Gå til innhold
Hundesonen.no

Låne hund til trening og tur? (Bergen)


Anki
 Share

Recommended Posts

Jeg er om bare 6(!) små dager, ferdig utdannet dyrepleier. Flytter etter dette til Bergen for å starte i ny jobb på Dyreklinikken Sotra :) Har to katter, men verken leilighet eller tid tillater at jeg skaffer meg min egen hund enda. Jeg har allikevel veldig lyst til å delta på litt lydighetstrening og er også veldig lysten på å lære noe agility etter hvert. Dette er noe jeg vil jobbe med med min fremtidige hund.

Har aldri hatt hund selv, men har vokst opp med naboers, venners og besteforeldres hunder. Er derfor godt hundevant. Har hatt grunnleggende undervisning i adferd og positiv trening gjennom utdannelsen min, men savner muligheten til å jobbe med dette i praksis. Er lysten på å lære mer, og kanskje bli bedre forberedt til den dagen jeg får min egen valp i hus. Jeg har ikke bestemt meg helt enda, men ville lufte tanken og høre om noen har en hund de kunne tenkt seg å låne bort, både for å delta på kurs, men også for tur og kos. Ta gjerne kontakt, helt uforpliktende, for en koselig hundeprat :)

Kanskje har du en hund som du gjerne skulle trent mer med, men at tiden ikke strekker til? Da kan dette være en fin ordning for begge parter :) Ser etter en hund av middels størrelse som liker å jobbe og ikke er alt for knyttet til eier (må kunne fokusere på andre som håndterer den). Alder og rase spiller ingen rolle, så lenge det ikke finnes belastningsskader eller forkalkninger av ledd som vil begrense treningsmulighetene. Jeg flytter til Knarrevik, så om du bor i nærheten er det bare et pluss! Ønsker helst ikke å måtte kjøre lange strekninger for å hente og bringe.

Håper å høre fra deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan låne min! 9 år gammel australsk terrier, ung til sinns og i kropp. Liker ikke være alene, og har litt issues med nærkontakt med fremmede hunder, eller ingenting å utsette. Behandles positivt og elsker klikkertrening. Vi bor i sentrum, kanskje litt for langt for deg?

Edit: og er kanskje litt liten..? Ta i allefall kontakt hvis du er interessert! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snilt av deg! Jeg hadde i utgangspunktet litt mer toller/BC/aussie-størrelse i tankene, da jeg sannsynligvis kommer til å havne i middels/stor klasse i AG med den rasen jeg tenker å skaffe meg etter hvert. Men tar absolutt kontakt hvis ikke annet melder seg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikkje mine. :P

Men, min kjære fader, har ei tispe som treng meir mental trening. Ho er den penaste hunden i heile verda, faktisk. :yes:

Det er ei schæferblanding, ca 3 år(?), ca 24 kg, og veldig spretten, leiken og lettlært. Er ca på størrelse med min bc kvalp faktisk (han er 6mnd+), men han er ein stor type. Eg har trent (bittelitt) klikker med ho og ho elsker det. Ho er veldig glad i meg (cuz' I r so awezome :rofl:), men eg trur det tar omtrent fire sekunder å få ho til å elske andre, så lenge dei gir ho oppmerksomhet. Ho kan bråke litt mot (enkelte) andre hundar, men elskar andre igjen. Er bestevenn med min gamling, men tykkjer kvalpen min er teit og irriterande, så dei får ikkje lov til anna enn å gå tur i lag.

Eg har, sånn delvis, eg har ikkje spurt pappa men går ut i frå at han ikkje har noko i mot det, tenkt å ta ho med meg på treninger (og/eller kurs) ein gong i mellom. Ideellt sett skulle det då stått ein person og tatt imot ho og trent ho når eg kom. Evt trent kvalpen min, så tar eg ho. Eller trent meg, så kan dei sitte i bilen. Mange muligheter.

Det blir litt avstand frå der du er, dog. Men dersom du har lyst til å møte ho ein gong så kan me nok ordne det. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor befinner denne skapningen seg da? :) Avstanden vil nok spille en rolle, hvor kjedelig det enn er. Blir sånn når man har full jobb og gjerne vil komme seg ut før det blir alt for mørkt. Men det høres jo interresant ut. Vil gjerne se et bilde :innocent: Og få en treningskompis på kjøpet er jo forsåvidt heller ikke så dumt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, gløymte skrive det ja! Ho er i Arna, det er forsåvidt ein kjapp tur med toget fra byen, men du bur jo eit stykke utanfor på feil side. :P Eg bur eit stykke utanfor i motsett retning av deg. Det ser dog ut til at eg stort sett køyrer til byen på trening ein gong i veka eller deromkring, så eg har forsåvidt muligheter til å ta ho med dei gongane det måtte passe.

Bilde har eg men kun fra mobil. Ho er svart (hint av brunish teikningar på skuldre og hals når ho er våt), glatthåra og har noko schæfersk over seg. Litt sånn staff/schæferaktig i trynet, med to aldeles nydelige øyrer som står rett opp og det eine vipper bittelitt på flippen når ho går. :wub: Pinnehale som gjer vondt mot leggen når ho logrer hardt. Kraftigare enn schæfer i kroppen, skal vere noko fuglehund inni der, men eg veit ikkje kva type og kan ingenting om dei.

Eg skryter veldig altså, men eg digger bikkja. Men, for ikkje å skru forventningane høgt, så er det faktisk ikkje så mange av mine næraste som tykkjer ho er så kul som eg. Kan godt vere du vil tykkje ho er dødsteit.

e0d7d782-c12f-41f8-9eba-ea1a88e19e0d.jpg9ef42849-6431-4eab-89b5-4d111a3d010e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Høres litt langt ut ja. Men kan jo godt møtes om du skal til byen en gang, så tar vi det derfra :) Jeg har ikke noen særlige forventninger, for jeg har jo ikke noe særlig erfaring enda. Det er derfor jeg vil låne, så jeg kan trene hund såvel som meg selv :) Litt mindre produktivt å møte opp på hundetrening uten hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt dette du ser etter? Dalmisen her i huset hadde nok satt pris på å få jobbe litt mer. Eg har ikke klart å knekke koden på trening med henne. Hun er 6 år, omplasseringshund. Selger sjela si for en godbit, og er ikke spesielt avhengig av meg. Brukes noe til blodspor. Stort sett snill og grei, kan finne på å utagere mot andre hunder på tur i bånd. Ikke opplevd det på trening.

Trener og konkurrerer i LP med gronnisen, bor på Ågotnes :)

005.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til deg :) Min første LP-hund var en eurasier, ingen enkel hund å trene med det heller, er en grunn eller ti til at eg byttet til gronnis :P En ting en lærer av å ha en "utradisjonell" LP-hund, er virkelig å gi av seg selv for å få fremgang. Det er gnist og treningsvilje i henne, men hun krever ingenting, og blir dermed ikke prioritert. Spesielt siden gronnisen krever langt mer aktivitet/trening for å være fornøyd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, gløymte skrive det ja! Ho er i Arna, det er forsåvidt ein kjapp tur med toget fra byen, men du bur jo eit stykke utanfor på feil side. :P Eg bur eit stykke utanfor i motsett retning av deg. Det ser dog ut til at eg stort sett køyrer til byen på trening ein gong i veka eller deromkring, så eg har forsåvidt muligheter til å ta ho med dei gongane det måtte passe.

Bilde har eg men kun fra mobil. Ho er svart (hint av brunish teikningar på skuldre og hals når ho er våt), glatthåra og har noko schæfersk over seg. Litt sånn staff/schæferaktig i trynet, med to aldeles nydelige øyrer som står rett opp og det eine vipper bittelitt på flippen når ho går. :wub: Pinnehale som gjer vondt mot leggen når ho logrer hardt. Kraftigare enn schæfer i kroppen, skal vere noko fuglehund inni der, men eg veit ikkje kva type og kan ingenting om dei.

Eg skryter veldig altså, men eg digger bikkja. Men, for ikkje å skru forventningane høgt, så er det faktisk ikkje så mange av mine næraste som tykkjer ho er så kul som eg. Kan godt vere du vil tykkje ho er dødsteit.

e0d7d782-c12f-41f8-9eba-ea1a88e19e0d.jpg9ef42849-6431-4eab-89b5-4d111a3d010e.jpg

Litt ot, men dette var en NYDELIG hund :wub::wub: :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du som trener aktivt lydighet, ikke har klart å tenne gnisten i henne, så er hun kanskje ikke den beste starten for meg som nybegynner? Nydelig hund da! Kikket litt på bloggen din :)

Ikke nødvendigvis. Min første hund, "drittbikkjen", var uten tvil den jeg lærte mest av å jobbe med. Det å måtte tenke litt utenfor boksen trenger nødvendigvis ikke å være negativt :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat en slik tråd hadde jeg planer om å lage i nærmeste framtid! :)

Edit: Så om det er greit om jeg låner tråden til å spørre om omtrent det samme... Flere som har eller kjenner en hund som de vil låne vekk en til to ganger i uka for lydighetstrening? Trener ikke i klubb, da.

Har litt rrfaring med lydighetstrening og hunder generelt, trener positivt, og har trent en hel del forskjellige hunder :) Holdrr til på Breistein, så mellom Byen og Knarvik ca er fint.

(Si fra om jeg heller skal opprette egen tråd, så gjør jeg det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du intr i mudi? Har selv en muditispe og er høygravid selv. Så hun får lite stimuli for tiden. Bor på Os, så mulig det et litt langt...

VELDIG interresert i å bli bedre kjent med rasen ja. Vil gjerne se om den passer for meg, men det er den jeg har i kikkerten for fremtiden :) Er ikke kjent på vestlandet i det hele tatt. Hvor ligger Os i forhold til Knarrevik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei igjen! Nå er jeg godt etablert i Bergen og begynner å kjenne at det hadde vært godt å komme seg litt mer ut! Jeg bor i Knarrevik på Sotra, og leter derfor fortrinnsvis etter en hund i nærheten, slik at ikke henting og bringing vil ta alt for lang tid. Jeg vil gjerne komme i kontakt med noen som er åpne for å låne meg kompisen sin i helger også (på dagtid) - det er jo da man har mest tid til lengre turer:) Send meg en PM eller skriv her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har en bullmastiff gutt på 6 mnd, herlig på alle måter! Jeg har planer om å trene lydighet med ham og har såvidt begynt :) Jeg trenger pass hver tredje helg grunnet jobb ( har andre som passer, men avlastning er jo fint), så hvis du kunne tenke deg å ha ham en helg innimellom så hadde det vært så kjempekjekt! :D

Er verdens snilleste, gjør alt for en godbit men er relativt sta, veldig gøy men litt utfordrende å trene!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har en bullmastiff gutt på 6 mnd, herlig på alle måter! Jeg har planer om å trene lydighet med ham og har såvidt begynt :) Jeg trenger pass hver tredje helg grunnet jobb ( har andre som passer, men avlastning er jo fint), så hvis du kunne tenke deg å ha ham en helg innimellom så hadde det vært så kjempekjekt! :D

Er verdens snilleste, gjør alt for en godbit men er relativt sta, veldig gøy men litt utfordrende å trene!

Hei! Det hadde vært spennende, men jeg har dessverre ikke mulighet til å ha hunden med meg i leiligheten jeg leier :( Men hvis du kjenner energien bygger seg opp en dag, og han kunne trengt en lengre tur, så tar jeg ham gjerne med meg:) Han måtte selvsagt blitt litt eldre først, så han ikke får overbelastning av leddene mens han vokser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det hadde vært spennende, men jeg har dessverre ikke mulighet til å ha hunden med meg i leiligheten jeg leier :( Men hvis du kjenner energien bygger seg opp en dag, og han kunne trengt en lengre tur, så tar jeg ham gjerne med meg:) Han måtte selvsagt blitt litt eldre først, så han ikke får overbelastning av leddene mens han vokser:)

Det var synd! Det skal jeg gjøre - sjelden det skjer da, han er relativt bedagelig anlagt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...