Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

E har fått samme pannekaker som oss helt siden hun klarte å spise det, hun :) Aldri laget egne til henne.

Regner med det går aldeles strålende. Men jeg syns ikke det var noe pes å lage egen røre til henne :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når må man begynne å passe på hva som står på på tv med dissa små? Foreløpig er det reklame som er mest spennende her i huset, så regner ikke med det er noen fare enda.

Hvordan da, tenker du? Når de blir skremte/påvirket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel veldig individuelt, men du merker det på de. :)

Hjemme fra super påskeferie! H har kost seg enesløst med kule onkler, flotte besteforeldre, nydelig vær og fine lille Twix.

Høydaren er vel onkels nye hobby, motocross og da han fikk være med pappen sin ut på tur på jordet. Så dro vi til banen og han fikk sitte litt på en sånn mini motocross. Spiren er sådd!

(Og sorry dobbelt opp for dere som har meg på face)

13930248862_ebc7cf1591_c.jpg

Tommel opp!

13953415363_c8c27ececf_c.jpg

Hissig liten f, den der lille saken også.

13953415163_e7952d2642_c.jpg

13953342905_5cfdd1f55d_c.jpg

Twix og H er gode venner som alltid. :) @

13930383191_01d74d11be_z.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*advarsel kvalmt skryt*

Jeg er så stolt av sønnen min!

Den litt vel slække beskyttelsen i skog og mark har virkelig paid off. Han ELSKER fiske og friluftsliv, og har fått en motorikk som er hinsides. Det finnes ikke en utfordring han ikke tar på strak arm i skogen, og han går milevis.

Han tar ansvar for bålet, fyller vann i kaffekjeler, prepper fisken ( MYE smør er viktig) og fisker som en kløpper.

Det kom en gammel mann bort til oss i dag for å fortelle at han hadde fulgt med fra avstand og bare måtte komme bort for å si at det var godt å se en unge med skikkelig oppdragelse :P

Jeg hadde som mål å få en liten villmarking til sønn, jeg hadde ikke trodd det skulle skje så fort.. Han er så fin og trygg i skogen og rundt vannet ( selv der det er bratt) at mammaen blir helt rørt. Fikser sluken selv gjør han også, der får moren min for at hun syntes det var galskap å la en unge fiske med sluk i en alder av 2. Han har stålkontroll.

IMG_20140421_210449.jpg

A fikk ikke fisken, men fikk drepe fisken ( med hjelp) og var fornøyd med det. Han var sur for at han ikke kunne spise hodet da. Skinn og ben gikk ned :|

20140421_133112_1.jpg

IMG_20140418_181930.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige lille Ask! :wub:

Og heldige mammaen som kan tilbringe feriene med det hun liker best i trygg forvissning om at guttungen elsker hvert sekund. Det er jo sånt jeg husker best fra barndommen selv, og jeg vil gi han tusen sånne minner.

Selv om jeg noen ganger tenker at det KAN gå galt, så kan det like gjerne gå galt når han er 6-7. Og han er allerede tryggere rundt bål og på glatte stener enn mange voksne jeg vet om. Den som krøkes tidlig osv..

20140418_120702.jpg

20140417_155746.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og heldige mammaen som kan tilbringe feriene med det hun liker best i trygg forvissning om at guttungen elsker hvert sekund. Det er jo sånt jeg husker best fra barndommen selv, og jeg vil gi han tusen sånne minner.

Selv om jeg noen ganger tenker at det KAN gå galt, så kan det like gjerne gå galt når han er 6-7. Og han er allerede tryggere rundt bål og på glatte stener enn mange voksne jeg vet om. Den som krøkes tidlig osv..

20140418_120702.jpg

20140417_155746.jpg

Jeg har også hundre gode barndomsminner fra skog og fjell, foreldrene mine var veldig turglade. Og disse minnene er en stor del av den jeg er, for å si det sånn. Mine barn fikk også oppleve natur fra de var helt små, og jeg er veldig enig med deg i at de må få prøve seg litt. Noen blåmerker og litt forskrekkelse hører barndommen til.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hundre gode barndomsminner fra skog og fjell, foreldrene mine var veldig turglade. Og disse minnene er en stor del av den jeg er, for å si det sånn. Mine barn fikk også oppleve natur fra de var helt små, og jeg er veldig enig med deg i at de må få prøve seg litt. Noen blåmerker og litt forskrekkelse hører barndommen til.

på våren i fjor ble han lammet av for mye lyng, etter noen uker løp han barbent i skogen med tusen småsår på leggene. Han har noen riper i ansiktet etter kvister nå, og blåmerker på knærne selvfølgelig, men ellers like hel :P

I barnehagen får han ikke lov til å gå 25 meter "tur" med pinne fordi de kan skade seg hvis de faller.... *himle*

Jeh forstår jo at de må være mer forsiktig med andres barn, men det er måte på.

Det stinker bål av alle klærne hans, så det er godt han trenger lite i barnehagen i dag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på våren i fjor ble han lammet av for mye lyng, etter noen uker løp han barbent i skogen med tusen småsår på leggene. Han har noen riper i ansiktet etter kvister nå, og blåmerker på knærne selvfølgelig, men ellers like hel :P

I barnehagen får han ikke lov til å gå 25 meter "tur" med pinne fordi de kan skade seg hvis de faller.... *himle*

Jeh forstår jo at de må være mer forsiktig med andres barn, men det er måte på.

Det stinker bål av alle klærne hans, så det er godt han trenger lite i barnehagen i dag.

På skolen vår er det heller ikke lov til å leke(sloss) med pinner, fordi guttene fekter med dem og det eskalelerer til slåing og stikking og da kan det brått bli ganske farlig. Synd, men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På skolen vår er det heller ikke lov til å leke(sloss) med pinner, fordi guttene fekter med dem og det eskalelerer til slåing og stikking og da kan det brått bli ganske farlig. Synd, men sant.

Det er ikke lov til å GÅ med pinner i hånda i tilfelle de faller og får den i øynene. At de ikke får lekesloss med de forstår jeg. A har jo pinnegalskap og nekter å forholde seg til den regelen. Han får jo ha så mye pinner han vil utendørs hjemme.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med dere Mud og Pippin&Symra. Vi går overalt i terrenget med Johanne og det er utrolig hvor flink hun er til at hun bare har gått i 2 måneder :)

Har allerede fått høre at vi ikke bør la henne plukke opp pinner fordi det er ikke lov i barnehagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en ganske fantastisk barnehage mtp slike ting. Her er de ute og klatrer i trær, opplever naturen og leiker med pinner. Det innebærer at vi har en enorm pinnesamling hjemme (en hver hobbit må nemlig ha flere gode sverd :wub: ), men det gjør jo absolutt ingenting :)

En herlig påske er over. Lang skitur har vi fått, sykkelferdighetene er virkelig på plass (en flott måte å trene mamma til marathon må dere skjønne), og vi har fått vår første overnatting i telt for sesongen :D

Edit : glemte jo helt - nydelige bilder @Mud, herlig og se at det er flere villmarksgutter her :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bilder Mud

I dag er det ultralyd og det er sprøtt å tenke på at det bare er drøye 2 mnd igjen .....kjenner nesten jeg blir litt stressa med alt som skal gjøres før den tid. Men vi kommer nok i mål. Nå kommer nok tiden til å gå fort noen uker, mai er herlig sånn.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13953415163_e7952d2642_c.jpg

Twix og H er gode venner som alltid. :) @

13930383191_01d74d11be_z.jpg

Da vet du hva helgene fremover i årene som kommer blir å gå til :lol: :lol: Fine Twix&Heljar :heart:

Her har de ingen regler på slikt i barnehagen, men vi bor jo på landet i Hedmark , de tar med ungene på partering av elg på høsten liksom :P Masse ute hele tiden og jeg liker at de er så opptatt av å utnyte skogsområde :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er misunnelig, @Marie . Tuva går nemlig ikke enda :P Hun KAN gå helt fint og hadde noen dager i påsken der hun faktisk gikk generelt, ikke bare til mennesker som lokket. Men så var det brått slutt og nå nekter hun å gå igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille snupp vil ikke noe som helst hun. :aww::lol: Sitte er dødskult og i senga kan vi nå åle oss frem, men legges hun på gulvet så slutter alt å virke for tenk. :aww:

Men vi nyter det så lenge det varer, har ikke babysikret noen ting :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varer nok ikke lenge før Tuva også løper rundt soelvd :) Det går i bølger. J fikk dilla på å gå og også langt fra oss, men nå har hun skjønt at hun kommer dit hun vil og nå har hun en periode der hun trenger mye nærhet og gjerne vil bæres.

Verandaen i varmen :-)

post-3504-0-92933300-1398182517_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...