Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen - et sted for hundedebatt eller drittslenging


Recommended Posts

Jeg trekker da ikke inn far din sitt ansettelsesforhold, mor di? Samboern din sitt?

Du trekker inn min (irrelevante) politiske hjertesak, og Anette nevner din politiske hjertesak, uten å nevne med ett ord hvor din samboer er ansatt. Jeg ser ikke forskjellen jeg?

Men når SÅ mange mennesker fra en ganske variert gruppe til stadighet blir støtt og reagerer på måten du ordlegger deg på, du har ikke tenkt på å gå litt i deg selv og vurdere litt hvordan du uttrykker deg og om det alltid er passende å skrive akkurat det du tenker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 460
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg må jo si meg enig i begge sider her egentlig. Men til dere som ber Kanger om og trykke på rapport knappen i samme setning som dere mener at Kanger driver og lager kvalm, kan ikke dere trykke på ra

Ser man at diskusjoner som dette også kan lage fyr til flammen forresten? At folk begynner å lese hele forumet med et nytt og feilinnstilt filter? At slike diskusjoner er med på å forme forumet slik a

Jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive, enn hva som allerede er sagt. I kjølvannet av denne tråden, så har vi, faktisk, fått inn mange flere rapporter enn vanlig. Det gir oss en pekepinn på hva som

Du kan skrive ting som dette og det er ok om folk? og ikke drittslenging?

Eller nylig når det ble trukket fram en 2 år gammel tråd i en ny debtatt? Det er ok når du gjør det?

JeanetteH - jeg skjønner du ikke har forstått hva en smiley er. Jeg kan sikkert finne fram noen sleivkommentarer du har hatt med en flirende smiley etterpå. Her står forklaringa på fenomenet "en spøk" : http://no.thefreedictionary.com/sp%C3%B8k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var selv skyldig i å ødelegge en hyggelig tråd her altså. Jeg ser heller ingen personangrep, jeg synes du sitter på kanten og bare venter på enhver anledning til å bruke personangrep og lage dårlig stemning. Jeg syens det er frekt av deg å ville diskutere hvorvidt enkelte av sonens medlemmer tilsynelatende har en dårlig økonomi av ulike årsaker, og sette spørsmålstegn ved at de derfor kan handle julegaver i utlandet slik at vi får et fokus på det. Det har du faktisk ingen ting med.
Dersom du hadde et så stort behov for å diskutere hvorvidt Sonens fattigste medlemmer bør dra til utlandet å handle eller ei, burde du ha opprettet en egen tråd i det minste.

Selv om du hadde fått de samme tilbakemeldingene da også.
Her bad du om reaksjoner.

Jeg synes også det er unødvendig av deg å dra opp igjen denne tråden hver gang du synes livet er vanskelig på Sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trekker inn min (irrelevante) politiske hjertesak, og Anette nevner din politiske hjertesak, uten å nevne med ett ord hvor din samboer er ansatt. Jeg ser ikke forskjellen jeg?

Men når SÅ mange mennesker fra en ganske variert gruppe til stadighet blir støtt og reagerer på måten du ordlegger deg på, du har ikke tenkt på å gå litt i deg selv og vurdere litt hvordan du uttrykker deg og om det alltid er passende å skrive akkurat det du tenker da?

AnetteH nevner ikke noen politisk hjertesak, da SAS ikke har noe med min politiske hjertesak å gjøre. Som nevnt, om noen skulle sitte med en vrangforestilling om at jeg har et mål i livet at alle ikke skal fly noe annet enn SAS har de bomma rimelig drøyt på målskiva. Min politiske hjertesak er bl.a. sosial dumping, som inngår både innen skipsfart, luftfart, på hennes og mauritz fabrikker i Bangladesh og i Kina. Skjønner du ikke at en kommentar om SAS i den sammenhengen overhodet ikke har noe med noe annet å gjøre enn som et personlig stikk i ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men smilyen bak kommentarern fra AnetteH - den var ikke bra nok?

Forsåvidt et poeng, men slik jeg har opplevd AnetteH mot meg i tidligere saker føler jeg ikke hun mener det som en litt kameratslig klapp på skuldra mens vi ler sammen. Her føler jeg lattern går litt mer mot det hånlige..... :)

@Nymeria - du skriver old news som allerede er kommentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men smilyen bak kommentarern fra AnetteH - den var ikke bra nok?

Nei. Du skjønner jo at det bare er noen som har lov til å komme med spøker, korrekte smilyser og kommentarer om hva folk velger eller ikke.

Vi få altså ikke si at vi ikke flyr SAS, men andre har lov til å si at andres arbeidsgivere er møkk liksom. :P

Men Kanga. Kanskje du skal prøve å ikke ta alt så ille opp? Gitt det et forsøk å le litt med i stede for denne følelsen av at vi peker og ler?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnetteH nevner ikke noen politisk hjertesak, da SAS ikke har noe med min politiske hjertesak å gjøre. Som nevnt, om noen skulle sitte med en vrangforestilling om at jeg har et mål i livet at alle ikke skal fly noe annet enn SAS har de bomma rimelig drøyt på målskiva. Min politiske hjertesak er bl.a. sosial dumping, som inngår både innen skipsfart, luftfart, på hennes og mauritz fabrikker i Bangladesh og i Kina. Skjønner du ikke at en kommentar om SAS i den sammenhengen overhodet ikke har noe med noe annet å gjøre enn som et personlig stikk i ryggen?

Og hva POKKER har mine politiske meninger noe å gjøre i en tråd om julegaveshopping? Hvorfor skal du få lov å trekke inn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt et poeng, men slik jeg har opplevd AnetteH mot meg i tidligere saker føler jeg ikke hun mener det som en litt kameratslig klapp på skuldra mens vi ler sammen. Her føler jeg lattern går litt mer mot det hånlige.... :)

@Nymeria - du skriver old news som allerede er kommentert.

Fint, da ser vi at det er flere som mener det samme da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg dessverre ut på dugnad og delta i sosialt samarbeid med folk som er hakket triveligere enn forsamlingen her med høystakke og fakkel.

Jeg skjønner at vi i stedet for å fokusere på sakens kjerne: drittslenging på et forum, heller har lyst å poengtere hvor feil jeg tar. Så nå er det bare å liiiiire av dere alt den herlige irritasjonen dere har bygget opp - for jeg kommer ikke til å svare på noen timer. Etterpå kan man jo tenke over om det viktigste var å poengetere for feil jeg tar i alt jeg nevner eller om det kanskje hadde vært enklere å bare ta det for det jeg ville formidle: drittslenging er ukult. Jeg trodde sonen var et litt sånn happy place of AP og SV og anti mobbing og sånt, så enighet om at drittslenging er ukult skulle jo strengt tatt være lett å finne. Sliter litt med å se den enigheta, innimellom all anti-Kangerlussuaq-gnell her :)

EDIT: @Nirm : "Vi få altså ikke si at vi ikke flyr SAS, men andre har lov til å si at andres arbeidsgivere er møkk liksom. :P"

Jeg kjenner ikke til at noen her inne jobber i Ryanair? I Norwegian? I Easyjet? Tror du det er trivelig at noen slenger dritt et selskap familiemedlemmer jobber i, ved hver anledning de får? Jeg hadde neppe vært like aggressiv i retorikken hvis noen her inne jobbet i eller hadde familiemedlemmer i Ryanair eller Norwegian, og i så fall ikke direkte til det mennesket. Det er jo det som er føkkings poenget. At det var helt utilsiktet og ut av det blå, og kun ment som å benytte muligheten til å nok en gang trøkke en finger i et sår og vri rundt. Med et smil om kjeften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg dessverre ut på dugnad og delta i sosialt samarbeid med folk som er hakket triveligere enn forsamlingen her med høystakke og fakkel.

Jeg skjønner at vi i stedet for å fokusere på sakens kjerne: drittslenging på et forum, heller har lyst å poengtere hvor feil jeg tar. Så nå er det bare å liiiiire av dere alt den herlige irritasjonen dere har bygget opp - for jeg kommer ikke til å svare på noen timer. Etterpå kan man jo tenke over om det viktigste var å poengetere for feil jeg tar i alt jeg nevner eller om det kanskje hadde vært enklere å bare ta det for det jeg ville formidle: drittslenging er ukult. Jeg trodde sonen var et litt sånn happy place of AP og SV og anti mobbing og sånt, så enighet om at drittslenging er ukult skulle jo strengt tatt være lett å finne. Sliter litt med å se den enigheta, innimellom all anti-Kangerlussuaq-gnell her :)

Drittsleninger er ukult, men nå er det faktisk du som står for mesteparten av de ubehagelige kommentarene her. Jeg, AnetteH og flere andre føler at du driver med drittslenging, kan du ikke ta litt selv-kritikk for det da, og kanskje innse at du veldig ofte starter krangler ved å være dømmende og ubehagelig? Høystakkel og fakkel? DU startet jo hele greia jo.

EDIT: Og jeg noterer meg at du ikke har noe godt svar på hvorfor du trakk inn mine politiske holdninger. Greit. :)

Endret av Nemi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - det må være kjipt å føle seg så uønsket. :(:hug: Vet ikke helt hva jeg skal skrive for å prøve å få frem det jeg vil uten at det blir tatt som mer "anti-kangerlussuag-gnell" så tror ikke jeg skal skrive noe mer.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg dessverre ut på dugnad og delta i sosialt samarbeid med folk som er hakket triveligere enn forsamlingen her med høystakke og fakkel.

Jeg skjønner at vi i stedet for å fokusere på sakens kjerne: drittslenging på et forum, heller har lyst å poengtere hvor feil jeg tar. Så nå er det bare å liiiiire av dere alt den herlige irritasjonen dere har bygget opp - for jeg kommer ikke til å svare på noen timer. Etterpå kan man jo tenke over om det viktigste var å poengetere for feil jeg tar i alt jeg nevner eller om det kanskje hadde vært enklere å bare ta det for det jeg ville formidle: drittslenging er ukult. Jeg trodde sonen var et litt sånn happy place of AP og SV og anti mobbing og sånt, så enighet om at drittslenging er ukult skulle jo strengt tatt være lett å finne. Sliter litt med å se den enigheta, innimellom all anti-Kangerlussuaq-gnell her :)

EDIT: @Nirm : "Vi få altså ikke si at vi ikke flyr SAS, men andre har lov til å si at andres arbeidsgivere er møkk liksom. :P"

Jeg kjenner ikke til at noen her inne jobber i Ryanair? I Norwegian? I Easyjet? Tror du det er trivelig at noen slenger dritt et selskap familiemedlemmer jobber i, ved hver anledning de får? Jeg hadde neppe vært like aggressiv i retorikken hvis noen her inne jobbet i eller hadde familiemedlemmer i Ryanair eller Norwegian, og i så fall ikke direkte til det mennesket. Det er jo det som er føkkings poenget. At det var helt utilsiktet og ut av det blå, og kun ment som å benytte muligheten til å nok en gang trøkke en finger i et sår og vri rundt. Med et smil om kjeften.

Nirm referer (vil jeg tro) til en kommentar du hadde i AN om at G4S (som da er Nirm sin arbeidsgiver) er møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har alt for ofte en lite hyggelig framtoning, og i tillegg har du adoptert et nytt favorittord man begynner å bli litt lei av å høre om. Og når du stadig vekk får så massive tilbakemeldinger på måten du snakker på, hvordan kan du da ordlegge deg som at det er Sonen generelt som er problemet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kangerlussuaq Tja. Par dager siden så slenger du ut av deg at G4S er møkk. Men det er greit at du synes at min arbeidgiver er møkk? Mens du selv går i taket for AnetteHs kommentar? Om jeg leser kommentaren hennes riktig, så handler det bare om hva mange av oss er enige om. At SAS er dyrt å fly med veldig ofte. Noe jeg overhode ikke ville kalt et personangrep. Jeg bryr sånn sett ikke om at du synes min arbeidsgiver er møkk, og du trenger heller ikke dra i gang grunnen heller om du plutselig får en trang til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har konkludert i fellesskap med at vi ikke gir noen reaksjoner på dette røret i denne omgang. Det er faktisk ikke sånn at verden er 100% balansert og rettferdig, og at man kan rope og skrike når man føler seg en halv grad urettferdig behandlet. Jeg beklager, Kangerlussuaq, at du føler at så mange er ute etter å ta deg, men jeg tror du leser med feil briller på.

Det er ikke å "stille spørsmål og skape aktivitet" på forumet som gjør at du får reaksjoner innimellom. Jeg vet ikke hvordan vi kan forklare dette til deg på en mer forståelig måte enn det som er prøvd tidligere.

Jeg syns hele denne siste saken med julegavetråden virkelig er en fjær som ble til ti høns.

Dere må gjerne krangle videre i denne tråden om dere ønsker det, men jeg minner om at det finnes en IGNORER BRUKER-funksjon på forumet her. Bruk den gjerne om det ikke går an å lese innleggene til hverandre uten å starte atomkrig over sleivete kommentarer her og der.

Jeg er så uinteressert i å gå gjennom hvert enkelt innlegg for å analysere hvem som sa A, B, eller C og tolke meningen til hver enkelt, og det er resten av moderatorteamet enige i også. Det er ikke snakk om noe drittslenging eller ukultur i dette tilfellet, jeg beklager at jeg er så kjedelig og sier det.

Moderator IW.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner faktisk Kanger litt i dette tilfellet jeg da. Greit nok Kanger selv var OT, men hvem av oss har IKKE vært OT i en eller annen tråd da. Selv syns jeg faktisk spørssmålet til kanger var relativt interessant, men også litt malplassert i tråden.

Selv om jeg også er enig i at det var 1 fjær som ble til 10 høns. Da jeg også opplevde AnetteH sin kommentar som humoristisk ment dog også OT iforhold til OTen, if that makes sense.

Skille ut diskusjonen ang økonomi og reiser fra juleshopping tråden kanskje? Problem solved ang OT i hvert fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...