Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

Skrevet

@MonicaT Det er lettere med trilleturer om man har en lydig hund.

Jeg hadde baby på sommeren og da var det ikke noen begrensning på lengden av turen. Jeg ammet, så maten hadde jeg jo med meg og hadde med utstyr til bleieskift. Nå på vinteren består vel utfordringen mer på hvor kaldt det er. Jeg har med termos med varmt vann og kan lage ei flaske ved behov. Prøver å time turene med tidspunkter hun skal sove.

Tusen takk

Ingen av våre går kjempe pent i bånd, så litt spent på hvordan det blir med vogn i tillegg. Må nok starte å trene litt på akkurat det, sånn at de ikke er helt villmenn på tur. Ser helt klart at en lydig hund gjør ting lettere.

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

Jeg gikk tur med en alaska husky og barnevogn, så gikk jeg tur med alaska huskyen som trakk sykkel med 3 åring på og barnevogn. Alaska huskyen kunne absolutt ikke gå pent i bånd, tipper du klarer deg fint jeg MonicaT ;)

Skrevet

Sansa vimser en del fram og tilbake. Hun vil også gå rett foran vognen. Båndet er akkurat så langt at hun får til å gå på linje med vogna, men det medfører at jeg kjører på henne mye (for jeg seg hun jo ikke) Det driter hun bare i :o

Skrevet

Sansa vimser en del fram og tilbake. Hun vil også gå rett foran vognen. Båndet er akkurat så langt at hun får til å gå på linje med vogna, men det medfører at jeg kjører på henne mye (for jeg seg hun jo ikke) Det driter hun bare i :o

:lol: Svimehuene her går også rett foran vogna. Har hatt noen påkjørsler, men de lærer jo ikke.

Skrevet

Når det gjelder barnehage så tenker jeg at ikke alle foreldre har så mye valg heller. Man må jobbe for å få mat på bordet

Her fremstilles det som at alle foreldre kun tenker på karriere, det er sikkert mange av de også, men en del har sikkert ikke så mye valg enn å måtte jobbe fulltid. Og da blir jo dagene lange om man vil eller ei.

Hvor lange/mange trilleturer har dere med små barn?

Er det kaotisk å ha med en hund på trilletur (i bånd)?

Monti går som en prest når vi har barnevogn, da må han tydelig konsentrere seg. Mye mer mentalt sliten når han kommer hjem også. Så nei, veldig lite kaotisk. :) Vi går ikke så mye tur for tiden, har vært så fryktelig mye vind. Men ellers prøver vi å ta oss en trilletur om dagen. Men Monti får tur/trim på kvelden så trilleturen er for Tuva sin del.

Skrevet

Jeg har med meg 4-5 stykker på trilletur, men alle mine går kjempefint i bånd, pleier å ha en som trekker kjetting og en som trekker kløv itillegg og bytte på hvem det er så blir de slitne itillegg :P

Jeg abonnerte på BAM, synes det var et fint blad- Men nå liker jeg blad veldig godt da :aww: Abonnerer også på foreldre og barn.

Skrevet

Jeg har med meg 4-5 stykker på trilletur, men alle mine går kjempefint i bånd, pleier å ha en som trekker kjetting og en som trekker kløv itillegg og bytte på hvem det er så blir de slitne itillegg :P

Jeg abonnerte på BAM, synes det var et fint blad- Men nå liker jeg blad veldig godt da :aww: Abonnerer også på foreldre og barn.

Fornøyd med foreldre og barn? Jeg lurte på å bestille abonnement nå for da får man med en hoppeku :P

• Like 1
Skrevet

Hvor lange/mange trilleturer har dere med små barn?

Er det kaotisk å ha med en hund på trilletur (i bånd)?

Er det noen av dere som takket ja til abn på BAM? Er det bra?

Jeg syns to er greit å gå med sammen med vogn, men skal jeg gå med tre så har jeg grimer på de som kan finne på å dra. Nå bor vi sånn til at trilleturer på vinterstid ikke er så aktuelt, er det mildere enn 10 minus så er det så surt at vi ikke orker å være ute, og jeg var dårlig i høst da vi skulle brukt tiden på åtilvenne henne på å sove ute, så vi går ikke turer i kaldere enn 10. Men bortsett fra kulde så er det bare å gå så lenge man lyster. Ammer man så har man jo med maten, ammer man ikke så er flaske og termos fint å ha med så man kan ta en matpause.

Da drar vi på helsestasjonen for andre gang denne uka, nautet av en fastlege ombestemte seg og henviste ikke til barnelege likevel, så nå skal legen som har ansvaret for helsestasjonen prate med meg og se på armen hennes, selv om den ikke er hoven nå. så får vi se hva som skjer...

Skrevet

Fornøyd med foreldre og barn? Jeg lurte på å bestille abonnement nå for da får man med en hoppeku :P

Jeg har hoppeku OG jeg er fornøyd med bladet :P ! Sophia elsker kua. Vi kjøpte etter å ha vært hos @Kiyomi :)

• Like 1
Skrevet

Jeg har hoppeku OG jeg er fornøyd med bladet :P ! Sophia elsker kua. Vi kjøpte etter å ha vært hos @Kiyomi :)

Men da er det jo ikke noe å lure på :) Kanskje jeg burde ha to stk hoppeku. Eller kanskje de klarer å dele. Får se an :P

Skrevet

Så mye styr raksha! Det er vel bra om hun blir henvist videre så noen får sett ordentlig på den armen. Kjenner jeg et glad for at jeg bare kan gå bort til helsestasjonen ?

Skrevet

Så mye styr raksha! Det er vel bra om hun blir henvist videre så noen får sett ordentlig på den armen. Kjenner jeg et glad for at jeg bare kan gå bort til helsestasjonen ?

ja får hvertfall høre hva denne legen sier. Er litt delt på om jeg vi plage henne med tester og styr, vi må jo helt til elverum eller trondheim for barnelege, kommer det ikke tilbake så er det litt mye styr. Men tenk om det faktisk er noe som må følges opp... :gaah: kjenner jeg er litt sur for at vi ikke ble sendt til barnelege første gang... men det er litt sent å være sur for det nå.
Skrevet

Ja det var dårlig av legen å ikke sende henvisning da dere var der. Lov å være litt syr, selv om det ikke hjelper! ?

I natt sov ungen fra 22 til 8.30. Men jeg hørte et lite knyst, så helt automatisk sto jeg opp å lagde flaske kl 5. Lurer på om jeg drømte at jeg hørte noe, for hun lå helt stille da jeg kom tilbake med flaska. Sååå unødvendig :aww:

Skrevet

Vi avventer og ser om det kommer tilbake. Hun er så frisk og aktiv nå at vi tar sjansen på at det aldri dukker opp igjen.

Skrevet

Jeg gikk tur med en alaska husky og barnevogn, så gikk jeg tur med alaska huskyen som trakk sykkel med 3 åring på og barnevogn. Alaska huskyen kunne absolutt ikke gå pent i bånd, tipper du klarer deg fint jeg MonicaT ;)

:lol: Svimehuene her går også rett foran vogna. Har hatt noen påkjørsler, men de lærer jo ikke.

Monti går som en prest når vi har barnevogn, da må han tydelig konsentrere seg. Mye mer mentalt sliten når han kommer hjem også. Så nei, veldig lite kaotisk. :) Vi går ikke så mye tur for tiden, har vært så fryktelig mye vind. Men ellers prøver vi å ta oss en trilletur om dagen. Men Monti får tur/trim på kvelden så trilleturen er for Tuva sin del.

Tusen takk dere

Da regner jeg med at det går fint her også :)

Håper det løser seg snart Rak. Ikke noe gøy å ha det sånn.

Takk for svar ang BAM @. Da blir det nok det her også. Alltid gøy med litt blader.

Til tirsdag skal jeg på ordinær ultralyd :) Gleder meg

• Like 2
Skrevet

Vi avventer og ser om det kommer tilbake. Hun er så frisk og aktiv nå at vi tar sjansen på at det aldri dukker opp igjen.

• Like 2
Skrevet

Gratulere MonicaT :)

Vi har hatt hjemmebesøk av helsesøster vi no :) koselig dame :) og så veide vi lilletupp og hun har vist lagt på seg ca 200g siden lørdagen., det var vist veldig bra, ment helsesøstera.. De regnet i denne alderen at 200g i uka var bra.. Så må si tilveksten er bra på kalven :P jeg gjør meg som ammeku :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 5
Skrevet

Da ble det vaksine på lillemor i dag. Krysser fingre for at hun ikke blir dårlig. Heldigvis er Bonden hjemme i kveld.

Møte med presten i morga i forbindelse med dåpen. :D

Skrevet

Mannen har fiksa abonnement for noen dager siden, jeg tror det var kua som utløste det :P en jeg vil gjerne ha bladet så da går det jo bra.

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...