Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi er å treffe fremover: 22. september Rakkestad Hundeklubb sitt valpeshow 4-6. oktober Torpmoen, Gol 12-13. oktober Letohallen 20. oktober Sonenmesterskapet 26. oktober Valpeshow i Langesun

Jeg og Marianne har starte opp Hundegodt. Varene kan hentes hos meg (holmlia), etterhvert hos Marianne (tveita) eller hos Håvard (Holmestrand). Vi kan også ta det med på utstillinger/treninger ol.

Jeg tror Putle likte leken?

Posted Images

Skrevet

Hvordan er str på disse lekene? Er det noe for en chihuahua eller vil han ikke få tak? :P

Kan vise størrelses forhold etterpå når jeg kommer hjem. Pocket tug vil f. Ex passe en chi.
  • Like 1
Skrevet

Kan vise størrelses forhold etterpå når jeg kommer hjem. Pocket tug vil f. Ex passe en chi.

Hei,beklager at jeg ikke fikk svart deg før nå!

Her er et bilde som kanskje forklarer mer? :)

Pocket tug vs pocket bungee sheep tug

post-6328-0-02428700-1379172665_thumb.jp

Skrevet

Takk for svar! Den virker genial! Hva er pris på den? :)

109

Alle priser på alle leken ligger her. :)

Vi kan levere på Sonenmesterskapet, begge Letohallen i oktober, samt valpeshow i Langesund i oktober :)

Skrevet

Idag har det kommet påfyll av varer. Så fort gubben kommer hjem og får bært inn så skal jeg legge inn i nettbutikken. Men kan jo nevne Lammeknoker, okseører, godbiter og muskler :)

• Like 4
Skrevet

Tetris er kjempefornøyd med sin saueleke! Han blir helt vill når jeg tar den frem :)

Leker tilogmed på fremmede steder med den!

Tror dog jeg må få bestilt meg noen godbiter, kjekt å ha noe som kan ligge i bilen til enhver tid uten å bli dårlig.

• Like 1
Skrevet

Har det kommet info om lammeknoker enda?

Og skal noen av dere til Leto 12 og 13?

Lammeknokene kom desverre ikke på pallen idag, så vi skal ringe de imorgen og høre hvorfor da vi bestilte ganske mye :) De koster 15 kr stk.

Og ja vi skal til leto enten både 12 og 13. Men iallefall en av de :)

Skrevet

Jeg er i Oslo sentrum på konferanse fra tirsdag til lørdag neste uke, er det muligheter for å få levert en bestilling der? :) Blir i bo på Plaza ( :lol: det er så surrealistisk), men har opplegg i ca 12 timer hver dag, så om det hadde vært mulig å treffes i sentrum hadde det vært perfekt :)

Skrevet

Jeg er i Oslo sentrum på konferanse fra tirsdag til lørdag neste uke, er det muligheter for å få levert en bestilling der? :) Blir i bo på Plaza ( :lol: det er så surrealistisk), men har opplegg i ca 12 timer hver dag, så om det hadde vært mulig å treffes i sentrum hadde det vært perfekt :)

Jepp :) Gubben er mitt postbud der :lol: Han farter til og fra jobb via Oslo S hver dag, og passer det ikke når han farter så kommer jeg bare innom :)

knock knock, oslo plaza? ja jeg leter etter eieren til Thorvald :lol:

• Like 1
Skrevet

Oj! Kanskje du kan ta med noe til meg også? :)

Skrevet

Dessverre er det tomt for Lammeknoker hos leverandør, vi får det da dessverre ikke inn før de får mer påfyll. Har ingen dato foreløpig for når det kommer inn mer. Grunnen til at de er tomme er at de alltid vil ha ferskest mulig råvarer og da pga produksjonstid så har de nå gått tom.

Skrevet

Jepp :) Gubben er mitt postbud der :lol: Han farter til og fra jobb via Oslo S hver dag, og passer det ikke når han farter så kommer jeg bare innom :)

knock knock, oslo plaza? ja jeg leter etter eieren til Thorvald :lol:

Awsome! Da må jeg bare tenke litt og få hodet over flytteskene, så slenger jeg inn en bestilling!

:lol: Oh please do!!! :D:lol:

Oj! Kanskje du kan ta med noe til meg også? :)

Sure thing! :) Bare det ikke er store greiene :) Og husk at jeg har flytta til landet nå :P Men kan jo kanskje møtes i byen når jeg kommer på lørdag? Jeg bytter buss i sentrum :)

Skrevet

Da har vi bestilt pocket tug og noen grisehaler :ahappy: Skrev i kommentarfeltet at det hadde vært fint med rosa *hinthint* :queen:
Og jeg elsker at dere bruker PayPal :ahappy:

• Like 1
Skrevet

Da har vi bestilt pocket tug og noen grisehaler :ahappy: Skrev i kommentarfeltet at det hadde vært fint med rosa *hinthint* :queen:

Og jeg elsker at dere bruker PayPal :ahappy:

Dro ut den siste rosa ;) sender imorgen tidlig da posten har gått alt!

• Like 1
Skrevet

Vi er å treffe fremover:

22. september Rakkestad Hundeklubb sitt valpeshow

4-6. oktober Torpmoen, Gol

12-13. oktober Letohallen

20. oktober Sonenmesterskapet

26. oktober Valpeshow i Langesund Telemark Retrieverklubb (her har vi også stand!!)

27. oktober Letohallen

16-17. november D4A

Bare å ta kontakt om man vil ha varer levert til noen av de stedene :)

Også har Cam tegnet fin logo til oss :)

644307_342889205846606_1404024210_n.jpg

• Like 12
Skrevet
Lammeknokene kom desverre ikke på pallen idag, så vi skal ringe de imorgen og høre hvorfor da vi bestilte ganske mye :) De koster 15 kr stk. 

Og ja vi skal til leto enten både 12 og 13. Men iallefall en av de :)

Blir leto hallen den 12 :-)

Samt sonen mesterskapet, så langesund den 26 og leto hallen 27 igjen :-)

Skrevet

Pakke i postkassen i dag, og det var to jenter som tente, gitt :lol:
Har gjemt den på hylla nå siden den skal brukes som belønning, og Inya sitter nedenfor og ser veldig trist ut :P

1379807_558554427533045_1826042185_n.jpg

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...