Guest lijenta Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 http://www.nrk.no/ostafjells/telemark/mayiu-dode-under-_tvangs-paring_-1.11171285 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Her har vi noen som åpenbart bryr seg om penga, ikke livet og individet. Groteskt at slik tortur skal være tillatt i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QUEST Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Jeg blir kvalm.. Såkalt tvangsparring er ingenting annet enn voldtekt og tortur! Og burde vært straffet deretter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjea Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Stakkars jente, kan ikke være lett å sitte i ettertid og tenke at man hadde muligheten til å stoppe det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Merkelig å ikke bryte inn, selv om kenneleieren sa det var normal prosedyre... man skal vel ikke finne seg i at hunden sin blir mishandlet. (Men er ikke så lett når man er 19 år og er i en slik situasjon da, skjønner litt det og...) Håper den ekle oppdretteren blir hengt ut med navn og bilde snart. 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bea Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Grådig uvettig idiot håper rette instans griper inn.. Stakkars lille hunden ;( At en 19 åring ikke griper inn når "oppdretteren" utgir seg for å være proff er vel ikke helt uforståelig. Synes veldig synd på jenta.. Men dette burde kanskje få alle med oppdretterdrøm i magen til å tenke seg mange ganger om. KUNNSKAP KUNNSKAP KUNNSKAP om avl og oppdrett er alfa og omega! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alzenas Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 HERREGUD!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Hvem er denne oppdretteren? Bør ikke NKK inn på banen? mattilsynet?? Vedkommende kan da ikke slippe unna med voldtekt og mord? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Skulle akkurat til å lage tråd om saken, jeg blir KVALM. Godt at NKK fikk uttale seg, så en får vite at dette IKKE er lovlig praksis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Fytte f... Den "oppdretteren" burde henges ut med navn og bilde. Sånt gjør man bare ikke. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Etter å ha vært noen mnd i "miniatyrverdenen" så forundrer ikke dette meg Forferdelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Jeg skulle GJERNE likt å vist hvem oppdretteren er!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 :no: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 FY F.... ! stakkars lille hund noen har tydeligvis hverken kunnskap eller samvittighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Etter å ha vært noen mnd i "miniatyrverdenen" så forundrer ikke dette meg Forferdelig Er det bare miniatyroppdrettere som bruker tvangsparing? For det er ikke første gang jeg har hørt om det, men er ikke så veldig inne i noen oppdrettermiljøer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Nei, det er det nok absolutt ikke. Men jeg vet at det meste av ekstreme ting innenfor der er mye mer normalisert synes jeg enn i andre "miljøer". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Grådig uvettig idiot håper rette instans griper inn.. Stakkars lille hunden ;( At en 19 åring ikke griper inn når "oppdretteren" utgir seg for å være proff er vel ikke helt uforståelig. Synes veldig synd på jenta.. Men dette burde kanskje få alle med oppdretterdrøm i magen til å tenke seg mange ganger om. KUNNSKAP KUNNSKAP KUNNSKAP om avl og oppdrett er alfa og omega! For meg er det faktisk uforståelig, selv om man "bare" er 19 år gammel, at man ikke griper inn når man ser at hunden presses ned, har vondt og faktisk skiter på seg! For meg er det også uforståelig at man velger sette valper på tispa si uten å ha lest noe om avl og oppdrett, da inkludert parring. Ellers håper jeg dete får konsevenser for oppdretter og at NKK også gjør noe. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 For meg er det faktisk uforståelig, selv om man "bare" er 19 år gammel, at man ikke griper inn når man ser at hunden presses ned, har vondt og faktisk skiter på seg! For meg er det også uforståelig at man velger sette valper på tispa si uten å ha lest noe om avl og oppdrett, da inkludert parring. Ellers håper jeg dete får konsevenser for oppdretter og at NKK også gjør noe. Det finnes styrmenn som i 100% passivitet ikke har hindret kapteiner å fly et fly inn i den sikre død. Dette er et fenomen særlig kjent i asiatisk kultur, men også ellers i verden. Det er ikke uvanlig at man holder kjeft når man blir tiltalt som mindreverdig av en maktsperson. Google CRM, MCC og organisasjonspsykologi - spennende fagfelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Jeg skrev nå at det for MEG var uforståelig. Og da gir jeg i grunnen blanke i hva ditten og datten av det du ramser opp har gjort og ikke gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Poenget er selvsagt å forsøke å belyse hvorfor man blir passiv i slike situasjoner - siden det er et velkjent fenomen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Det er faktisk et velkjent fenomen når man står ovenfor autoriteter. Milgram's Experiment er et kjent og svært interessant eksempel på dette. (Hvis man synes en slik reaksjon er uforståelig, så kan det jo være interessant å høre innlegg og forskning som kan forklare og gjøre det mer forståelig ). 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Det kan nå være så velkjent det bare måtte, for MEG er det allikevel uforståelig at en kan stå og se på at bikkja tvinges nede, skriker og bæsjer på seg! For meg er det også uforståelig (og der har det ingen ting med autoritetspersoner å gjøre i det hele tatt) at en som bestemmer seg for å sette valper på tispa si faktisk ikke leser noe om avl og oppdrett, ikke sjekker linjer og ikke har fått med seg hvordan parring av hunder foregår. Ei heller at man ikke har satt seg inni NKK's etiske retningslinjer om avl. Hundeeier skriver at hun ikke ante noe om hvordan en parring foregår, hadde hun gjort det så er jeg ikke så sikker på om dise velkjente fenomenene og autoritetspersoner hadde hatt så mye å si jeg ... Men, det er nå meg da. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Nå hadde hunden valper i 2012, så noe må hun ha fått med seg fra forrige gang, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Det stussa jeg på også. Men kanskje hun ikke var tilstede under parringen i 2012? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Det stussa jeg på også. Men kanskje hun ikke var tilstede under parringen i 2012? Dog bør man etter et kull ha lært seg såpass om avl at man stopper når det blir snakk om innavl.. Men det er uansett lett å være etterpåklok, hele hendelsen er trist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts