Gå til innhold
Hundesonen.no

Helgetur på fjellet


Anemone
 Share

Recommended Posts

En av fordelene med å bo i Tromsø er den fantastiske naturen. I høst var jeg alt for lite flink til å utnytte dette, men i sommer skal jeg være flinkere - for egentlig elsker jeg friluftsliv. Denne helga har jeg og Mona (hunden) vandret og sovet i telt. Bare vi to, fra fredag til søndag. Det har vært utrolig koselig :)

(for ikke å snakke om mestringsfølelsen man får av å klare seg helt alene på fjellet...)

Fredag tok vi bussen til Tønsvika og gikk opp til Holmenvannet. Været var så som så, og det ble etterhvert ganske tykk skodde.

2013-06-07%2019.55.08.jpg

Men vi fant da en teltplass (ja, det er en rødvinsflaske på bakken... :P )

2013-06-07%2020.38.52.jpg

Når det er dårlig vær ute får man kose seg i teltet

2013-06-07%2022.14.22.jpg

Lørdag morgen hadde skodda lettet litt, slik at det var mulig å se det fiiiine Holmenvannet

2013-06-08%2008.19.42.jpg

Lørdag gikk vi ned i Tønsvikdalen igjen, og så opp til området rundt Blåkollkoia (en koselig DNT-hytte). Været ble bare bedre og bedre utover dagen:

2013-06-08%2013.43.57.jpg

På ettermiddagen fant vi en fin teltplass, og til forskjell fra fredagskvelden kunne vi nå kose oss utenfor teltet :)

2013-06-08%2017.20.29.jpg

2013-06-08%2017.20.00.jpg

2013-06-09%2009.05.40.jpg

Søndag morgen ringte pappa og sa at han hadde tenkt seg på tur i området. Det passer meg veldig bra, for da kunne vi få skyss hjem istedenfor å vente på distriktsbussen. Tredje etappe gikk da gjennom dette vakre landskapet :heart:

2013-06-09%2011.05.29.jpg

...til DNT-hytta Nonsbu, der vi traff pappa (strengt tatt traff vi ham litt før vi var framme) og spiste lunsj.

2013-06-09%2012.10.18.jpg

Så bar det ned til Tønsvika igjen sammen med pappa. Jeg er ganske oppsatt på å klare meg selv, men for å være ærlig; det var utrolig deilig å bare sette seg inn i en bil istedenfor å vente på bussen :rofl:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Det klør i føttene etter en sånn tur! :D

Det var veldig gøy! Jeg har latt mangel på turkamerater (venninnene mine orker max 1 natt i telt) og bil hindre meg i å dra på lengre turer, men nå er det stopp på det :)

Planlegger du langtur? (synes å huske du har nevn det i en annen tråd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det så deilig ut :) Jeg tørr ikke sånn jeg, er så redd for å gå meg bort :P jeg har liksom ikke retningssans for fem flate øre :(

Jeg skjønner hva du mener. Jeg holder meg som oftest enten til stiene eller i områder jeg kjenner godt, men i dag måtte jeg gå noen kilometer "offpiste" for å treffe pappa (uten å krysse store elver), i et område jeg ikke har gått i siden jeg var lita jente. Da surra jeg litt, kan man si :P (burde sjekka kartet oftere, kan man også si...)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg herlig ut, skulle ønske jeg også var så tøff - men syns fjellet er skummelt aleine (hadde man hatt selskap/moralsk støtte så skulle man tatt seg skikkelig tur)

Jeg synes også det er skummelt helt alene. Men sammen med hunden er det plutselig greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det så ut som en super tur! Jeg har vært aaalt for dårlig til å komme meg ut aleina selv, men skylder på tungt telt og full timeplan. Så snart juni er over derimot, da bærer det på fjellet og så kommer jeg ikke ned før jeg må på jobb igjen i august. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klør her også! Super tur da! :)

Nå gleder jeg meg til jeg skal på hytta i sommer. Hvis jeg får lånt meg telt, tror jeg at jeg skal telte ved Femund også :D Og jeg drar helt alene med hundene denne gangen. Funker fint det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...