Caffe Skrevet 17. April 2014 Rapporter Share Skrevet 17. April 2014 På grunn av uheldige omstendigheter med forrige hund, ser jeg meg nødt til å slenge meg inn i denne tråden. Er ikke 100 % sikker på hvilken rase det blir, men for meg er ikke familien fulltallig uten en firbeint i hus. Men jeg funderer veldig på en langhåret Collie. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mackenzie Skrevet 18. April 2014 Rapporter Share Skrevet 18. April 2014 Den kanskje muligens forhåpentlig valpen, hvilken rase er det? Sheltie. Klarte visst ikke helt å komme over den rasen altså. Sent from my iPhone using Tapatalk 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BareLinn Skrevet 18. April 2014 Rapporter Share Skrevet 18. April 2014 Ble brått en del av valpegjengen jeg og, gitt Hils på Baby, ei engelsk mastiff tispe, født 27.01.14 Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
madam mim Skrevet 18. April 2014 Rapporter Share Skrevet 18. April 2014 @Bare Linn - hvor mange hunder har dere? Edit: grattis med valp av min favorittrase! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BareLinn Skrevet 18. April 2014 Rapporter Share Skrevet 18. April 2014 @Bare Linn - hvor mange hunder har dere? Edit: grattis med valp av min favorittrase! Vi har ei staffetispe på 7år.. samboeren sin Og jeg har sheltien min på 5år Også fikk vi valpen, sammen Sambo sin årelange drøm.. Fantastiske hunder Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crush Skrevet 18. April 2014 Rapporter Share Skrevet 18. April 2014 Så spennende Her er det livat. Gosh jeg hadde glemt hvordan det var med piraja i terne, en som nekter å sove, bare vil herje og være vrang. Men han er faktisk så godt som husrein og har faktisk forstått sånn halvegs at han kan holde pirajatennene for seg selv Jeg har stort sett bare kosejobben og kjenner at det er helt ok HAHA, valpen min er ikke sånn. Hun er helt herlig, sover masse, biter litt, men ikke særlig hardt, og ja, nei, er helt forelska jeg 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 18. April 2014 Rapporter Share Skrevet 18. April 2014 Skal besøke valp på søndag! Gleder meg sååå til å få han hjem 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Angilja Skrevet 18. April 2014 Rapporter Share Skrevet 18. April 2014 Vi beholder to valper fra eget kull. Planen var å beholde ei tispe fra kullet, men, wops, det ble en hannhund også Møt Drifandi Funi av Fannhvit og Drifandi Manni av Fannhvit 14 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriettebah Skrevet 19. April 2014 Rapporter Share Skrevet 19. April 2014 Om alt går etter planen blir det et lite barnetryne på meg til høsten av rasen Irsk Softcoated Wheaten terrier! Er så valpesjuk nå at jeg snart går på veggen her! Endelig blir det hund etter 4 år uten! ( har wheaten, men den er familien sin så ble igjen hos dem når jeg flyttet for å studere) så nå er det jammen på tide med egen hund! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caffe Skrevet 20. April 2014 Rapporter Share Skrevet 20. April 2014 Er det noen som kan hjelpe meg litt i tankegangen når det gjelder en blandingshund av leonberger og portugisisk vannhund? I utgangspunktet synes jeg dette er to vidt forskjellige raser, men når jeg leser på rasebeskrivelsene er det jo enkelte punkter som stemmer.. Det er mor som er leonberger, mens far er 75% portis og 25% golden retriever med 2 tidligere kull. Er dette en bra blanding? Vi er på jakt etter en stødig og god familiehund, men som samtidig kan brukes i rallylydighet, spor osv. Vi har to små barn og er aktive på turer osv. Og er som regel på campingferie på sommeren. Den valpen som eventuelt er aktuell er ei tispe med leonbergerutseende, men etter det jeg ble fortalt er de mer aktive enn typiske leonbergervalper (de har hatt flere leonbergere). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 20. April 2014 Rapporter Share Skrevet 20. April 2014 Er det noen som kan hjelpe meg litt i tankegangen når det gjelder en blandingshund av leonberger og portugisisk vannhund? I utgangspunktet synes jeg dette er to vidt forskjellige raser, men når jeg leser på rasebeskrivelsene er det jo enkelte punkter som stemmer.. Det er mor som er leonberger, mens far er 75% portis og 25% golden retriever med 2 tidligere kull. Er dette en bra blanding? Vi er på jakt etter en stødig og god familiehund, men som samtidig kan brukes i rallylydighet, spor osv. Vi har to små barn og er aktive på turer osv. Og er som regel på campingferie på sommeren. Den valpen som eventuelt er aktuell er ei tispe med leonbergerutseende, men etter det jeg ble fortalt er de mer aktive enn typiske leonbergervalper (de har hatt flere leonbergere). Lag en egen tråd om det for da blir de tmye mer sylig og flere svarer på noe såpass viktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caffe Skrevet 20. April 2014 Rapporter Share Skrevet 20. April 2014 Da gjør jeg det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BareLinn Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Basic valpespørsmål Hva er vanlig atferd hos en valp på 12 uker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Han deeer kommer hjem til oss om 4 og en halv uke! Her sovnet han oppå skoen min 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Basic valpespørsmål Hva er vanlig atferd hos en valp på 12 uker? Blir veldig langt å svare på ett så bredt spm, men biting, ikke husren, sover mye, uvillig til å forlate hjemmet. Janei hva lurer du på? alle valper er forskjellige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BareLinn Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Blir veldig langt å svare på ett så bredt spm, men biting, ikke husren, sover mye, uvillig til å forlate hjemmet. Janei hva lurer du på? alle valper er forskjellige. Nei, altså Hun lekebiter avogtil, småboffer litt når hun vil leke med de andre hundene, sover, spiser, og bryr seg ikke om vi går hverken ut eller inn. Her en kveld hadde jeg lagt meg, sambo gikk i dusjen, og hun var alene med de andre. Null problem, hun sov bare. Vi har møtt på barn, andre hunder, voksne, og prøvd å ha henne med de to andre utenfor butikken (vi stod i vinduet) bare for å se reaksjonen. Ingenting Hvordan kan vi best mulig bygge videre på at dette skal bli bra videre og? Føler vi har en forholdsvis enkel valp så langt 3uhell inne sålangt, og ja.. Full av f**n avog til.. men det er vel normalt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Nei, altså Hun lekebiter avogtil, småboffer litt når hun vil leke med de andre hundene, sover, spiser, og bryr seg ikke om vi går hverken ut eller inn. Her en kveld hadde jeg lagt meg, sambo gikk i dusjen, og hun var alene med de andre. Null problem, hun sov bare. Vi har møtt på barn, andre hunder, voksne, og prøvd å ha henne med de to andre utenfor butikken (vi stod i vinduet) bare for å se reaksjonen. Ingenting Hvordan kan vi best mulig bygge videre på at dette skal bli bra videre og? Føler vi har en forholdsvis enkel valp så langt 3uhell inne sålangt, og ja.. Full av f**n avog til.. men det er vel normalt hun har jo de andre hundene å støtte seg på, da er det helt normalt. Jeg ville tatt henne med på turer og opplevelser UTEN de og også trent på å være alene uten de. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BareLinn Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Det skal vi selvfølgelig gjøre Men siden det er 6km å gå t/r til sentrum og vi ikke har bil tilgjengelig nå, så er det ikke helt ideelt å gå dit riktig enda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Det skal vi selvfølgelig gjøre Men siden det er 6km å gå t/r til sentrum og vi ikke har bil tilgjengelig nå, så er det ikke helt ideelt å gå dit riktig enda Men dere kan vel ta henne med på turer alene, trenger jo ikke å gå 6km. Slik tolker jeg Mud ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BareLinn Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Selvfølgelig Bare litt lite sentralt her vi bor,så møter liksom ikke så mange Var bare det jeg mente Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roxie88 Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 HAHA, valpen min er ikke sånn. Hun er helt herlig, sover masse, biter litt, men ikke særlig hardt, og ja, nei, er helt forelska jeg Du må lage tråd til henne snart! Med bildespam Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crush Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Du må lage tråd til henne snart! Med bildespam Jaaaaajaaa, har faktisk hatt med kameraet ut i dag, så blir nok lagt inn på pcen snart 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Jaaaaajaaa, har faktisk hatt med kameraet ut i dag, så blir nok lagt inn på pcen snart *host* det er på tide :-) Jeg vil ta bilder av henne til helga! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snorken Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 venting suger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 venting suger. Signerer den! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts