Tommy Skrevet 11. September 2013 Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Det du bør kjøpe: KJØTT! Kjøtt i massevis! Ikke bare med tanke på prisen, men kvaliteten og utvalget. På Nordby that is, vet ikke hvordan det ligger an nordover langs grensa. Bacon er et must. Gjerne kjøp inn like mye som din egen kroppsvekt. Melka. Vet ikke hvorfor, men stefaren min kjøper utelukkende melk fra Sverige. Han er gjerrig, så antar det er billig. Snus, tobakk. Bare å hamstre. Skal du til Nordby kjører du den gamle svinesundsbrua tilbake. Sjeldnere med toll der. Hundegodis i løsvekt på nordby til 129 kr pr kg. Vet ikke om det er billig, men det virker sånn. Alkohol. Men husk at du må på systembolaget for å få tak i alt fra vanlig øl og oppover. Selger kun 3.5% i butikken. Vaskepulver og såper er grisebillig kontra Norge. Test ut ting! Er så mye bedre utvalg i Sverige generelt, at det er verdt å utvide horisonten litt. Hold deg unna: Kyllingfiletene er tilsatt vann, så den stekes ikke - Den koker. Og kokt kylling er hæslig. Og butikkølen selvsagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 11. September 2013 Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Ormekur!! Det skal jeg kjøpe neste gang. Kjøper i Sverige, får vetten i Norge til å gi og kan ta med bikkja til Sverige billigere ved en senere anledning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 11. September 2013 Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Melkeprisen er vel omtrent halvparten av norsk pris. Vi pleier å kjøpe med renskav det er også under halv pris av norsk. Så må jeg alltid ha kanelknekkebrød! Valpeforet sparte vi 150 kr sekken(15kg), ikke like mye på voksenforet (eukanuba). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 11. September 2013 Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Så må jeg alltid ha kanelknekkebrød! Jeg også, det er en av mine guilty pleasures, verdens mest usunne knekkebrød 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 11. September 2013 Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Krydder!!!!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 11. September 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Takk for masse svar, skal virkelig ha det i bakhodet. Skal kjøpe røyk, men ikke alkohol. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 11. September 2013 Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 vi kjøper gullfuglen av kylling og er veldig fornøyd med de kontra de andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 11. September 2013 Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Jeg også, det er en av mine guilty pleasures, verdens mest usunne knekkebrød Duh, gi deg a! De er da ikke så verst også kan de spises "bare". Ååh så gode de er! De har dem i Norge og da forresten. På Coop Obs i alle fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Titovn Skrevet 11. September 2013 Rapporter Share Skrevet 11. September 2013 Jeg har funnet ut at det er farlig for meg å dra til Sverige, altfor mye godteri og interiørting jeg drar med meg hjem som jeg egentlig ikke har godt av eller plass til Vi pleier å stoppe Svinesund når det er kort-tur, lengre turer kan vi ta Nordby i tillegg. Så jeg pleier å løpe inn på Godishuset i Svinseund, opp i 2. etg. for å se på interiøret der. Masse fint til en ok pris som regel! Også prøver jeg å få med meg noe mat da, men jeg må innrømme jeg har null peil på hva som er bra og ikke bra for å si det slik, og jeg orker ikke traske for lenge i kjøttavdelingen der pga. lukta Så det overlater jeg til sambo. Men vaskemiddel og slikt burde jeg bli flinkere på! Må huske på det neste gang. Også verken røyker jeg, eller drikker så mye så kjøper sjeldent noe slikt, men til gjengjeld blakker jeg meg på interiør-ting som regel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 12. September 2013 Rapporter Share Skrevet 12. September 2013 Duh, gi deg a! De er da ikke så verst også kan de spises "bare". Ååh så gode de er! De har dem i Norge og da forresten. På Coop Obs i alle fall. Døh, de har 9 % sukker elns, ikke mye sunt for et knekkebrød Men steike gode, DET er de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 12. September 2013 Rapporter Share Skrevet 12. September 2013 Her handles det som regel indrefilet og ytrefilet av storfe, samt filet av svin. Og jeg opplever at biffene er ofte bedre fra sverige, faktisk - Smaken og mørheten. Mmmm. Ellers kjøper vi inn sauser (jada, bruker posesaus), ris, toalettpapir, brus (ofte billigst i godtebutikkene), vaskepulver, såpe, sjampo, balsam og deo. Selvfølgelig smågodt, og diverse apotekvarer. Nå vet jeg ikke om alt er så mye billigere, men er ikke dyrere, og mtp kursen så blir det uansett billigere. Meeeen nå reiser vi til sverige 1-2 ganger i mnd omtrent Så for oss blir det jo ikke billig når man tenker på drivstoff, men vi tar det som en tur (dessuten har de så god pizza i Töckfors Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts