halsbåndet er såå tøft :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooh, jeg er interessert :-D

ønsker meg også myndehalsbånd i størrelse Nico men finner ingen som er store nok.

Hvor stor størrelse bruker Nico?

Er ikke så interessert i myndehalsbånd, vil ha et som er like bredt hele veien rundt. Liker det jeg la ut bilde av, den typen liksom. Men jeg vil ha det bredere. :P

Har sett Hunter har halsbånd i den stilen (mtp skinnet), men har ikke sett det i halvstrup. Har lett litt nå uten å finne det, men om noen kommer over det i halvstrup vil jeg gjerne ha link!

Hapoo har noe ala som du har lagt ut.. 2cm bredt for 40cm omkrets..

http://hapoo.no/produkt/hundeutstyr/halsband/larhalsband/hurtta-larhalsband-halvstrup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico bruker str 60 i halvstrup :-) Han må ha ett som er 54-60cm tenker jeg.

Nå vet ikke jeg hvilken type myndehalsbånd du ønsker, men Hapoo har myndehalsbånd i størrelse 55.. Sånne tradisjonelle som er bredere foran enn bak..

Ellers så har du disse:

http://www.kitschcollars.co.uk/greyhound%20collar%20designs%20page.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har eit Jokke bånd ved navn Mambo. Mykt elgskinn og super god kvalitet. kjøpte det via zoo1 for noken år siden. Dei bestilte det til meg direkte fra jokke. Veldig fint og veldig god kvalitet. Hatt det i noken år og det er like fint enda :)208363_10150200264196303_5196769_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket gjennom nettsiden til Hunter uten å finne noe (http://www.hunter.de/en/our-collection/unterkategorien/ext/np/4/0/16261/Dog.html)

Det ene jeg skrev om før idag tok jeg feil på, det er ikke fra Hunter, men Jokke :)

Edit, for å si at det var det båndet som Floyd har som jeg mente, så det bare ikke før jeg la ut svar.

Det er så utrolig fint det halsbåndet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner vi å snakke her! Jokke sitt Mamba-halsbånd er fint, og 2 cm bredt i riktig størrelse. Ikke fullt så bredt som jeg egentlig ønsket. Men nå bruker jeg halsbånd såpass lite at jeg kanskje får fire litt på det kravet (jeg bruker halsbånd mest når han ikke skal trekke, i bymiljø, på lp-trening osv, så det er ikke SÅ farlig).

http://www.haromi.se/halsbandhalvstrypladermamba-p-1589.html?osCsid=3e7d38866c5ffb537d89f07d9497661a

fs_7720.jpeg

En halv cm bredere enn det fra Kenjan, ellers temmelig likt. Spørs om ikke dette får havne på ønskelista mi i år.

Jeg har sjekket litt på Ebay, men ikke lyktes med å finne noe passelig ennå. Mulig jeg ikke er flink nok til å søke med riktige ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et av samme type som Kenjan-halsbåndet, men i fargene sort ytterst og nøttebrunt innerst. Det innerste laget er også av elgskinn som er utrolig mykt... Bredden er 3cm, lengden er altfor stor men det er null problem å snitte opp sømmen til spenna, klippe av til ønsket lengde og sy på spenna igjen, dette ordner en skomaker, med mindre du har en symaskin til lær da... :) Planla å gjøre dette selv men den hunden som skulle ha det vandrer ikke blant oss lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...