Gå til innhold
Hundesonen.no

Omplasseringstjenester (Steder)


Raya
 Share

Recommended Posts

Hei!

Vi har jo nå tatt det tunge valget om å omplassere vår beste venn, pga seperasjonsangsten.

Vi har lagt han på finn, hvor han har liggi ute en måneds tid, og har hatt han hjemme hos oss nå i sommer fordi vi har hatt ferie og vi vil ikke sette han på dyrepensjonatet her, fordi sist han var der var han livredd. Jeg vet ikke helt hvorfor.

Nå har vi ikke lengre mulighet til å ha han hos oss, da vi nå begynner helt fullt i jobb fra neste uke.

Kjenner dere til noen steder hvor de tar inn dyra og "omplasserer for oss" hvor vi kan være trygge på at han får alt han trenger av mat, turer og omsorg og hvor de ikke omplasserer til første og beste?

(Mulig jeg er litt kravstor, men syntes hele greia med å gi hunden til noen andre er kjempeskummelt)

I hovedsak ville vi omplassere selv, ha han hos oss frem til han får nytt hjem, men nå går det altså ikke lengre..

Legger ved annonsen, sånn så dere får se han tiiiiilfelle noen av dere har mulighet (a)

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=42703273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg ville jo kanskje sagt litt om at man ønsker han kommer til noen som IKKE lar han være alene - og sagt litt om hva han gjør når han er alene.

Kanskje trenger han bare en katt til selskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er så fantastisk! Skulle så veldig gjerne beholdt han.. Litt stressa noe som ikke er noe problem i det hele tatt, jeg er i tillegg en stresset person og vi leier hos noen med en hund som stresser ut av milde "du vet hva" og står konstant, og da tuller jeg ikke engang, ute og bjeffer hele døgnet, så et rolig hjem vil nok hjelpe mye.

Vi har pratet litt med SPCA, men jeg fikk aldri noe konkret svar fra de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere mulighet til å levere han tilbake til Dalane dyrehotell - var det ikke der han kom fra? De driver vel med omplassering fremdeles om jeg ikke husker feil.

Et annet alternativ er Binas, men det er dyrt. En venninne av meg prøvde å omplassere gjennom dem, men fant tilslutt et egnet hjem på egenhånd. Mitt inntrykket av Bina er at de er dyre, men grundige og seriøse.

Lykke til med prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var så hysterisk redd sist vi var der når han skulle være der noen timer, han stod bak beina våre, peip og ville ikke hilse på. (Han ELSKER vanligvis å hilse på mennesker)

Jeg har ingenting vondt å si om dalane, men etter reaksjonen hans sist, vil vi vente litt før vi setter han der.

Vi er sikkert litt vrange, men sånn blir det jo

Takk for gode svar, alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var så hysterisk redd sist vi var der når han skulle være der noen timer, han stod bak beina våre, peip og ville ikke hilse på. (Han ELSKER vanligvis å hilse på mennesker)

Jeg har ingenting vondt å si om dalane, men etter reaksjonen hans sist, vil vi vente litt før vi setter han der.

Vi er sikkert litt vrange, men sånn blir det jo

Takk for gode svar, alle sammen

Nei, det skjønner jeg godt - dere er ikke vrange. :)

Jeg vil heller ikke sette min hund der om jeg hadde andre muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.omplassering.no

www.solplassenhund.no

www.charlottes.no

www.trikanten.no

www.k9omplassering.com

www.fantomplassering.no

www.omplasseringvest.no

www.heidis-hundeomplassering.no

www.hundehjelpen.no

www.dyrehotellet.no

Spørsmålet var vel om en omplasseringsplass som tar inn hundene og tar godt vare på de osv? Tviler på at alle de er like gode?

Kjenner dere til noen steder hvor de tar inn dyra og "omplasserer for oss" hvor vi kan være trygge på at han får alt han trenger av mat, turer og omsorg og hvor de ikke omplasserer til første og beste?

Jeg har ikke noen andre forslag, men ønsker deg masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var vel om en omplasseringsplass som tar inn hundene og tar godt vare på de osv? Tviler på at alle de er like gode?

Jeg har ikke noen andre forslag, men ønsker deg masse lykke til! :)

Alle er sikkert ikke like gode men hvis hun bare hadde snakket med FOD og SPCA til nå så kunne hun ta en titt på linkene, ringe de og kanskje be om referanser eller spørre spesifikk om stedet etter samtale var min tanke :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...