Gå til innhold
Hundesonen.no

Livet i Finnmark!


LinL
 Share

Recommended Posts

Min tante og bestemor bor i Kvalsund, så der har jeg vært ofte. Er fra Finnmark jeg egentlig! Og joda, vi har masse trær!! bare ikke i hammerfest eller på vidda.. I Alta (hvor jeg vokste opp) er det f.eks masse masse skog :) Trærne blir riktignok ikke like svære som lenger sør, men de blir da til trær.

Koselig å få se mange flotte bilder fra en søt lita bygd! (men hvordan du klarer å bo der, aner jeg ikke) ;P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er bare stusslige mobilbilder da, men tenker dere blir litt sjalu på omgivelsene likevel Har jo flyttet, bor i den bittelille kommunen Kvalsund. Bittebiiiiiitte liten er den, men selv om jeg bor

Kanskje litt vinterbilder. Fortsatt mobilbilder altså, men dere ser greia. Det er ikke ille å gå fottur her ! Dog snudde vi da jeg la merke til himmelen på dette bildet.. Det finnes ikke dårlig

Vært på tur i dag, litt ymse bilder Eller, masse ymse bilder. Har gjort de små- skjønner ikke helt hvorfor noen ble små og noen er så svære Her er scooteren parkert for sommeren…. Sitter og ve

Nydelige bilder! Finmark er fantastisk, men jeg kunne aldri bodd der. Har vært der noen ganger da min samboer er derfra, og jeg savner trærne noe voldsomt. Jeg må ha skog!

Hvor i Finmark er det du bor? :)

Kvalsund ;) ved Hammerfest.

Min tante og bestemor bor i Kvalsund, så der har jeg vært ofte. Er fra Finnmark jeg egentlig! Og joda, vi har masse trær! bare ikke i hammerfest eller på vidda.. I Alta (hvor jeg vokste opp) er det f.eks masse masse skog :) Trærne blir riktignok ikke like svære som lenger sør, men de blir da til trær.

Koselig å få se mange flotte bilder fra en søt lita bygd! (men hvordan du klarer å bo der, aner jeg ikke) ;P

Haha, jeg heller vet ikke helt hvordan jeg klarer å bo her, men det går no rundt på et vis :P hihi. Blir nok bare ett år til tenker jeg. Er jo flott å være her, sånn i perioder :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Flotte naturbilder. Ser ut som en knall tur det der, med verdens besteturkamerat :)

Ja, det er så flott natur her at det nesten ikke har noe å si at det er tatt med iphone! :) Turkameraten er det ikkeno å si på, han elsker å komme opp i høyden. Står ofte slik som på det ene bildet, bare speider utover :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er i Tana gjennom jobb, rotta er selvfølgelig med, fant en kjempe fin plass rett ved hotellet, så rotta har fått gå løs 1 time i dag. Måtte vasse i Tanaelva utpå en stor sand og stein"bank" eller hva man kaller det :P Der var vi helt alene, med litt folk rundt på andre siden av elven.

Noen litt kjedelige bilder av et fint område :D

Her er sand/stein "banken" :P Eller, halvparten av den :)

40624a38-af92-4d95-8c7a-4f9d23953d5d_zps

18599664-d76d-43e4-8ca5-b10e2505e918_zps

bb78afab-4fef-48f0-891e-2fecf039b91e_zps

395a3e57-4290-4b2f-82fc-a463ffc8ee94_zps

fb6441c6-c0e2-4593-a7d6-6762a8c70797_zps



Vi har kost oss i kveld iallefall :)
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at det faktisk er to soniser som kjenner til Kvalsund såpass godt :) Verden er så liten altså! Det er bare jeg som har rotte her (Aro altså :P) Så hvis dere er her og ser meg så MÅ dere si hei og introdusere dere med sonis navn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rotte i solnedgang!

Enig :heart: Han er ganske sjarmerende med de søte ørene sine :wub:

Tana er veldig spesielt geologisk sett, tenker meg dit en tur en dag ja! :)

Keep the pics coming!

Det vet jeg ingen ting om :P lol. Men morsomt å kjøre over Ifjordfjellet (glemte å ta bilder.....), der er det jo lilla stein, masse lilla stein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på tur i dag, litt ymse bilder :) Eller, masse ymse bilder. Har gjort de små- skjønner ikke helt hvorfor noen ble små og noen er så svære :(

Her er scooteren parkert for sommeren….
_DSC0267_zps8e01e147.jpg

Sitter og venter..

_DSC0265_zps75f84e85.jpg

_DSC0257_zpsf399a3e9.jpg

_DSC0256_zpsf8a2d964.jpg

_DSC0251_zpsc1ddbffe.jpg

_DSC0249_zps87483351.jpg

_DSC0247_zps334f1296.jpg

_DSC0245_zps14c6c411.jpg

_DSC0243_zpsf4630887.jpg

Nussirvann :)

_DSC0242_zps8ddbc37e.jpg

Vært på tur i 4 timer i dag, så bare 2 stk- rotta fulgte de med øya leeeeeenge...
_DSC0233_zpsa3fd954f.jpg

Glaaaner
_DSC0219_zps4396616f.jpg

_DSC0218_zps86a71505.jpg

_DSC0213_zps7e9b3ed0.jpg

_DSC0210_zps0f7d2705.jpg
DSC_0207_zps3d65049b.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL! Er det svartfloga eller klegg? Er i Troms nå og det er så deilig fluefritt! :)

Var ikke klegg, bare disse stygge fjell fluene (aner ikke hva det er, men de ser ut som fluer og er sykt plagsomme). Gusj de er så ekle!! Ikke engang vinden tar de liksom!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klegg, bare disse stygge fjell fluene (aner ikke hva det er, men de ser ut som fluer og er sykt plagsomme). Gusj de er så ekle! Ikke engang vinden tar de liksom!!!!

Svartfloga altså :P artige småjævler.... urk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...