Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten/medium hund til voksen dame ( Bedlington? Puddel? )


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Spør for en i familien, som har veldig lyst på hund.

Voksen dame, som bor alene. Reiser mye oslo/trondheim, så ett av kriteriene vi er ganske sikre på er at hunden bør være under 40 cm. Hun liker godt størrelsen på bichon havanaise. Hun skal ha tispe.

Ønsker/kriterier

Under 40 cm

Allergivennlig er et stort pluss, så den kan være med på jobb (men ikke lås dere til de rasene enda, men foreslå gjerne hunder som ikke røyter som et uvær og). Edit: tror vi skal prøve å holde oss til allergivennlige, det vil passe best inn i livstilen hennes.

Må kunne være løs (altså ingen jakthund)

Kunne være med på det meste - altså en miljøsterk hund som kan trives med å reise endel og møte masse folk. Ikke noe "sært".

Kunne være alene hjemme - vet at alle raser kan det altså, men ønsker ikke en rase der det pleier å være ekstra vanskelig

Ikke en typisk gneldrehund, skal bo i leilighet

Pelstell: Her er det egentlig ikke noe krav, utelukker foreløpig ingen raser pga. det, får heller ta det i neste sorterings-omgang.

Hun har ikke hatt hund før, og kunne godt tenkt seg noe "enkelt"... dalmatiner er utelukket uansett pga. størrelsen, men bare som eksempel vil nok en slik kunne "overkjøre" henne litt. Ikke at rasen er spesielt vanskelig altså, men håper dere skjønner litt hva jeg mener?

Hun må ikke ha valp, kan godt være en voksen hund. Men da må den være uten issues. Rase her blir da ikke så viktig, her går det mer på individ. Så om noen vet om en som kunne passet (allergivennlig), si gjerne ifra :-) Må være tispe.

Kort sagt, en omgjengelig, allergivennlig, passe enkel hund som er med på det meste

Hva hunden får: et aktivt liv med fjellturer, skogsturer, byturer, togturer, møter med masse mennesker, masse masse kos og kjærlighet

Nå er jeg trøtt merker jeg, så hjernen fungerer ikke helt, sikkert andre ting jeg skulle hatt med. Men vil gjerne ha forslag til raser vi kan se på. Hun er ikke kresen når det kommer til utseendet, her er innholdet helt klart viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kunne hun ikke tenke seg havanais da? De kan brukes til å rumpesjekke kattunger: Søte som valper: Verdens beste selskap under dyna: Krever ikke så veldig mye men kjempe g

Nå tror jeg valget er tatt, rett og slett. Og det har falt på bedlington terrier. Takker for alle innspill i tråden! Da er neste steg å finne noen som vi vil kjøpe fra (og som vil selge til oss).

Hva med en papillon/phalene?

Spør for en i familien, som har veldig lyst på hund.

Voksen dame, som bor alene. Reiser mye oslo/trondheim, så ett av kriteriene vi er ganske sikre på er at hunden bør være under 40 cm. Hun liker godt størrelsen på bichon havanaise.

Hun må gjerne få hilse på mine når hun er her i byen en tur, så får hun selv se om rasen passer :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne hun ikke tenke seg havanais da? :wub:

De kan brukes til å rumpesjekke kattunger:

545066_10150837401321352_456415694_n.jpg

Søte som valper:

308993_10150437638066352_1973886708_n.jp

Verdens beste selskap under dyna:

319509_10150465082861352_1480227036_n.jp

Krever ikke så veldig mye men kjempe glad for det den får, allergivennelig, fin størrelse, verdens beste selskap :wub:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papillon kunne passet, men stryker fort på gneldringa. Min bjeffer som et uvær når hun er løs i hagen og noen går forbi, når det ringer på og ofte ved passeringer. Så hun et egentlig ganske stille ellers. Men det krever mye trening.

Med unntak av at de KAN ha anlegg for å gneldre så kunne papillon passet. Røyter litt, men ikke voldsomt. Krever lite pelsstell, elsker å være med på alt, turer, kose i fanget osv. Er oftest sosiale og trives med masse oppmerksomhet. Min elsker tog og slikt når hun får være med meg. Medium aktivitetsnivå. Lekne, morsomme, happy og skikkelig megasøte.

Leja kan fint være alene, men har vært mindre alene enn Chess var da hun var liten. Men hun takler det finfint. Kan boffe når leieboerne i kjelleren går i døra, men ellers rolig og stille.

Leja er enkel å ha løs, men det må trenes på fordi hun elsker andre hunder og fordi hun er skikkelig vims. Litt jakt er det i dem, men Leja er ikke verre enn at hun jager, men stopper pga liten radius.

Men de er jo ganske små. Dog veldig praktiske. :P Spør om du vil vite mer, sånn helt spesifikt. Kan jo nevne at man bør være glad i å tulle litt med papillon i hus da. De elsker å leke med eieren og å leke med ball, pipeleke osv. Leja er også veldig flink til å leke på egenhånd :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en papillon/phalene?

Skal nevne de! :D Takk for forslag.

Hun må gjerne få hilse på mine når hun er her i byen en tur, så får hun selv se om rasen passer :)

Hun er veldig mye sammen med en DS, og hun synes det blir for mye bjeffing altså... (ikke bare pga. den ene hunden, men andre hun har vært borti og). Skal ikke si det helt sikkert, men jeg tror rasen er ganske utelukket altså. Er også litt usikker på hvor enkel rasen er, sånn til førstegangshund? Skal uansett nevne tilbudet ditt, veldig snilt av deg :-)

Kunne hun ikke tenke seg havanais da? :wub:

De kan brukes til å rumpesjekke kattunger:

Søte som valper:

Verdens beste selskap under dyna:

Krever ikke så veldig mye men kjempe glad for det den får, allergivennelig, fin størrelse, verdens beste selskap :wub:

Jo, hun har passet en, og er veldig begeistret. Men så er det dette med å være alene hjemme, har hørt at det ikke alltid er like lett med rasen? Hvordan er pelstellet, hvis man skal ha en utstillingshund tenker jeg (her er det jeg som kunne tenkt meg å prøve å stille litt kanskje). Men tror den er ganske høyt oppe på listen. Er det mye lyd?

Puddel må jo være perfekt da :) ds gårdshund? Bostonterrier/fransk bulldog, gøyale stødige hunder etter min oppfatning. Italiensk mynde?de jeg kjenner virker iallefall som sers enkle sjeler.

Ja puddel tror jeg heller ikke er så dumt altså... men da er det jo dette pelstellet da... og jeg trooor ikke at hun ønsker utstillingsklipp, iallefall ikke med de ball-greiene (husker plutselig ikke navnet på klippen jeg). Kan den stilles i jevnt klipp? Antar den ikke vil nå til topps da... (nei nå er det JEG som begynner med mine ønsker :lol: hun kommer sikkert ikke til å dra på utstilling).

Det blir nok ingen flatnese-hund (og det er vel ganske mye sykdom på fransk bulldog, så det er vanskelig å finne noe bra?). Italiensk mynde blir nok litt for "pinglete". Ikke at de er det altså, men den bør tåle litt.

Glemte forresten å si at hun liker whippet veldig godt, men de blir vel over 40 cm? Eller gjør de ikke det? Slik jeg har forstått rasen så tror jeg den vil passe ypperlig. Men så er det bare dette med allergivennligheten. Hun jobber mye, og driver mye med teater, derfor er det en veldig stor fordel at hunden kan være med...

Tillegg:

Hun er ute i all slags vær, så den bør ikke være så veldig værberørt. Skal bo i trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papillon kunne passet, men stryker fort på gneldringa. Min bjeffer som et uvær når hun er løs i hagen og noen går forbi, når det ringer på og ofte ved passeringer. Så hun et egentlig ganske stille ellers. Men det krever mye trening.

Med unntak av at de KAN ha anlegg for å gneldre så kunne papillon passet. Røyter litt, men ikke voldsomt. Krever lite pelsstell, elsker å være med på alt, turer, kose i fanget osv. Er oftest sosiale og trives med masse oppmerksomhet. Min elsker tog og slikt når hun får være med meg. Medium aktivitetsnivå. Lekne, morsomme, happy og skikkelig megasøte.

Leja kan fint være alene, men har vært mindre alene enn Chess var da hun var liten. Men hun takler det finfint. Kan boffe når leieboerne i kjelleren går i døra, men ellers rolig og stille.

Leja er enkel å ha løs, men det må trenes på fordi hun elsker andre hunder og fordi hun er skikkelig vims. Litt jakt er det i dem, men Leja er ikke verre enn at hun jager, men stopper pga liten radius.

Men de er jo ganske små. Dog veldig praktiske. :P Spør om du vil vite mer, sånn helt spesifikt. Kan jo nevne at man bør være glad i å tulle litt med papillon i hus da. De elsker å leke med eieren og å leke med ball, pipeleke osv. Leja er også veldig flink til å leke på egenhånd :)

En hund som er leken er bare fint :-) Men da tror jeg at papillion strykes fra listen, kan være litt hard der, siden det er så mange raser å velge imellom. Gneldring er definitivt noe som ikke passer inn her...

Æsj... dumt egentlig at hun ønsker seg allergivennlig, for jeg har lyst til at hun skal ha seg en mini-bulle, bare fordi jeg har falt for Putle! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å si at hun liker whippet veldig godt, men de blir vel over 40 cm? Eller gjør de ikke det? Slik jeg har forstått rasen så tror jeg den vil passe ypperlig. Men så er det bare dette med allergivennligheten.

Whippeter er gjerne fra 48-52 cm høye, litt etter type og kjønn. :)

Allergi er så mangt, noen reagerer på det, andre på det, noen på den og andre på den - Det må nesten prøves frem.

Min mor som har reagert på stort sett alt her i verden reagerer ikke på noen av mine Whippeter, mens min svigerbror ikke kan hilse skikkelig på dem :)

Er jo en (jada, sikkert fler, men jeg liker å gå god for de jeg kjenner til) god oppdretter i Trondheim som hun sikkert får hilse på om hun vurderer en Whippet, forstod det slik at hun bor der? I tillegg venter de forhåpentligvis valper etter flotte foreldre iløpet av ikke så alt for lang tid. Verdt å sjekke iallefall: Kennel Courtborne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig mye sammen med en DS, og hun synes det blir for mye bjeffing altså... (ikke bare pga. den ene hunden, men andre hun har vært borti og). Skal ikke si det helt sikkert, men jeg tror rasen er ganske utelukket altså. Er også litt usikker på hvor enkel rasen er, sånn til førstegangshund? Skal uansett nevne tilbudet ditt, veldig snilt av deg :-)

Det er ganske så individuelt og også veldig avhengig av hva man tillater som eier, men noe må man tåle. Det er imidlertid VELDIG mange småhundraser som utgår om hun synes DS bjeffer mye... Mine er overhodet ikke gneldrebikkjer - du har jo møtt Smula.

Men å ha rasen som førstegangshund er ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske så individuelt og også veldig avhengig av hva man tillater som eier, men noe må man tåle. Det er imidlertid VELDIG mange småhundraser som utgår om hun synes DS bjeffer mye... Mine er overhodet ikke gneldrebikkjer - du har jo møtt Smula.

Men å ha rasen som førstegangshund er ikke noe problem :)

Foreslo det nå, og den var dessverre utelukket :/ Jeg skjønner det godt egentlig, vet jo at ikke alle er slik, men de vi har erfaring med, og de tre som bor rundt i nabolaget her, er alle notoriske gneldrere. Så jeg tror det er lurest å velge en rase med litt høyere terskel for det.

Tillegg til startinnlegget:

Hun må ikke ha valp, kan godt være en voksen hund. Men da må den være uten issues. Rase her blir da ikke så viktig, her går det mer på individ. Så om noen vet om en som kunne passet, si gjerne ifra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hun har passet en, og er veldig begeistret. Men så er det dette med å være alene hjemme, har hørt at det ikke alltid er like lett med rasen? Hvordan er pelstellet, hvis man skal ha en utstillingshund tenker jeg (her er det jeg som kunne tenkt meg å prøve å stille litt kanskje). Men tror den er ganske høyt oppe på listen. Er det mye lyd?

Tillegg:

Hun er ute i all slags vær, så den bør ikke være så veldig værberørt. Skal bo i trondheim.

Kjenner flere havanaiser og de har ikke problemer med å være alene hjemme. Min har ingen problemer med å være hjemme alene - han er selvfølgelig superglad hvis han får være med men må han være hjemme sitter han enten og ser litt i vinduet eller så sover han for det meste :) Så er man påpasselig med alene-hjemme trening skal det ikke være noe problem (og det må man jo trene på uansett valp).

Jeg prøvde å ha min langpelset et år men som gårdshund fungerte det dårlig ;) Det er ingen enorm heksekunst å ha utstillingspels tror jeg men den må jo børstes og stelles en del. Min klipper jeg ned selv, da børster jeg ørene og halen når jeg ser det trengs (kanskje hver 14 dag?) og bader han når jeg føler for det :)

Min er det veldig lite lyd i. Han varsler når det kommer folk og min utagerer på fremmede hunder på tur så da bjeffer han (det gjør ingen andre havanaiser jeg kjenner så det er bare min som er feig og kastreringa økte feigheta ;) ). De andre havanaisene jeg kjenner er det veldig veldig lite lyd i :) Ikke gneldrebikkjer dette :)

Har man regndekken/dress og vinterdekken/dress kan de være med ut i all slags vær (selvfølgelig blir de ikke polarhunder men ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes havanaisen høres ypperlig ut faktisk... utstilling er som sagt ikke et must, er nok mer mitt behov egentlig, og det kommer uansett ikke til å bli ofte.

Det har vært dette med bjeffing som har gjort at den havnet litt ned på listen igjen, da hun har hørt at det kan være litt der, og vanskelig for dem å være alene hjemme. Eller vanskelig å trene til å være det da. Men man hører jo mye forskjellig, og ditten og datten har møtt en hund som er sånn og sånn. Så greit å høre fra folk som er skikkelig inne i rasen om hvordan det egentlig står til :) så takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havanaise, eller shih tzu?

Terrierene og dsg ville jeg droppet pga jaktinstinkt. Litt avhengig av hvor mye bjeffing som er greit så utgår mange av de mindre rasene... dvergpuddel er vel også fort gneldrete?

Phalene/papillon har jeg aldri oppfattet som har lett for å bjeffe (hun som hadde 40 stk, ja, de bjeffet. Alle sammen....), men om raseekspertisen sier det, så stemmer det vel.

Cavalier/king charles utgår pga helse og pels?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalier utgår 100% ja, orker ikke begynne der engang.... også pga. pelsen.

Hun har egentlig landet litt på puddel nå, mellom eller dverg (stor dverg da kanskje?). Hun har falt veldig for de brune og, men det er kanskje ikke så lett å få tak i? Skulle gjerne hatt noe annet en svart jeg og, er jo så vanskelig på bilder :lol:

Nei, men om noen har tips til oppdrettere vi kan se på hadde det vært supert. Gjerne på østlandet eller i trønderlag. Men sted er ikke det viktigste, det viktigste er at det er fra en seriøs oppdretter selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men om noen har tips til oppdrettere vi kan se på hadde det vært supert. Gjerne på østlandet eller i trønderlag. Men sted er ikke det viktigste, det viktigste er at det er fra en seriøs oppdretter selvsagt.

Skrev litt om Whippeten lenger opp, men jeg vet ikke om du fikk det med deg. Der har jeg tipsa om en konkret oppdretter i Trondheim på rasen også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalier utgår 100% ja, orker ikke begynne der engang.... også pga. pelsen.

Hun har egentlig landet litt på puddel nå, mellom eller dverg (stor dverg da kanskje?). Hun har falt veldig for de brune og, men det er kanskje ikke så lett å få tak i? Skulle gjerne hatt noe annet en svart jeg og, er jo så vanskelig på bilder :lol:

Nei, men om noen har tips til oppdrettere vi kan se på hadde det vært supert. Gjerne på østlandet eller i trønderlag. Men sted er ikke det viktigste, det viktigste er at det er fra en seriøs oppdretter selvsagt.

Dvergpuddel er å anbefale :D Nå har ikke jeg hatt lille tutta mi så veldig lenge akkurat (hu er litt over 15 uker nå), så jeg skal ikke skryte på meg å ha noe stor erfaring med pudler :P Men jeg var også helt frelst i de brune, men når jeg var på jakt etter valp var det ikke så mange kull med brunt. Men så fikk jeg øynene opp for de sølvfargede! Hallooo :wub: De er såå søte som valper siden de bare er sølv på snute og labber, og de blir kjempevakre som voksne :ahappy:

SE!

Puddelmiljøet syns jeg var litt vanskelig å forstå seg på med en gang, men folk er veldig hyggelige og behjelpelige. Jeg vil iallefall anbefale å være nøye med å finne en oppdretter som avler på sunne og friske hunder, og som har alle avlskrav og helsetester i orden. Jo mer du vet om helsen til foreldrene, jo bedre. Jeg har inntrykk av at det ikke er vanlig, og heller ikke et krav, om å HD-røntge mellom eller dverg, men jeg ville prøvd å finne en oppdretter som gjør dette. Særlig hvis dere tenker på mellom ;) Men sjekk puddelklubbens sider for oppdrettere, de har en liste der som det kan være verdt å kikke på. Og det er også en del puddelgrupper på facebook hvor man ofte får hjelp og svar på ting. Det er mange oppdrettere som er medlem av disse gruppene, så det kan jo være en måte å finne ut om det er noen som har planer om brune pudler ;)

Det er også andre enn meg her inne som har mer greie på puddel, så søk litt rundt på forumet, så finner du en del :)

Lykke til!

Edit: Fikk ikke til å laste opp bilder, så ble link til egen tråd istedet ;)

Endret av førstegangs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske gira på puddel nå egentlig, selv om ingenting er bestemt da. Løwchen har absolutt ikke falt meg inn, men hvorfor ikke ja! Men jeg kjenner overhodet ikke til rasen, vet ikke hvordan de er jeg, du tror den kan passe til det som beskrives her? Den vil jo være enklere å holde i utstillingskondisjon og sikkert.

Alzenas

, så ikke svaret ditt før nå nei! :D Men jeg whippet utgår nok nå, tror jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Er det i det hele tatt noen småhunder som det ikke er lyd i? Ikke frekt ment altså, men jeg tror det kan bli en utfordring å finne en liten rase som ikke har lav terskel for å bjeffe. Om de i tillegg skal være røytefrie, så har du en utfordring. Det betyr selvfølgelig ikke at man må la en liten hund bli gneldrebikkje da :) Men de aller, aller fleste småhundraser har lav terskel for bjeffing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske gira på puddel nå egentlig, selv om ingenting er bestemt da. Løwchen har absolutt ikke falt meg inn, men hvorfor ikke ja! Men jeg kjenner overhodet ikke til rasen, vet ikke hvordan de er jeg, du tror den kan passe til det som beskrives her? Den vil jo være enklere å holde i utstillingskondisjon og sikkert.

Alzenas

, så ikke svaret ditt før nå nei! :D Men jeg whippet utgår nok nå, tror jeg.

Jeg har alt forliten erfaring med rasen til å si for mye, men de jeg har vært borti har vært trivelige kvikke hunder uten allverdens med lyd. Ryktet jeg har hørt om dem er at de er sånn, lite aggresjon, og joda - lyd er det nok, men ikke avskrekkende mye, ikke mer enn tilsvarende andre som ds, puddel osv. Mye er faktisk oppdragelse på lyd. Selv på småtasser. Har ikke intrykk av at løwchen er versting på lyd hvertfall, men som sagt, jeg har ikke allverdens erfaring, bare forelska meg totalt i de jeg "kjenner" - hvor den ene der overhodet ikke bjeffer, og den andre varsler kjapt og så er stille.

Men jeg skal ha en sånn, bare vente til baby er gammel nok til å begynne å mase på hund. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt noen småhunder som det ikke er lyd i? Ikke frekt ment altså, men jeg tror det kan bli en utfordring å finne en liten rase som ikke har lav terskel for å bjeffe. Om de i tillegg skal være røytefrie, så har du en utfordring. Det betyr selvfølgelig ikke at man må la en liten hund bli gneldrebikkje da :) Men de aller, aller fleste småhundraser har lav terskel for bjeffing.

Da tror jeg vi har ulik mening om lav terskel for bjeffing :) Pumien min har lav terskel for bjeffing - absolutt ikke småhunden min ;) Ikke de småhundene i omgangskretsen min heller. Man finner selvfølgelig småhunder som er gneldrebikkjer men det finnes store gneldrebikkjer også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Da tror jeg vi har ulik mening om lav terskel for bjeffing :) Pumien min har lav terskel for bjeffing - absolutt ikke småhunden min ;) Ikke de småhundene i omgangskretsen min heller. Man finner selvfølgelig småhunder som er gneldrebikkjer men det finnes store gneldrebikkjer også ;)

Tja, de bichon havanaisene jeg har møtt har alle hatt lav terskel for å bjeffe, så mye mulig vi har forskjellig mening om det ja. Om du leser det jeg skrev en gang til, så ser du at jeg allerede har skrevet at det ikke trenger å bety at de trenger å få bli gneldrebikkjer. Men om det er et kriterie at de ikke skal ha lett for å bjeffe, så har man en utfordring. Jeg klarer ikke komme på en eneste liten og røytefri rase som ikke har lett for å bjeffe, men kanskje det er noen jeg ikke har tenkt på?

Bortsett fra det, så tror jeg alle bichon-rasene kan passe jeg. Puddel også :) Pelsstell må man jo regne med når man vil ha en røytefri rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...