Gå til innhold
Hundesonen.no

Lederskap og rangstige selges.


Guest vivere
 Share

Recommended Posts

Lurer på om det er like morsomt om jeg gir bort en pose oppskjærte pølser og en klikker fordi at jeg ikke gidder å vente på at bikkja skal hoppe ned fra bordet så jeg kan belønne den for å ikke være der lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Lurer på om det er like morsomt om jeg gir bort en pose oppskjærte pølser og en klikker fordi at jeg ikke gidder å vente på at bikkja skal hoppe ned fra bordet så jeg kan belønne den for å ikke være der lenger?

Nei da er du bare ekkel og usmakelig og... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er like morsomt om jeg gir bort en pose oppskjærte pølser og en klikker fordi at jeg ikke gidder å vente på at bikkja skal hoppe ned fra bordet så jeg kan belønne den for å ikke være der lenger?

Klart det ikke gjør når du sier det på den måten... Legger man litt innsats og humor i det, så ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Lurer på om det er like morsomt om jeg gir bort en pose oppskjærte pølser og en klikker fordi at jeg ikke gidder å vente på at bikkja skal hoppe ned fra bordet så jeg kan belønne den for å ikke være der lenger?

Eh... jeg kan ikke se at det er nevnt overgang til godbiter og klikker i "annonsen"? Annonsøren er forøvrig brukshundmenneske og aktiv i NRH og det han skriver er vel egentlig "les deg opp på dagens hundeteori og delta på kurs" og ikke stol på at "lederskapet og rangstigen" nødvendigvis er inngangsbilletten til et godt hundehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Eh... jeg kan ikke se at det er nevnt overgang til godbiter og klikker i "annonsen"? Annonsøren er forøvrig brukshundmenneske og aktiv i NRH.

Det kunne jo vært at skapet var fullt av godbiter og at stigen hadde en klikker på hvert trinn hvis man glemte den igjen, for hvordan skal man ellers kunne belønne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er like morsomt om jeg gir bort en pose oppskjærte pølser og en klikker fordi at jeg ikke gidder å vente på at bikkja skal hoppe ned fra bordet så jeg kan belønne den for å ikke være der lenger?

Heldigvis finnes det en mellomting...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er like morsomt om jeg gir bort en pose oppskjærte pølser og en klikker fordi at jeg ikke gidder å vente på at bikkja skal hoppe ned fra bordet så jeg kan belønne den for å ikke være der lenger?

Med tanke på hvor mange latterlige tegninger etc som lages over klikkertrening, så slår det tydeligvis godt nok an. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemmer over barn og dyr i mitt hjem. Så jeg leder. Jeg setter grenser, samt jeg forsterker adferd jeg vil ha. Grensene settes dog uten at jeg føler et behov for å tilføre ubehag til hverken barn eller dyr - hadde jeg trengt å gjort det for å klare å oppdra mine, så hadde jeg avstått fra å skaffet meg noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mange latterlige tegninger etc som lages over klikkertrening, så slår det tydeligvis godt nok an. :aww:

Får alt for lite sånne på facebook. Tror jeg må få meg nye venner :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får alt for lite sånne på facebook. Tror jeg må få meg nye venner :P :P

Antakelig. :lol: Jeg hadde den der med schäfer'n som beit florerende en periode. :P

Men nå vet jeg jo hva jeg skal gjøre om Vida noen sinne føler for å sette tenna i noen. :aww: Stå og vente og si at jeg må belønne når hun slipper. :lol: Nesten litt synd at han dusten ikke sparket henne. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en haug med klikkere liggende på bunnen av utstyrs kista. Der ligger de godt, men jeg tar ut en og annen til lufting innimellom. Ellers deler vel jeg og bikkjene på ledelsen, de leder meg og jeg leder dem. Var og gikk tur med begge mine hannhunder i skogen for ikke så lenge siden og på tur hjem måtte jeg slå lens. Snakk om veloppdragne bikkjer, der satte de seg rolig og ventet og snudde seg litt bort mens jeg gjorde meg ferdig, for så etter tur markere over meg. Begge fikk selvsagt en godbit etterpå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...