Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundemishandling utenfor en utstilling


SusanneL
 Share

Recommended Posts

En sak som har blusset opp nå - og det er en dame som banker en hund med en pinne/stokk utenfor en utstilling (i Lithauen) som var i helgen.

Det er iflg. folk jeg kjenner massiv oppslutning om å få kennelklubben i Lithauen til å ekskludere henne + de som sto og så på. (Og en kommentar på You Tube sier at det er gjort)

http://www.youtube.com/watch?v=9KraWPWvCh4

Ikke pent, og vi kommer nok til å høre mer om det. Så nå vet vi i alle fall hva det gjelder...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller ikke se videoen, og jeg blir kanskje useriøs når det kommer til dyremishandling, men hun burde blitt ekskludert for livstid og samtidig kjenne på hvordan det er å bli slått med en pinne.

Skjønner ikke hvordan folk bare kan stå å se på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Regarding the incident at the dog show in Druskininkai.

The Council of Lithuanian Cynological Society (LKD) has discussed the incident which happened on the 4th of August in Druskininkai after the show.

The Council has evaluated the behavior of breeder and dogs‘ owner Mrs. Elena Chekova and also behavior of people who have been together with her during the incident – her family members (Russian citizens) and Jelena Vidjakova, her husband and son (Latvian citizens). Behavior was evaluated to be cruel and clashing the image of Federation Cynologique Internationale (FCI) breeders.

1. Invalidate all results which were obtained by Mrs. Elena Chekova‘s dogs in the shows in Druskininkai, on the 2nd, 3th and 4th of August in 2013.
2. Forbid the participation of Mrs. E. Chekova and people who have been with her during the incident at any event organized by LKD or it‘s members.
3. Inform Russian Kennel Club (RKF) and Latvian Kennel Club (LKF) about behavior of persons mentioned above and ask what measures were taken because of this incident.
4. Inform FCI about actions above."

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=566405206749727&set=a.461308520592730.109907.454587764598139&type=1&ref=nf

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å se videoen. Prøver å fokusere på at det er kjempebra at folk reagerer og at damen og de som var sammen med henne får en kraftig reaksjon. Det betyr faktisk at de aller fleste mennesker er glade i hunder og mener at all mishandling skal slås kraftig ned på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Skjønte ingen ting jeg. I filmen står jo hunden helt stille og blir holdt i halsbandet også går dama og henter en pinen for å slå og reaksjonen på hunden???Virket som dette ikke var første gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at det var fordi hunden ikke ville inn i buret i bilen - troligvis i kommentatorfeltet på YouTube. Men utifra oppdragende synspunkt er det jo helt villt - uansett hva hunden vil/ikke vil gjøre. Og behandling av en hund på den måten er jo forkastelig. I tillegg at familiemedlemmer står rundt og ikke engang reagerer vitner såklart om at dette er normal måte for eieren å avstraffe hundene på.

Helt forferdelig uansett hvordan man snur og vender på det.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke lovverk mot dyremishandling i Lativa? Med tanke på at det her foreligger videobevis av åpenbar mishandling? Regner med at vold mot mennesker fanget på film ville medført politianmeldelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERE is What CHECKOVA by herself saying about this incident what she did in Druskininkai by beating up her Ovcharka....: (in Russian):

Здравствуйте,форумчане!Я понимаю,что очень многим мой питомник и мои собаки как кость поперёк горла ( конкуренция ) понимаю!!! Но никак не ожидала,что люди которые меня знают,которые были у меня в доме,на питомнике,которые считались друзьями вот так просто взяли и поверили видио,не позвонив мне,чтобы узнать,а что случилось-Лена? Почему то стали писать,додумывать разные страшные истории и пока такая заваруха поспешили делать страшные выводы и АТУ её АТУ!!!! Вы же все кавказисты и знаете нашу породу изнутри как ни кто другой,бросилась собака-куй железо пока горячо и нельзя переносить ситуацию на потом иначе больница и инвалидность (в лучшем случаи),а ВЫ конечно все ангелы и никогда не сражались со своими кавказами во... время созревания и становления!Ну а теперь кому интересно я опишу ситуацию этого очень неприятного инциндента: Да,не выдержал мой кобель Европейского минталитета- где люди подходят и треплют за гриву,пытаються посадить ребёночка на спину кобелю,чтобы папа сфотографировал на память...кобель у меня озверел уже на вторые сутки нашего проживания на стоянке.И вот мой ласковый,дурашливый,весёлый Ванька превратился в кобеля (хочу напомнить,что ему 1.5 года)на стоянке он вставал на охрану всерьёз,на второй выставке отказался показывать зубы,на третьей пришлось выходить в ринг мужу для того чтобы судья смог ощупать семенники! Я не выходила не на один БЭСТ,чтобы его не оставлять без присмотра,т.к. слушается он только меня!И вот наконец выставки закончились и мы собираемся домой-упаковываем вещи,я ушла переодеться в дорогу...муж снял с привязи Ваню для того чтобы посадить в машину и как назло бежит девочка с собачкой ....кобель бросается за ними таща мужа несколько метров за собой,муж резко дёргает поводок на себя и Ваня идёт его жрать! Хорошо,что муж не растерялся скрутил и придушил его прижав к земле,мне крикнули,что Ваня пошёл на Женю,я выскочила как ошпаринная и побежала подобрав по пути сушину(,мне надо было переключить на себя кобеля)я бежала и видела,что Женя и Ванька после боя отдышиваются и что в любой момент Ваня опять может броситься ,я ударами и командой "на место" его переключила на себя,он тут же встал завилял мне хвостом и пошёл в машину,на этом мерзкий инцындент был исчерпан!!! На видео слышны крики собаки-это визжит не Ваня,а доберман привязанный и ещё обратите внимание:ладно нету начала потосовки,где идёт борьба Вани с мужем,а конец почему убрали с видео ?Да потому,что я его уже журю и глажу,а он ластится об меня!!!

translated:

Hello, forum, I understand that a lot of my kennel and my dogs like a bone in the throat (competition) understand! But did not expect that people who know me, that I had had in the house at the nursery, who were considered friends here so just take it and believe vidio without calling me to find out what happened, Lena? Why then began to write, to think out the different horror stories and while this commotion rushed to conclusions and make terrible ATU ATU it!! You all know our kavkazisty and breed inside like no one else, threw the dog-strike while the iron is hot, and the situation can not be transferred to another hospital and then a disability (at best), and you are of course all the angels and never fought with her in the Caucasus ... the maturation and formation! And now you are interested, I will describe the situation of this very unpleasant intsindenta: Yes, my dog could not stand the European mintalitet-where people come and shoot the breeze for a mane pytayutsya put the baby on his back male dog dad to take a picture ... . dog I have flown into a rage on the second day of our stay at stoyanke.I here's my sweet, foolish, funny Roly turned into a dog (I want to remind him that 1.5 years) in the parking lot, he got up on protection seriously, the second exhibition refused to show his teeth, the third had to go into the ring to her husband to the judge was able to palpate the testes! I did not go on not one BEST not to be left unattended, as He only listens to me! And finally, the exhibition was over and we're going home, pack the things I went to change clothes in the way ... my husband took off leash Vanya to sit in the car and as luck would run little girl with a dog .... dog catches them dragging her husband a few feet behind him, the husband abruptly pulls the leash over and Vanya is to eat it! Well, the husband did not lose his twisted and strangled him pressed to the ground, I shouted that Vanya went to Eugene, I jumped out and ran as oshparinnaya picked up along the way Sushina (I had to switch over boys) I was running and saw that Jack Roly and after the fight otdyshivayutsya and that at any moment can throw Vanya again, I hit and the team "in place" it switched over, he immediately got me wagging his tail and went into the car, on this vile intsyndent was exhausted! In the video, heard the cries of a dog is not squeals Vanya, and Doberman tied and another note: there is no right start potosovki where there is a struggle Vani and her husband, and why were removed from the end of the video? Because I had already zhuryu and stroked, and He fawn on me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den dårligste googletranslaten jeg har sett på lenge, selv for å være google translate. Selv jeg med minimum russisk-utdannelse (2 år på vgs for 6-7 år siden) hadde klart å lage en bedre oversettelse, alt man trenger er ei ordbok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den dårligste googletranslaten jeg har sett på lenge, selv for å være google translate. Selv jeg med minimum russisk-utdannelse (2 år på vgs for 6-7 år siden) hadde klart å lage en bedre oversettelse, alt man trenger er ei ordbok...

Så gjør det da, jeg skjønte ikke et kvidder.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gjør det da, jeg skjønte ikke et kvidder.

Har du ei russisk ordbok til meg da? ;) For min ligger nederst i ei flytteeske drøyt 1200km luftlinje fra meg.

(I tilfelle du ikke skjønte det var det altså derfor jeg skrev eksplisitt: "alt man trenger er ei ordbok...." - men ønsket om å være litt slibrig mot meg var vel større en viljen til å lese :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den dårligste googletranslaten jeg har sett på lenge, selv for å være google translate. Selv jeg med minimum russisk-utdannelse (2 år på vgs for 6-7 år siden) hadde klart å lage en bedre oversettelse, alt man trenger er ei ordbok...

aner ikke om det er google engang jeg, er ikke jeg som har oversatt greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...