Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

Skrevet

Bestilte den - kanskje den har noen gode tips :D

Er litt over 8 og en halv mnd - blir 9 mnd. 5. mai.

Lengste soveøkt tror jeg har vært 5 timer. Men det begynner å bli en stund siden tror jeg. Men det har blitt verre i det siste føler jeg.

Skal ikke love at jeg husker riktig for tiden :P men sa du ikke noe for litt siden om at hun ble forstyrret lett av dere når hun sov? Det kan ikke være det som vekker hun på natta?

Velkommen til verden Tyr! Du er virkelig en liten nydelig gutt :)

8 dager igjen........

• Like 3
  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

Skal ikke love at jeg husker riktig for tiden :P men sa du ikke noe for litt siden om at hun ble forstyrret lett av dere når hun sov? Det kan ikke være det som vekker hun på natta?

8 dager igjen...

Jo er nok mye der og, men hun sover korte økter fra hun legger seg uansett. Men er nok endel der altså.

Skrevet

Gratulerer Bøllefrøken! :heart:

Det går seg forhåpentligvis til Raksha. Men jeg har lært at det ikke skader og tenke og prøve ut litt andre ting, uten å lage for mye styr. De søvnplanene i boken du har bestilt (å skrive ned alt), var lurt for oss for å prøve å se mønstrene i god og dårlig søvn.

Store jenta mi klarer selv! :wub:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152364577916399&set=vb.679816398&type=2&theater

(Akkurat nå får jeg ikke sett den selv, men får "likes" så håper den virker.)

Jeg elsker å stå tidlig opp og få masse ut av dagen før det er en "siesta" når hun sover. :D

Skrevet

Hei Tyr! Flott navn og søt gutt! Det siste bildet var kult :lol:

Hei Tyr! Velkommen til verden :D Nydelig gutt. :wub:

Velkommen til verden Tyr, du var en fining du :wub:

Grattis med lille Tyr @Bøllefrøken ! Kjempefin baby med flott navn! Og fine bilder av både Tyr og Noor i bæresjal! :)

Hei Tyr, så søt du er! Gratulerer så masse :)

8 dager igjen...

Takk alle sammen! Tyr er en kul fyr og jeg gleder meg sånn til å bli bedre kjent med han :wub:

@Arkan Tiden kommer til å gå fort, gled deg masse!

• Like 3
Skrevet

Det går seg forhåpentligvis til Raksha. Men jeg har lært at det ikke skader og tenke og prøve ut litt andre ting, uten å lage for mye styr. De søvnplanene i boken du har bestilt (å skrive ned alt), var lurt for oss for å prøve å se mønstrene i god og dårlig søvn.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152364577916399&set=vb.679816398&type=2&theater

Jeg elsker å stå tidlig opp og få masse ut av dagen før det er en "siesta" når hun sover. :D

wow! Er du klar over hvor gammel A var før han skle selv i sklia? Det var i fjor *host* Action-frøken hun!

Skrevet

Hun er så tøff den snuppa der. Tøffeste jenta i byn!

Skrevet

wow! Er du klar over hvor gammel A var før han skle selv i sklia? Det var i fjor *host* Action-frøken hun!

:|

(Hvis noen syntes det ser litt galskap ut at jeg ikke går bak i trappen, så er det fordi jeg har gått bak henne mange ganger og sett at hun mestrer det. )

Skrevet

:|

(Hvis noen syntes det ser litt galskap ut at jeg ikke går bak i trappen, så er det fordi jeg har gått bak henne mange ganger og sett at hun mestrer det. )

Han var ikke særlig tøff på sklia :P

Nå går det unna da.

Synes det ser ut som hun har full kontroll jeg!

Skrevet

Han var ikke særlig tøff på sklia :P

Nå går det unna da.

Synes det ser ut som hun har full kontroll jeg!

Jeg ser på Ask som tøff og flink, så det var mer sånn "eye opener" på hva vi egentlig har gjort idag! :P

Skrevet

Jeg ser på Ask som tøff og flink, så det var mer sånn "eye opener" på hva vi egentlig har gjort idag! :P

nja... ikke på sklie :P Han ville ha hjelp opp også i fjor, så jeg er dødsimponert! Får det mye moro med den der, tror jeg *flir*

Skrevet

nja... ikke på sklie :P Han ville ha hjelp opp også i fjor, så jeg er dødsimponert! Får det mye moro med den der, tror jeg *flir*

:D

( :sweat: )

Skrevet

H er inne i en vil-ikke-legge-meg-fase :hmm: Nå er det en time siden hun ble lagt, sover fortsatt ikke. "Sitte der", sier hun, så da blir vi sittende der. Går vi ut blir hun lettere hysterisk. Nå kom samboeren og avløste meg. Utrolig kjedelig, og det blir bare verre og verre. Sovetiden på dagen er kutta inn, uten noe effekt whatsoever. :(

Skrevet

H er inne i en vil-ikke-legge-meg-fase :hmm: Nå er det en time siden hun ble lagt, sover fortsatt ikke. "Sitte der", sier hun, så da blir vi sittende der. Går vi ut blir hun lettere hysterisk. Nå kom samboeren og avløste meg. Utrolig kjedelig, og det blir bare verre og verre. Sovetiden på dagen er kutta inn, uten noe effekt whatsoever. :(

:hug:

Jeg kan ikke noe om utviklingen på den alderen, men kan det være en usikkerhetsfase - eller at de begynner å forstå mer av skumle ting i verden osv? Dere gjør helt rett ved å sitte der hvertfall, selv om det er kjedelig og frustrerende.

Hva gjør hun når dere sitter der da?

Skrevet

@soelvd - Vi begravet min morfar for et par mnd siden. Oliver var med i kirka. Jeg ønsket å være der og det var ingen andre å spørre om barnevakt. Han hadde med seg yndlingsbilen og en bamse og var overraskende stille og rolig. Når vi sang gråt han sårt, og når jeg gråt stod han ved siden av meg og strøk meg i håret og passet på mamsen sin som var lei seg.

Hadde han vært bråkete og forstyrrende hadde jeg tatt han med meg og gått ut, men å ikke gå i begravelsen til morfar var ikke aktuelt. :)

@Bøllefrøken - han er så fin! Tenk at han endelig er her! :wub:

Skrevet

Det er nok en fase ja, hun har utviklet seg voldsomt på seinvinteren. Hun ruller og velter seg rundt i senga si (omtrent som når hun sover, hihi), prater med bamsen sin, prøver å hviske ting til oss, holder meg gjerne i hånda, etc. Hun er helt rolig i senga, og oppførselen hennes tilsier bare at hun ikke er trøtt. Ikke noe dårlig humør eller noe, hun bare får/vil ikke sovne.

Alle andre søvnnykker har gått over ganske greit og fort, håper dette også tar slutt snart.

Skrevet

Det er nok en fase ja, hun har utviklet seg voldsomt på seinvinteren. Hun ruller og velter seg rundt i senga si (omtrent som når hun sover, hihi), prater med bamsen sin, prøver å hviske ting til oss, holder meg gjerne i hånda, etc. Hun er helt rolig i senga, og oppførselen hennes tilsier bare at hun ikke er trøtt. Ikke noe dårlig humør eller noe, hun bare får/vil ikke sovne.

Alle andre søvnnykker har gått over ganske greit og fort, håper dette også tar slutt snart.

Det er sånn Johanne er også nå. Har prøvd å legge både tidligere og senere uten at det har noe effekt. Hun er litt roligere med pappaen enn med meg, så nå har han fått oppgaven. :ahappy:

Skrevet

3 mnd og oppe på knea for første gang i kveld..

Er nok alt for mange pappa-gener inn i bildet og det blir nok en liten orkan med tiden :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Endelig! S har sluttet helt med bleie tørr jeg å si. Ingen bleie om natten og ikke et eneste uhell siden hun for to uker siden nektet å ha på bleie en morgen og sa hun ikke var baby mer :lol: Godt å slippe å skifte og overaskende lett avvening. Er glad jeg ikke ga meg når familie og slekt maset om at jeg øve med henne og tvinge henne på doen, hun sluttet når hun selv var klar og når hun først var det så var det også helt problemløst. Typisk trollungen :heart:

• Like 6
Skrevet

Endelig! S har sluttet helt med bleie tørr jeg å si. Ingen bleie om natten og ikke et eneste uhell siden hun for to uker siden nektet å ha på bleie en morgen og sa hun ikke var baby mer :lol: Godt å slippe å skifte og overaskende lett avvening. Er glad jeg ikke ga meg når familie og slekt maset om at jeg øve med henne og tvinge henne på doen, hun sluttet når hun selv var klar og når hun først var det så var det også helt problemløst. Typisk trollungen :heart:

Flinke S!! De slutter med bleie når de er klare for det :)
  • Like 1
Skrevet

Gratulerer!

Og jeg er helt enig med deg. Jeg tror man bare forlenger prosessen og gjør det til en negativ greie ved å tvinge det på ungen. Hun er jo helt innafor normalalderen for bleieslutt og hun fikset det helt av seg selv :D

Jeg hadde samme diskusjon med pappaen til A ang smokk. Jeg fikk rett. Plutselig en dag kuttet han ut selv uten gråt og med mye stolthet. Mye enklere.

Hadde han vært over 4 hadde jeg vært enig i at det var lurt å prøve å få han til å slutte, men han hadde fortsatt goood tid.

Barn VIL bli store, det er stort sett ingen grunn til å stresse de med det :)

A skal bli jeger og skyte dyr i hjertet og hodet så vi kan spise de :|

Så mye for miljøpåvirkning.

Han har fortsatt ekstremt fiskemani og det er vanskelig å få han med på mer normale aktiviteter, så i går ble også søskenbarna med.

Han slapper så godt av når han fisker :)

• Like 4
Skrevet

Ene ungen har dessverre fått bulimi ellerno. Han stikker fingeren i halsen hver gang han har spist grøt. Regner vel med det er tenner på gang eller noe, begge to har fingrene i munnen hele tida. Men nå har ungen spydd tynt, lilla blåbærslim fem ganger på 10 minutter, og det er jo litt unødvendig da.

Skrevet

Har noen av dere prøvd slik greie man kjøper på apoteket for å smøre på gommene til småtroll som holder på å få tenner?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Ene ungen har dessverre fått bulimi ellerno. Han stikker fingeren i halsen hver gang han har spist grøt. Regner vel med det er tenner på gang eller noe, begge to har fingrene i munnen hele tida. Men nå har ungen spydd tynt, lilla blåbærslim fem ganger på 10 minutter, og det er jo litt unødvendig da.

Elektrisk tannbørste for barn og gi det til ungen. En vennine av meg fant det veldig nyttig ved tannfelling. Ungen skjønnte fort hvordan den skulle føres rundt i munnen t.o.m

Skrevet

Ble i barnehagen "tvunget" av foreldrene til å ikke ha på ungen deres bleie. Han hadde mye uhell og gråt etter bleien og sa at han ville være liten. Det var vondt men foreldrene var ikke til å snakke med, fordi han greide det jo hjemme. Men det er annerledes i barnehagen... Kommer ihvertfall ikke til å mase noe med det selv. :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...