Gå til innhold
Hundesonen.no

Du Putle, du Putle, du er ikke god!


Mari
 Share

Recommended Posts

  • Svar 448
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har VERDENS beste hund!!! Dette blir ikke noe problem. Hun vil jo bare hilse og leke!

Gah, det er irriterende å måtte gjøre dette på mobilen, dere får unnskylde alle skrivefeil og autokorrekturer. Men ja, Putle har vært helt utrolig flink i dag! Vi har jo hatt noen gode dager, og hu

Snart skal jeg slutte å spamme. Eller, sannsynligvis ikke, men jeg kan late som. A w e s o m e Putle-dag! Sett to hunder uten å utagere, bare litt pip og bust, ga seg med et kremt. Vært på besøk

Det var da voldsomt til fremgang! :D

Jeg pleier alltid å insistere på at bikkjene bruker ca 2 mnd på å "finne seg selv" når de bytter eier, du skal ikke se borti fra at det dukker opp en superkul liten bullefrøken!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til fremgang! :D

Jeg pleier alltid å insistere på at bikkjene bruker ca 2 mnd på å "finne seg selv" når de bytter eier, du skal ikke se borti fra at det dukker opp en superkul liten bullefrøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Dere er bare best!

Regner med tilbakefall, og enda har hun ikke passert en hund siden nye regimet, men det var så herlig å se den hunden jeg har sett langt der inne tidligere faktisk finnes. Hun er absolutt helt superkul, hun må bare skjønne det selv også! :heart:

Men jeg sa det til venninna mi, det føles helt sinnsykt snålt å være den som går rundt og er superstreng for tilsynelatende ingenting og hunden ser kuet ut. Hadde jeg sett meg selv hadde jeg reagert liksom. Men det skal sies, helt utrolig hvor forståelsesfulle folk er bare man sier ordet omplasseringshund. Det er veldig deilig!

Uansett, det er midlertidig, og om det funker så er det riktig å gjøre. :)

Utrolig motiverende å se henne i dag altså. Hun er så søt at det er til å daue av.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er bra du skriver så mye, syntes tråden er veldig lærerik, og det blir så spennende å høre om hvordan det går når vi får så mye bakgrunnsinfo. Heia heia! Er det noen som fortjener 100 % hundelykke nå er det dere! Jeg håper og tror dere kommer styrket ut av dette med tette bånd. :) Som du sier til meg i en helt annen setting; det kommer til å bli så mye bedre! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, Marie. Du er god. :heart: Jeg stoler på deg jeg, for jeg vet jeg har rett i den andre settingen. Da har du garantert rett her. :)

Jeg ser så utrolig mye potensiale i henne, så det er ikke vanskelig heller kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Mari, du skriver at du spammer her med meldinger og oppdateringer. Det er helt supert, for vi kan lære masse av det, og andfre som måtte slite med samme en gang i fremtiden, vil kunne lese dette og få masse råd. Dog, jeg synes i grunnen du spammer alt for lite når det kommer til bilder av vidunderet. Eller har du egen bildetråd til henne her som jeg har klart overse?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg synes ikke du skal ha noe dårlig samvittighet for å være hard og streng. At bikkja responderer positivt viser da bare at hun åpenbart har det bedre med å være underkua enn stressa. Det er ikke godt å ha angstnevrose-stress-panikk hele tiden, å være underkua kan være et "mindre onde" sånn sett :) Noen trenger en guidende hånd, tror du er meget kvalifisert! Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Mari, du skriver at du spammer her med meldinger og oppdateringer. Det er helt supert, for vi kan lære masse av det, og andfre som måtte slite med samme en gang i fremtiden, vil kunne lese dette og få masse råd. Dog, jeg synes i grunnen du spammer alt for lite når det kommer til bilder av vidunderet. Eller har du egen bildetråd til henne her som jeg har klart overse?

Hun er å finne her. :) Lite bilder har det blitt, det er frodi med en gang jeg setter meg ned for å knipse så kommer hun jo bare for kos! Hun har ingen bli-kommando for å si det sånn. :P

Men jeg skal se hva jeg finner på mobilen til deg jeg. Hun er virkelig verdt å dele altså! :heart:

Du, jeg synes ikke du skal ha noe dårlig samvittighet for å være hard og streng. At bikkja responderer positivt viser da bare at hun åpenbart har det bedre med å være underkua enn stressa. Det er ikke godt å ha angstnevrose-stress-panikk hele tiden, å være underkua kan være et "mindre onde" sånn sett :) Noen trenger en guidende hånd, tror du er meget kvalifisert! Lykke til videre :)

Jaaa, jeg vet jo alt det der, men det er litt kjipt å se henne med halen mellom beina og øra bakover fordi jeg kjefter på henne. Jeg sier til meg selv at det er dette hun trenger, det tror jeg jo også på når jeg ser hvor mye mer avslappet hun er ute, og så har vi det så fint når vi er inne at jeg jeg har tilliten hennes forstatt. Hun dilter etter meg h e l e tiden. :)

Alikevel så stikker det litt inni meg, men helt ærlig så er jeg ok med det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At halen er mellom beina på henne betyr ikke at den kommer til å være der for alltid, det trenger ikke engang å bety at hun er underkua. Jeg veit om mange hunder - som er sterke i huet - som klemmer halen når de konsentrerer seg eller fokuserer på noe, f.eks.

Slutt å ha dårlig samvittighet, Mari! ;) Du gir henne det hun trenger - fritak fra å passe på. Hun trenger bare tid til å justere og sortere alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt er dette harde regimet midlertidig, selv om hun kanskje alltid må håndteres fastere enn mine andre hunder har behøvd. Det er jeg helt ok med. :) Dette gir resultater, så da er det riktig. Det finnes sikkert flere riktig, men det får så være. Why change a winning team, right?

Men jeg kan leve med litt dårlig samvittighet altså. Jeg får ikke helt til å velge den bort akkurat nå iallfall. Is all good. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo veldig ut som det ble for mye ansvar på henne, hun brått trodde hun stod helt alene i verden, vant til å ha beskyttelse fra en flokk hun kjente (som riktignok ikke var noe snill med henne) som tok ansvart og hun visste hadde kontroll, til å stå alene med all verdens bekymringer og farer på hennes søte lille skuldre. Og hun ikke skjønte at du hadde kontroll, og passet på henne. Stakkars lille forvirra Putlemor. Gleder meg veldig til fortsettelsen, tror dette blir veldig bra, jeg. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe du er nødt til å være like streng når hun begynner å skjønne at du har kontrollen. Den hunden jeg har måttet være absolutt mest nazi med er den hunden som kunne ha løses "oppdragelse" senere. Han visste at jeg bestemte. Punktum. Selv om jeg lot småting passere etterhvert. Pga Belgerpias sine råd om å ikke la de dille så gikk han faktisk fra å være livredd nyttårsaften til å sove seg i mellom sine siste. Ikkeno dop , godis, eller særlig skjerming, bare "ta deg sammen".

Og folk sier man ikke lærer noe på hundeforum.

Jeg husker at jeg faktisk var streng med stakkars Mozza også når hun slet med passeringer . Står litt om det i tråden hennes.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke lærer noe på sonen, så er det fordi man ikke er åpen selv. Nuff said. :P

Håper jeg kan være lax etterhvert, Loke, slik som du kunne. Men om ikke så er et helt ok det og. :)

Jeg tror også dette kommer til å bli kjempebra! På tisseturen i dag så hun broren til Thorvald på sikkert 40 meters avstand og begynte å skape seg, "KUTT UT!", "ok... Smiske, smiske"

Score!! :D

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig at litt nazi funker! Det med halen ned og mellom beina kan fint bety topp-konsentrasjon altså - hun må jo konse om å oppføre seg, og da går nok all cpu-kraft til det og det er ikke nok igjen til å styre halen! (Strider glemmer halen sin når han skal trene han, eller når han ser tennisballen sin etc - særlig det siste ser litt snodig ut "Hunden min blir så trist når han ser tennisballer" :P )

Tvi tvi videre da, og ikke bry deg om tissingen enda - den kan jo fikse seg helt av seg selv når hun svinger med good vibrations etterhvert!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Absolutt er dette harde regimet midlertidig, selv om hun kanskje alltid må håndteres fastere enn mine andre hunder har behøvd. Det er jeg helt ok med. :) Dette gir resultater, så da er det riktig. Det finnes sikkert flere riktig, men det får så være. Why change a winning team, right?

Men jeg kan leve med litt dårlig samvittighet altså. Jeg får ikke helt til å velge den bort akkurat nå iallfall. Is all good. :)

Good job!!!

Jeg har ikke vært på sonen siden onsdag eller torsdag og nå er jeg bare sååååååå superglad!!!

Og du skal ikke være redd for at du må være streng alltid - det er bare til hun lærer seg at du er "mamma" og kan og veit alt, og kan løse alle problemer på strak arm - som alle mammaer kan. Når hun har lært at hun ikke trenger å ta det ansvaret så vil du helt sikkert kunne slappe av å være kul.

Og seriøst, du må IKKE synes synd på henne. Akkurat her har CM ett poeng - hunder lever i nuet, javisst kan fortiden prege dem - MEN det er som regel fordi de har eiere som har fokus på det. Ha fokus på dagen i dag - og ikke glem at det også ute på tur er viktig å gi henne gode tilbakemelding om at livet er en fest - rolig stryk over kroppen når hun er i lax mode osv.

Dette kommer til å bli kanonbra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også dette kommer til å bli kjempebra! På tisseturen i dag så hun broren til Thorvald på sikkert 40 meters avstand og begynte å skape seg, "KUTT UT!", "ok... Smiske, smiske"

Score! :D

Så bra! Mac er jo ikke noe å skape seg for, han er jo tidenes snillfis, det finner hun nok ut :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trenger litt råd igjen. Marimannen reiser bort i morgen og blir borte til fredag. Da blir jeg hjemme med Putle og guttungen. Hva skal jeg gjøre med turer? Det er vanskelig å ha full fokus på Putle når H er med, og jeg kan ikke gå tur uten ham. Så, skal jeg bare kjøre tisseturer disse dagene, eller skal jeg ta henne med på aktivitetene våre og satse på at det funker?

Eller på Putlefronten så har jeg klart å skjerme henne fra hunder de siste dagene, og hun blomstrer. Eller, jeg skal ikke ta kred for skjermingen, for egentlig er det rene tilfeldigheter. Stresset litt på morgenturen i dag, men fikk løpe løs i venninens hage i ettermiddag og purker på låret mitt a we speak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trenger litt råd igjen. Marimannen reiser bort i morgen og blir borte til fredag. Da blir jeg hjemme med Putle og guttungen. Hva skal jeg gjøre med turer? Det er vanskelig å ha full fokus på Putle når H er med, og jeg kan ikke gå tur uten ham. Så, skal jeg bare kjøre tisseturer disse dagene, eller skal jeg ta henne med på aktivitetene våre og satse på at det funker?

Eller på Putlefronten så har jeg klart å skjerme henne fra hunder de siste dagene, og hun blomstrer. Eller, jeg skal ikke ta kred for skjermingen, for egentlig er det rene tilfeldigheter. Stresset litt på morgenturen i dag, men fikk løpe løs i venninens hage i ettermiddag og purker på låret mitt a we speak. :)

Vogn eller bæresele er ikke et alternativ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn eller bæresele er ikke et alternativ? :)

Det tror jeg ikke han vil akseptere sånn helt uten videre nei. Men absolutt et godt forslag! Jeg skal virkelig prøve å manipulere han i de baner kjenner jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...