Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

Ja, med elggryte tenkte jeg mer på sånn med kjøtt oppi med saus av fløte og kantareller mm eller noe. Ikke elghakk, det er kjedelig :P

Det hørtes veldig godt ut.. Nå ble jeg sulten :)

Synes lasagne med salat høres ut som en god middag også forresten :)

Skrevet

Takk for tips! Syns det er lite villtsmak på elgen her, så vi bruker elgkjøttdeig til alt. Vi får høre hva klokken sier :)

Skrevet

Da må jeg vel bare offentliggjøre at mannen rakk seg ikke hjem til fødselen :P han landet på flyplassen 30 min etter jeg var ferdig :P

Så nå er vi foreldre til ei herlig jente :)

Jeg er i uforskammet god form og ligger nå på hotellet fordi gubben nekter meg å dra hjem :P

Og jenta, ho sover bare :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 23
Skrevet

Da må jeg vel bare offentliggjøre at mannen rakk seg ikke hjem til fødselen :P han landet på flyplassen 30 min etter jeg var ferdig :P

Jeg er i uforskammet god form og ligger nå på hotellet fordi gubben nekter meg å dra hjem :P

Gratulerer så masse!!!! Ser frem til mange bilder :D

Skrevet

Åååh gratulerer!! Funka ikke å knippe igjen gitt?

Skrevet

Gratulerer såå mye Krutsi! Og så du som ikke hadde noen planer om å slippe henne ut enda ... :P Jeg vil også se bilder såklart!!

Skrevet

Tusen takk alle sammen :)

Det skal sies at det pleier vist ikke å gå såpass fort for førstegangsfødende som det gjorde til meg.. Jeg brukte knapt 6 timer ifra vannet gikk til jeg var helt ferdig :P

Og så må jeg innrømme at epidural er Guds gave når riene ikke har pause imellom :P sånn ifra første stund :P

Her er tuppa :) fortsatt navnløs da siden vi trodde jo at vi hadde så god tid enda :P haha

Og hun kom bare 10 dager for tidlig, men vi har ikke mye klart enda da :lol: mamma kjem og redder oss litt i morgen :P

• Like 14
Skrevet

Begynner å stresse litt med dåpen kjenner jeg, så i dag har vi snakket med søskenbarnet til svigermor, og hun vil lage mat til oss! :D Vi vet ikke helt hva vi skal ha enda, koldtbord blir veldig uøkonomisk når vi ikke blir flere enn 12 stk, så noe middag av noe slag. Vi har fryserne fulle i elg. Hvordan hadde dere reagert om dere fikk servert lasange og salat i en sånn situasjon?

Ut en tur til sivilisasjonen nå, så se om vi finner pynt til bordene, og gave fra oss, dress til Bonden og finsko til meg. :aww:

Vi hadde gryterett og salat. :)

Lite babytråd for oss for tiden. Dagene kan oppsummeres enkelt: goggeligoggeligoggeligoggeligogg.

:wub:

Gratulerer :D:heart:

Tusen takk alle sammen :)

Det skal sies at det pleier vist ikke å gå såpass fort for førstegangsfødende som det gjorde til meg.. Jeg brukte knapt 6 timer ifra vannet gikk til jeg var helt ferdig :P

Og så må jeg innrømme at epidural er Guds gave når riene ikke har pause imellom :P sånn ifra første stund :P

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1389899353.741726.jpg

Her er tuppa :) fortsatt navnløs da siden vi trodde jo at vi hadde så god tid enda :P haha

Og hun kom bare 10 dager for tidlig, men vi har ikke mye klart enda da :lol: mamma kjem og redder oss litt i morgen :P

Haha! Neste gang skal jeg ikke kjøpe inn en ting så slipper jeg å gå to uker over! :lol:

Nydelig :wub:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...