Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine beste arbeidstider


Tabris
 Share

Recommended Posts

07-15 er en fin arbeidstid, eller 08-16. Men jeg liker heller å komme meg litt tidlig opp og slutte litt tidligere så man rekker å slappe av litt før middagslaging og hundekurs. Heldigvis utdanner jeg meg til barneskolelærer, som gjør at jeg har arbeidstid ca. mellom 08-16, så det passer jo bra :) Håper kanskje å kunne slutte av litt tidligere enn 16 en del dager i uka. Også har man jo alle skoleferier, helger og røde dager fri, så lenge det ikke er planleggingsdag.

Eneste ulempen er at jeg ikke kan jobbe overtid for å kunne avspasere en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg trives veldig godt med å jobbe 06-14.

Jeg har min drømmeturnus. Jeg jobber natt, med en uke på og en uke av. Jeg er så B menneske, at det å stå opp tidlig for å gå på jobb klokka 8 om morgenen, er HARDT. Jeg venner meg ikke til det, og de

Det verste med jobben min er at jeg starter 6 og slutter 14. Bæsj. Kunne vært greit i perioder, om jeg ikke hadde vært nødt til å stå opp 04.00. Frister mer å planslipe brystvortene hver dag.

Nei, perfekt tid ville vært 10 - 18 eller 11 - 19. God tid på morgenen, god tid på kvelden, og man er frivillig våken lenger enn nyhetssendingen for døve starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 til 15 hadde vært topp. Nå er jo jeg student, men dagene her er lagt opp med undervisning fra 9 til 17. Jeg har blitt vant til det, men synes at jeg får lite ut av dagen i forhold til å begynne tidligere. Har jobbet en del 12-20 i forbindelse med sommerjobb, og da får man ikke gjort noe før man begynner på jobb, og ikke noe etter man er ferdig på jobb, så det synes jeg ødelegger dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fleksitid, er stort sett på jobb fra 0730-15, bruker å komme kl 07 også, så kan jeg spare opp litt fri :) Nå sparer jeg til jul, så slipper jeg ta ut 2 feriedager for å reise hjem :) Passer meg ganske fint egentlig, synes det er litt tidlig å stå opp da, jeg liker å gå tur og dusje før jobb, så prøver å stå opp i 5-5.30 tiden. Er litt slitsomt, men hvis jeg ikke legger opp til tur og dusjing, så kan jeg stå opp 06.30 og ha god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har jobba ca 10-16 i eit par år, og har blitt bortskjemt med korte dagar. :P 9-15 hadde kanskje vore endå betre. Etter utdanning, om 2-3 år, håpar eg at eg finn noko i retning av 8-16 eller deromkring.

Siste tida har det blitt meir 12-20 og 10-18. Det er skikkelig lange treige dagar, der eg ikkje får gjort noko som helst utanom og berre søv mellom slaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min drømmeturnus. Jeg jobber natt, med en uke på og en uke av. Jeg er så B menneske, at det å stå opp tidlig for å gå på jobb klokka 8 om morgenen, er HARDT. Jeg venner meg ikke til det, og det er en kamp mot kroppen hver eneste dag år etter år etter år. Ikke fungerer jeg godt før et stykke utover dagen.

Kveldene og natta er min beste venn, og det var da jeg eksempel gjorde skolearbeid best.

Dessuten er bare to dager fri alt, alt, alt for lite. :P Så da jobber jeg heller mye i en uke, og har en uke fri. Da rekker man å gjøre ufattelig mye på den uka. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min drømmeturnus. Jeg jobber natt, med en uke på og en uke av. Jeg er så B menneske, at det å stå opp tidlig for å gå på jobb klokka 8 om morgenen, er HARDT. Jeg venner meg ikke til det, og det er en kamp mot kroppen hver eneste dag år etter år etter år. Ikke fungerer jeg godt før et stykke utover dagen.

Kveldene og natta er min beste venn, og det var da jeg eksempel gjorde skolearbeid best.

Dessuten er bare to dager fri alt, alt, alt for lite. :P Så da jobber jeg heller mye i en uke, og har en uke fri. Da rekker man å gjøre ufattelig mye på den uka. :ahappy:

Sånn kunne sikkert jeg også ha jobba! Liker å være oppe om natta og liker fri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 10 - 14 et alternativ? :lol:

Men seriøst, det er nesten den bundne tiden jeg har. Undervisningen er stort sett ferdig til halv to, Et par dager har jeg møtetid litt ut over dette, men stort sett kan jeg dra fra jobb tidlig, noe som betyr turer i dagslys også på vinteren. At jeg da sitter litt ut over kveldene med retting innimellom synes jeg er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 10 - 14 et alternativ? :lol:

Men seriøst, det er nesten den bundne tiden jeg har. Undervisningen er stort sett ferdig til halv to, Et par dager har jeg møtetid litt ut over dette, men stort sett kan jeg dra fra jobb tidlig, noe som betyr turer i dagslys også på vinteren. At jeg da sitter litt ut over kveldene med retting innimellom synes jeg er helt greit.

Drømme alternativ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kunne sikkert jeg også ha jobba! Liker å være oppe om natta og liker fri :P

Det er superdeilig. Jeg elsker den biten med å se byen gå til ro om natta. At gatene tømmes mer og mer og det bilr stille og folketomt, for så å våkne til liv igjen om morgenen. Sommerstid får jeg både soloppgang og solnedgang. Men om vinteren er det j bare mørkt i en uke. :lol: Men jeg elsker natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg tror også jeg hadde trivdes optimalt med å jobbe sånn som Nirm. Dessverre inneholder ikke jobben min det valget der :P

Det står mellom åpning og stenging egentlig, det eneste som ødelegger for de begge er sjefen. På åpning fordi han er der hele dagen, og stenging fordi han aldri klarer å ha nok folk på jobb som fører til et helvetes stress fra min side.

Om jeg kunne velge, hadde jeg jobbet som Nirm. Nattevakt 7 dager av og 7 dager på. Men skal jeg ha min egen jobb som utgangspunkt må jeg nesten si 06-14. Den vinner på flest punkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fungerer rett og slett ikke i en normal 8-16 jobb, kroppen min begynner ikke å virke før etter 12.
Nå lever jeg etter klisjeen: "Jobber 80 timer i uken for å unngå å jobbe 40 timer i uken." :icon_redface:

Det var forholdsvis greit da jeg bodde i USA, da jobbet jeg fra 10-18, og etter at jeg fikk hund, fikk jeg jobbe

halve dagen hjemmefra.

Men jeg foretrekker kveld/natt, er en ekte nattugle.
Så nå har jeg det egentlig ypperlig. Bor i Norge og jobber på California-tid,

dvs fra ca 18.00/19.00-3.00, noen ganger lenger, andre ganger kortere. Det kan bli litt usosialt,

men samtidig har jeg såpasse mye valgfrihet at jeg kan ta meg fri når jeg vil.
For tiden vurderer jeg et par jobbtilbud, men tanken på å gå tilbake til fast kontortid... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er turnusjobbing med dag-kveld-helg, generelt sett vil jeg ha fri når "alle" andre har fri (noe som er umulig, mine nærmeste venninner jobber enten skift eller medleverturnus, type fire døgn på - syv av). Jeg kjeder meg også fort hvis jeg får for mange lange formiddager hjemme, så det perfekte for meg er 7:30-15:00 (som jeg har jobbet noen år nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...