tm100021 Skrevet 2. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 2. August 2013 Takk alle sammen! Første termin blir den 27 september. Så det vil si at hun er i teorien en uke drektig idag Valpene er ventet da rundt uke 39/40. Jeg skal ta ultralyd fredag 23 August. Litt morsomt å isåfall vite det så jeg kan fortelle på nkk bjerke til hannhundeieren 6 Siter
Raksha Skrevet 2. August 2013 Rapporter Skrevet 2. August 2013 Ååh fineste Pokker at det ikke passer med valp. Siter
Guest Jonna Skrevet 2. August 2013 Rapporter Skrevet 2. August 2013 Du vet at du må få valper? For jeg er så valpesyk i år alt, og jeg skal ikke ha valper før neste vinter igjen. Siter
Mari Skrevet 2. August 2013 Rapporter Skrevet 2. August 2013 For en maskulin hannhund! Collie er av natur en litt feminin rase, bare fordi den ser så elegant ut, men han her var barsk altså. Jeg gleder meg til å se valpene! 1 Siter
Pingo Skrevet 2. August 2013 Rapporter Skrevet 2. August 2013 Dette må vel bare bli bra vel Lykke til ! 1 Siter
Mackenzie Skrevet 2. August 2013 Rapporter Skrevet 2. August 2013 Lyra er kjempefin, men jeg må si at den hannhunden der må være en av de fineste colliene jeg har sett! 1 Siter
Taz Skrevet 3. August 2013 Rapporter Skrevet 3. August 2013 Så nydelige hunder. Hvor ligger MH testen til Lyra? Fant den ikke på SKK eller Dogweb. Tror jeg er blind. Kunne du fortalt litt om CRD? Er CRD måttlig noe som vil plage en hund? Gleder meg til å følge med i denne tråden. Collie er egentlig en rase som det er lenge siden jeg har sett på som aktuell, men nå sitter jeg å funderer på hvorfor jeg uten grunn har utelatt denne rasen når jeg har sett etter ny hund. Siter
tm100021 Skrevet 4. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 4. August 2013 Så nydelige hunder. Hvor ligger MH testen til Lyra? Fant den ikke på SKK eller Dogweb. Tror jeg er blind. Kunne du fortalt litt om CRD? Er CRD måttlig noe som vil plage en hund? Gleder meg til å følge med i denne tråden. Collie er egentlig en rase som det er lenge siden jeg har sett på som aktuell, men nå sitter jeg å funderer på hvorfor jeg uten grunn har utelatt denne rasen når jeg har sett etter ny hund. Ligger på hjemmesiden min. Den ble tatt i nord før alt ble lagt inn i dogweb, og ifølge klubben vi tok den hos driver de og legger inn alt sammen sakte men sikkert, ting tar visstnok bare tid. CRD kan leses her. http://www.alertnesscollies.com/kortisfakta17.html Jeg har 3 av 5 her hjemme med crd, kommer nok aldri til å bli plaget av det. "vanlig" CRD påvirker ikke synet som colobom feks. Dette skjer nå Fra første parring, woop woop. Sat 27 Jul 113 First day of mating. 48 hours after the first mating the bitch should be mated again. Subsequent matings occurring over a period of time enhance the chances of fertilaziton taking place. The spermatozoa migrate up through the cervix. Sun 28 Jul 113 Sperm travel searching for a mature ripened eggs. Sun 28 Jul 113 - Mon 29 Jul 113 Spermatozoa reach the eggs in the oviducts. Mon 29 Jul 113 - Tue 30 Jul 113 Fertilisation occurs in the oviducts which lead from the ovaries to the uterus. Tue 30 Jul 113 - Thu 1 Aug 113 Fertilised eggs migrate down the oviducts and into the uterine horns. The migration continue to enable even spacing of the embryos. During this migration the eggs will grow into a blastocystes. Wed 7 Aug 113 - Fri 9 Aug 113 The blastocystes implant in the wall of the uterus. 1 Siter
Taz Skrevet 4. August 2013 Rapporter Skrevet 4. August 2013 Ligger på hjemmesiden min. Den ble tatt i nord før alt ble lagt inn i dogweb, og ifølge klubben vi tok den hos driver de og legger inn alt sammen sakte men sikkert, ting tar visstnok bare tid. CRD kan leses her. http://www.alertnesscollies.com/kortisfakta17.html Jeg har 3 av 5 her hjemme med crd, kommer nok aldri til å bli plaget av det. "vanlig" CRD påvirker ikke synet som colobom feks. Jeg var inne på siden din også, men fant ikke MH'en til Lyra. Så nå når du sa den lå der inne så måtte jeg jo titte igjen, og voila, jeg fant den. Jeg prøvde å trykke på siden hennes --> "(Can be seen here- Only in norwegian, sorry!)" , derfor fant jeg den ikke forrige gang. Hva er forskjellen på CRD mild og måttlig? Siter
tm100021 Skrevet 4. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 4. August 2013 Skal forandre den linken, glemte den sikkert lå på den gamle serveren Forskjell er utbredelsen i øyet. Lindrig, måttlig og kraftig. I Norge skal man etter nye regler bare skrive "crd". 1 Siter
Mollymor Skrevet 4. August 2013 Rapporter Skrevet 4. August 2013 Så spennende! Kommer nok til å følge med i denne tråden, da vi har nøyaktig samme tidsskjema på vårt valpekull. ;-) 2 Siter
tm100011 Skrevet 4. August 2013 Rapporter Skrevet 4. August 2013 Vakre hunder som er satt sammen der og det blir spennende å se når valpene kommer! Gleder meg til bilder:) 1 Siter
tm100021 Skrevet 10. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 10. August 2013 Kjenner jeg går på tærnene, bare 13 dager til ul!!! 6 Siter
tm100021 Skrevet 12. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 12. August 2013 Det ER jo litt tidlig å si noe, men hun har vært i dårlig form i noen dager, brekker seg på morgenen og er overhode ikke happy go lucky som hun normalt er 6 Siter
Symra&Pippin Skrevet 12. August 2013 Rapporter Skrevet 12. August 2013 Liker at hunden til Lill er i dårlig form! (Stakkar lille da, men dere skjønner hva jeg mener). 4 Siter
tm100021 Skrevet 15. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 15. August 2013 Lyra, forhåpentligvis 3 uker på vei 20 Siter
tm100021 Skrevet 16. August 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 16. August 2013 Lyra har for første gang i livet sitt avvist frokosten sin. Det må være et godt tegn ! 9 Siter
mokken Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Lyra, forhåpentligvis 3 uker på vei For et nydelig bilde! 1 Siter
Grim Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Vakkert bilde! Åh, jeg gleder meg til colliebabyer! Jeg tror jeg må ha en sånn senere. 1 Siter
SFX Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Åh, håper alle tegnene er en god ting for deg, det har du fortjent! 1 Siter
SandyEyeCandy Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Ja, det er et godt tegn. 1 Siter
Teserere Skrevet 16. August 2013 Rapporter Skrevet 16. August 2013 Så fine foreldre, det må jo bare bli vakre bebiser 1 Siter
Recommended Posts