Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Ja! :D Er det forresten nå jeg skal si at det var først da jeg ble vegetarianer som fjortenåring at jeg faktisk begynte å like grønnsaker? Er han som meg har du med andre ord noen år med grønnsaksmas foran deg. :aww:

Jeg var godt voksen jeg og, så jeg er ikke så bekymret sånn egentlig.

Jeg leste grønnsaksmos først forresten, og tenkte "hvordan visste du...?". Det er en av de tingene jeg gjør, lurer det inn i potetmos. Og så putter jeg ekte amerikansk konditorfarge i noen ganger, ting med knæsje farger smaker visstnok fryktelig mye bedre.

Fargen gir ham sannsynligvis leukemi før han er fem, men men, tipper blodverdiene sikkert er bra. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Øøøh.. Har det blitt slettet poster som ikke bryter retningslinjene?

edit: Uansett oppfølgingspost så skal man ikke slette poster som ikke strider med retningslinjene, vel?

Fra sonen:

§1.1

Det er ikke under noen omstendigheter lov å poste innlegg som strider mot Norges lover. Du står selv personlig ansvarlig for alt du skriver. Alle innlegg som informerer om, eller kan lede til lovbrudd, slettes.

Lov om legemidler § 20, første ledd, første punktum sier at: "Det er forbudt i reklame eller lignende, ved tekst eller bilder, direkte eller indirekte, å gi uttrykk for at en vare som ikke er legemiddel anbefales som middel til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter eller påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr."

Når jeg leste innlegget mitt på nytt innså jeg at jeg var på kanten i forhold til dette med medisinske påstander og spurte derfor om det kunne fjernes. Sitter med febersyk baby, men skriver på nytt når jeg finner tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§1.1

Det er ikke under noen omstendigheter lov å poste innlegg som strider mot Norges lover. Du står selv personlig ansvarlig for alt du skriver. Alle innlegg som informerer om, eller kan lede til lovbrudd, slettes.

Lov om legemidler § 20, første ledd, første punktum sier at: "Det er forbudt i reklame eller lignende, ved tekst eller bilder, direkte eller indirekte, å gi uttrykk for at en vare som ikke er legemiddel anbefales som middel til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter eller påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr."

Når jeg leste innlegget mitt på nytt innså jeg at jeg var på kanten i forhold til dette med medisinske påstander og spurte derfor om det kunne fjernes. Sitter med febersyk baby, men skriver på nytt når jeg finner tid. :)

Nå vet jeg ikke om vi har lov til dette, altså diskutere moderering i tråden. Men, Hannas innlegg var ikke i strid med dette, og innlegget hennes kunne fint ha blitt redigert (tatt bort deler av ditt sitat f.eks) uten å slettes. Det gikk på en påstand du kom med, helt uavhengig av produktet du selger. Var det ikke flere innlegg også som ble borte? Det var det jeg reagerte på, ikke at ditt forsvant. :)

Som jeg sa på pm til moderator. Det er utelukkende en prinsippsak. Det har ingenting med hverken deg eller temaet å gjøre. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om vi har lov til dette, altså diskutere moderering i tråden. Men, Hannas innlegg var ikke i strid med dette, og innlegget hennes kunne fint ha blitt redigert (tatt bort deler av ditt sitat f.eks) uten å slettes. Det gikk på en påstand du kom med, helt uavhengig av produktet du selger. Var det ikke flere innlegg også som ble borte? Det var det jeg reagerte på, ikke at ditt forsvant. :)

Som jeg sa på pm til moderator. Det er utelukkende en prinsippsak. Det har ingenting med hverken deg eller temaet å gjøre. :)

I så fall foreslår jeg at du tar det videre med moderator, ja. Jeg ba bare om at innlegget mitt og quotene ble fjernet (altså alt som strengt talt er på grensa med norsk lov). Hannas innlegg var sikkert ikke stridig, jeg husker ikke :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dåner av H sin matsmak :P

Ellers oppdaget jeg dette på S i dag. Liksom små "hudnupper". Er ikke kviser. Aldri sett no slikt, jeg. De er bare her- ved / under armen. Noen som kan antyde hva det KAN være?
Han er ikke syk eller plaget av det.
1548099_492804337495364_2075997477_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol: :lol: @Mari jeg leer av bildene med påleggsvalgene hans :lol: Fantastisk!

S har hatt dag nr to i den nye avdelingen og jeg kjenner jeg sliter mer enn henne enda :aww: Æsj. Men det virker jo på henne at det går bra og hun liker seg der.

Forresten. Se for dere hvor enkelt det er å få en hylende unge ut av barnehagen (fordi hun ikke fikk ha på seg de nye innsandalene til bilen, i regn og snø.) når man har en pose med våte klær, en liten bunke med papirer OG lillebroren hennes som må bæres. Herlig assa :heart: Nesten så jeg begynte å grine selv. Endte opp med at jeg forlot grinnende unge i yttergangen i barnehagen (Da fikk jeg sååå fine blikk fra de andre foreldrene :D ) og gikk ut i bilen med lillebror, klær og papir, så hentet henne og bærte henne ut i bilen. Det var skikkelig herlig, for lillebror hadde jo begynt å grine på de 45 sekundene jeg var inne og hentet igjen sytpeisen. Det var koselig tur hjem, når barn eskalerer hverandre med grining :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall foreslår jeg at du tar det videre med moderator, ja. Jeg ba bare om at innlegget mitt og quotene ble fjernet (altså alt som strengt talt er på grensa med norsk lov). Hannas innlegg var sikkert ikke stridig, jeg husker ikke :)

Personlig synes jeg det er en veldig stretch å si at det er på grensa i forhold til loven, det var åpenbart ikke en reklame, som er det loven vil ramme. Men det er et fair enough ønske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ , du, det der gjør jeg også. Problemet mitt er at vi går hjem fra bhg, og han er for tung å bære. Men jeg har også gått fra ham hylende og skrikende. Jeg har forsøkt å stå i det i en vanskelig henting, men det ga meg 45 minutter med slag, spark og skalling. (og et bhg personale som ikke løftet en finger i situasjonen... Argh!) Tro meg, de blikkene er hakket verre. :teehe:

Det som hjalp endel til oss var at jeg har fått bhg til å varsle H om at jeg snart kommer for å hente ham, det gjorde overgangen eklere. Jeg har inntrykk av at det er overgangene som er vanskelig for disse på 2 og 3 og 4, ikke sandalene om du skjønner?

Dét, og at jeg alltid lar han finne meg. Later som jeg ikke ser ham, at jeg leter (ikke som lek da, bare voksen-feiking). At det er han som oppdager meg har også hjulpet, ikke jeg som går bort til ham og overrasker ham.

Kanskje du kan prøve det samme? Om du ikke henter til samme tid hver dag så kan du sende en melding når du er en halvtime unna slik at de rekker å si fra til henne et par ganger før du er der?

Ellers, når det klikker helt så går jeg og sier at jeg kommer tilbake. Det er dritekkelt og pinlig, men alternativet for meg er verre for både meg og H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ , du, det der gjør jeg også. Problemet mitt er at vi går hjem fra bhg, og han er for tung å bære. Men jeg har også gått fra ham hylende og skrikende. Jeg har forsøkt å stå i det i en vanskelig henting, men det ga meg 45 minutter med slag, spark og skalling. (og et bhg personale som ikke løftet en finger i situasjonen... Argh!) Tro meg, de blikkene er hakket verre. :teehe:

Det som hjalp endel til oss var at jeg har fått bhg til å varsle H om at jeg snart kommer for å hente ham, det gjorde overgangen eklere. Jeg har inntrykk av at det er overgangene som er vanskelig for disse på 2 og 3 og 4, ikke sandalene om du skjønner?

Dét, og at jeg alltid lar han finne meg. Later som jeg ikke ser ham, at jeg leter (ikke som lek da, bare voksen-feiking). At det er han som oppdager meg har også hjulpet, ikke jeg som går bort til ham og overrasker ham.

Kanskje du kan prøve det samme? Om du ikke henter til samme tid hver dag så kan du sende en melding når du er en halvtime unna slik at de rekker å si fra til henne et par ganger før du er der?

Ellers, når det klikker helt så går jeg og sier at jeg kommer tilbake. Det er dritekkelt og pinlig, men alternativet for meg er verre for både meg og H.

Det var veldig lurt. Skal prøve på å la henne finne meg og sånt fremover, du har nok helt rett for hun var sliten itillegg når h*** braste løst (det varte i sånn 30 min etter vi kom hjem også, til slutt bestakk jeg henne med en kvikklunsj bit Sånn for kostholdsdiskusjonen :lol: ) Men det skal jeg begynne med, å la henne finne meg og hvis ikke det blir bedre så be dem om å forberede henne på at jeg kommer.

Aaah unger altså. Har en skikkelig crappy uke og de merker det godt med å prøve å utnytte situasjonen. Eller henne da, Jaran er for liten enda, men merker at han trenger mer nærhet når jeg har det dårlig og det er helt greit.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol: :lol: @Mari jeg leer av bildene med påleggsvalgene hans :lol: Fantastisk!

S har hatt dag nr to i den nye avdelingen og jeg kjenner jeg sliter mer enn henne enda :aww: Æsj. Men det virker jo på henne at det går bra og hun liker seg der.

Forresten. Se for dere hvor enkelt det er å få en hylende unge ut av barnehagen (fordi hun ikke fikk ha på seg de nye innsandalene til bilen, i regn og snø.) når man har en pose med våte klær, en liten bunke med papirer OG lillebroren hennes som må bæres. Herlig assa :heart: Nesten så jeg begynte å grine selv. Endte opp med at jeg forlot grinnende unge i yttergangen i barnehagen (Da fikk jeg sååå fine blikk fra de andre foreldrene :D ) og gikk ut i bilen med lillebror, klær og papir, så hentet henne og bærte henne ut i bilen. Det var skikkelig herlig, for lillebror hadde jo begynt å grine på de 45 sekundene jeg var inne og hentet igjen sytpeisen. Det var koselig tur hjem, når barn eskalerer hverandre med grining :heart:

Der har du grunnen til at jeg ikke kunne hatt kidz. Jeg hadde dengla den ene med den andre tror jeg :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig lurt. Skal prøve på å la henne finne meg og sånt fremover, du har nok helt rett for hun var sliten itillegg når h*** braste løst (det varte i sånn 30 min etter vi kom hjem også, til slutt bestakk jeg henne med en kvikklunsj bit Sånn for kostholdsdiskusjonen :lol: ) Men det skal jeg begynne med, å la henne finne meg og hvis ikke det blir bedre så be dem om å forberede henne på at jeg kommer.

Aaah unger altså. Har en skikkelig crappy uke og de merker det godt med å prøve å utnytte situasjonen. Eller henne da, Jaran er for liten enda, men merker at han trenger mer nærhet når jeg har det dårlig og det er helt greit.

Noen dager er bare drit og man liker ikke ungen(e) sine så himla godt. Det er lov å være ærlig om det, sant..? Men det snur heldigvis veldig fort. :)

Håper uken din tar seg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på å komme meg tilbake til skolen fra høsten av? Er det altfor tidlig med barnehage for ettåringer? :cry:

Vi skal tilbake på jobb da, og det må vel de fleste, så det går nok helt bra :)

Fordelen med skole er jo at du ofte kan få litt fleksible dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal tilbake på jobb da, og det må vel de fleste, så det går nok helt bra :)

Fordelen med skole er jo at du ofte kan få litt fleksible dager.

Ja. Bare synes det kjennes helt galt :P Men hvis jeg endelig skal få meg noe utdanning, så tror jeg ikke jeg kan vente særlig lenger... Har jo dobbel kontantstøtte med tvillinger, så det er litt surt å ikke være hjemme. Men jeg tviler på at Nav vil være spesielt samarbeidsvillige om jeg somler mer nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på å komme meg tilbake til skolen fra høsten av? Er det altfor tidlig med barnehage for ettåringer? :cry:

Gutta dine er jo i en spesielt god situasjon der, de er sammen om det, de har hverandre. :)

Jeg klarer ikke å sende henne i barnehage fra høsten av, men det har med mine minner om barnehage og sånt, mer enn at jeg syns det er noe galt i det. Jeg har sett babyer på 9 mnd som begynner i barnehage og stortrives fra dag 1, og jeg har sett 3åringer som mistrives fra dag en. Så det har veldig mye med at barn og barnehage skal passe sammen.

Men jeg begynner nok jakten på dagmamma så fort jeg vet litt mer hvordan dagene mine blir, for jeg skal også etter planen på skole fra høsten av. Stort sett er jeg hjemme da, men har realtime forelesninger og kollokviegrupper via nett, som jeg er avhengig av å "møte på".

Jeg vet ikke om dagmamma er bedre for ungen, men for meg kjennes det myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyye bedre for meg. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med meg at det er mye om abortering av tvillinger i media for tida! EKKELT! Folk aborterer altså bort 1 av 2 fordi de mener de ikke orker å ha tvillinger. Det er ting som tyder på at tvillinger knytter bånd til hverandre allerede på fosterstadiet, så det er én side ved det... En annen ting er at det virker som om de som synes det må være så forferdelig å ha tvillinger, er de som ikke har tvillinger selv!

Edit: @raksha ja, du har nok rett. Det er bare at de er så veldig små! Men som tidligere nevnt, så har man jo fleksible dager som student da. Og jeg håper de får plass i barnehagen som hører til skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at det virker som om de som synes det må være så forferdelig å ha tvillinger, er de som ikke har tvillinger selv!

Er jo stemor til tvillinger, og jeg synes enda det er noe herk. Fint og flott for ungene osv, ikke noe å si på det. Men det ER dobbelt opp av alt og jeg kjenner jeg er blitt mer avskrekket fra å få egne barn når jeg ser hvor altoppslukende det er med de ungene. Det er jo bare sånn det faller for meg da :P Men det er utvilsomt "forferdelig" hvis man er en person som ikke har lyst på barn selv, ikke har lyst å ofre egen tid og ikke har lyst på alle de tingene som følger med barn x2 samtidig. Dessuten koster det ekstra mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo stemor til tvillinger, og jeg synes enda det er noe herk. Fint og flott for ungene osv, ikke noe å si på det. Men det ER dobbelt opp av alt og jeg kjenner jeg er blitt mer avskrekket fra å få egne barn når jeg ser hvor altoppslukende det er med de ungene. Det er jo bare sånn det faller for meg da :P Men det er utvilsomt "forferdelig" hvis man er en person som ikke har lyst på barn selv, ikke har lyst å ofre egen tid og ikke har lyst på alle de tingene som følger med barn x2 samtidig. Dessuten koster det ekstra mye :P

:| Jeg finner ikke ord :lol: Det er så uendelig fjernt fra min situasjon, og jeg har bare en, at jeg klarer ikke formulere det jeg tenker engang.

Og med det avslørte jeg vel hva jeg synes om å fjerne et foster om man venter tvillinger. Er gravid og ikke skal ta abort, så tar man det man får - om det er en eller fem. :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, boohoo! Det var jo til og med folk som hadde brukt prøverør som gjorde dette! Til og med en som hadde satt inn TO egg. Det ble til tre fostre, og hun fjernet to av dem!

Det ER altoppslukende å få barn, det koster penger, man får mindre egentid. Det gjelder uansett antall! Jeg synes faktisk det er direkte sårende at folk synes det er noe "herk" med tvillinger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Bare synes det kjennes helt galt :P Men hvis jeg endelig skal få meg noe utdanning, så tror jeg ikke jeg kan vente særlig lenger... Har jo dobbel kontantstøtte med tvillinger, så det er litt surt å ikke være hjemme. Men jeg tviler på at Nav vil være spesielt samarbeidsvillige om jeg somler mer nå...

Skjønner den godt, og dette er sagt i beste mening, men det er jo viktig at du får deg en utdannelse også. Så du kan ta vare på deg og dine :)

Jeg har super gode minner fra barnehagen og som Raksha sier så et de jo to så de kommer sikkert til å ta styringa :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...