Tabris Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 I hagen vi hadde hjemme var det et område med mange brennenesler. En dag jeg passet en schäfer - vanlig, korthåret variant - så begynte hun å vandre gjennom akkurat det området. Jeg skulle til å rope henne til meg slik at hun ikke brant seg, men hun travet gjennom alle neslene uten tegn til reaksjon. Det fikk meg til å lure på om hunder generelt har såpass tykk pels at de ikke reagerer på brennenesle? Jeg vet ikke om det gjelder alle raser. Schäfer regnes jo som korthåret, men de har likevel forholdsvis tykk pels. Men de har ikke spesielt mye pels på bena, som vel er det området som er nærmest i kontakt med slike nesler. Andre som har erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 Min har også gått borti brennesle, uten at jeg har sett at han har reagert på det eller har begynt å klø... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 Ozzy vasser i brennesle og bryr seg ikke. Ponni (nakenhunden til søster) brant seg på brennesle og fikk både vondt og utslett som oss folk. Men hun har jo ikke pels, så kanskje ikke så rart. Men pelsen beskytter jo godt. Mulig de kortpelsede kan få vondt på innsiden av bakbeina, der er det jo ofte lite pels. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 Mine spiser brennesle. Ataham har hatt endel stygge sår etter lek i skogen og da spiser han brennesle mens det gror. Helt fakta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 Aïda er nesten pelsløs på magen, og har blitt brent på brennesle. Så vil tro at pelsen beskytter ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 Oskar har flere ganger gått på do i brenneslebusker. Ingen reaksjoner eller utslett etter det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 Har aldri sett min reagere på det, og han har mildt sagt tjukk pels så mistenker at pels beskytter godt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 Mine har aldri reagert på brennesle, og de ligger seg gjerne i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 Tror Casper har reagert et par ganger, han skvetter iallefall til iblant om han forviller seg uti, og om leken hans havner ved en brennesle så må jeg hente den for ham. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gidske Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 Har aldri sett en reaksjon på det, og Auris spiser brennesle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 4. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 Vel, det skal sies at min blandingshund - en typisk korthåret hund - stoppet og begynte å bjeffe hvis leken hennes havnet i neslen. Kom på det når andre sa det. Men det er kanskje noe annet å dukke nedi med snuten først enn å vandre gjennom det med tykk pels. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ine Skrevet 6. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Juni 2013 Våre neslearter er vel ikke så farlige for dyr, men fant dette på Wikipedia: Brennesler (Urtica) er ei gruppe i neslefamilien... ...Arten Urtica ferox er en endemisk busk på New Zealand, er kjent for å ha drept hester, hunder og minst ett menneske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts