Gå til innhold
Hundesonen.no

European Dog Show 2015


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Foreløpig dommerliste: http://www.europeandogshow2015.com/filestore/nkk_-_forsidebilder/PreliminarylistofjudgesMay142013.pdf

Fornøyd med dommer på min rase (Terje Lindstrøm). Er en jeg fint kan stille for og sånn nogenlunde vet hva jeg får. Etter den erfaringen jeg har med å stille for ham så er han streng, og går mye på hundens bygning og bevegelser.

Så får vi se da om det faktisk blir ham eller ikke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med dommeren, har kun stilt annen rase for han tidligere, så vet jo ikke noe om hvordan han er på kelpie.

Men inntrykket fra tidligere er ihvertfall at han er en trivelig fyr å være i ringen med, fin med hunden, og grundig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - samme dommer på boston terrier (fredag) og bearded collie (søndag) - Karl-Erik Johansson.

Er veldig fornøyd, jeg - han er skikkelig hyggelig i ringen og en veldig dyktig dommer som går myyye på anatomi, sunnhet og bevegelser. Men han liker en FLOTT hund med litt "wow"faktor, så han kan overse småtteri hvis helheten er god nok. Har aldri engang hørt at han skal være "trynedommer" for noen, så hit kommer det nok maaaange. Kjempemoro!

Synes også reservedommerne er helt utmerket, så uansett hvem så blir det nok bra.

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Er veldig fornøyd med dommeren, har kun stilt annen rase for han tidligere, så vet jo ikke noe om hvordan han er på kelpie.

Men inntrykket fra tidligere er ihvertfall at han er en trivelig fyr å være i ringen med, fin med hunden, og grundig. :)

Jeg er iallefall veldig glad for valget :D

Stilt for han en gang (og sett andre resutlater) han har iallefall før ønsket brukshunder i ringen av rasen (SBK dommer). Sendt utrente/overvektige AK ut med blåsløyfer. Holdt tilbake Cacib på BIM hannhund.

Og gitt en veldig bra kritikk til Talli som ble BIR m/Cacib på samme utstilling og da med elev.

Så jeg tror det kan bli en spennende utstilling :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iallefall veldig glad for valget :D

Stilt for han en gang (og sett andre resutlater) han har iallefall før ønsket brukshunder i ringen av rasen (SBK dommer). Sendt utrente/overvektige AK ut med blåsløyfer. Holdt tilbake Cacib på BIM hannhund.

Og gitt en veldig bra kritikk til Talli som ble BIR m/Cacib på samme utstilling og da med elev.

Så jeg tror det kan bli en spennende utstilling :jump:

Samle opp "røkla" og få til avl/oppdrett hadde kanskje også vært artig da? :D Blir spennende. Håper det ikke blir dommerendring plutselig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Samle opp "røkla" og få til avl/oppdrett hadde kanskje også vært artig da? :D Blir spennende. Håper det ikke blir dommerendring plutselig da.

Håper virkelig vi kan få til det. Antagelivis har jeg kanskje ett kull med juniorer også :P

Men selvsagt, dommeren kan endre mening siden 2011 til 2015!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått to dommere, og tispedommeren har gitt X'en CK flere ganger før - hvilket passer bra når hun fyller åtte år rett før, og dermed kan kjempe om veterantittel på hjemmebane.

Skal en lage seg noen juniorer i løpet av neste år da?

*danse fruktbarhetsdans*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo er 10,5 år når vi kommer så langt...(bank i bordet, man vet jo aldri om man kommer så langt engang!)

Dommeren er spesialdommer og har dømt oss før; kritikken var bra men handleren var helt på bærtur (ryggproblemer og dødsfall i familien) så summa summarum fikk vi ikke allverdens premiering dengang (jeg ødela for bikkja kan man trygt si når hodet er på en annen planet).

Men kanskje vi drister oss til å stille i veteranklassen om helsa holder! Og så har jeg jo Storm som er 3 år og håpefull og veldig lysten på å stille for en rasespesialist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dommere betyr at de venter så mange at de regner med å ha en til hannhunder og en til tisper.

Blir skikkelig spennende å se påmeldingsantallet, synes jeg. 4-5.000 hver dag bør man jo kunne forvente, synes jeg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dommere betyr at de venter så mange at de regner med å ha en til hannhunder og en til tisper.

Blir skikkelig spennende å se påmeldingsantallet, synes jeg. 4-5.000 hver dag bør man jo kunne forvente, synes jeg.

Susanne

Aaah, da får jeg vente å se da. Er jo typisk om tispedommeren er den som passer oss best :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iallefall veldig glad for valget :D

Stilt for han en gang (og sett andre resutlater) han har iallefall før ønsket brukshunder i ringen av rasen (SBK dommer). Sendt utrente/overvektige AK ut med blåsløyfer. Holdt tilbake Cacib på BIM hannhund.

Og gitt en veldig bra kritikk til Talli som ble BIR m/Cacib på samme utstilling og da med elev.

Så jeg tror det kan bli en spennende utstilling :jump:

Issi må bli tynnere innen da :lol::aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, da får jeg vente å se da. Er jo typisk om tispedommeren er den som passer oss best :-/

Den dommeren som står først, dømmer hannhunder og BIR. Den dommeren som står som nummer to, dømmer tisper.

Vi har også fått oppsatt to dommere på vår rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aussie: Barbara Müller, Sweden

Sheltie: Natalja Nekrosiene, Lithuania

Norsk Lundehund: Christen Lang, Norway

Mulig de ikke forventer så mange hunder av mine raser da jeg ikke kan se at det står en ekstra dommer der..Har ikke stilt for noen av dommerene før så det kan jo bli spennede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

AK har jo kanskje brukskrav til den tid, så kanskje ikke så mange kommer fra nedover europa? Så jo det i Sverige at det var flest svensker, men i DK kom de fra hele Europa.

Rart det ikke er to dommere på Aussie og Sheltie egentlig? Sånn sammenlignet med andre EDS og WDS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dommeren som står først, dømmer hannhunder og BIR. Den dommeren som står som nummer to, dømmer tisper.

Vi har også fått oppsatt to dommere på vår rase.

Åja, nei da faller nok denne bort for vår det :-/ Finsk dommer passer sjelden. Syndes de kunne hatt dommere fra samme land i det minste på hannhund og tispe, er vell i slike tilfeller man kan ende opp med en BIR og BIM som er vidt forskjellig mtp type? :-)

så med mindre det er kelpiedommer jeg føler for såh :-D

Takk for oppklaringen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AK har jo kanskje brukskrav til den tid, så kanskje ikke så mange kommer fra nedover europa? Så jo det i Sverige at det var flest svensker, men i DK kom de fra hele Europa.

Rart det ikke er to dommere på Aussie og Sheltie egentlig? Sånn sammenlignet med andre EDS og WDS.

dobbeltposter fordi mobilen ikke vil samarbeide :-/

kanskje rasekrav? trodde det var fastsatt og bestemt? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

dobbeltposter fordi mobilen ikke vil samarbeide :-/

kanskje rasekrav? trodde det var fastsatt og bestemt? :-)

Ja men NÅR det trer i kraft er opp til HS. 2015 er det realistiske, men kan ta lengre tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisbeth Campbell. Kjempefornøyd jeg :) Vi hadde henne som spesialdommer i fjor, og hun elsket både Jippe, Kamar og Tara m.fl.

Jeg har også planer om å lage juniorer til da (forventet født desember 2014) To kombinasjoner er nesten klare!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - samme dommer på boston terrier (fredag) og bearded collie (søndag) - Karl-Erik Johansson.

Er veldig fornøyd, jeg - han er skikkelig hyggelig i ringen og en veldig dyktig dommer som går myyye på anatomi, sunnhet og bevegelser. Men han liker en FLOTT hund med litt "wow"faktor, så han kan overse småtteri hvis helheten er god nok. Har aldri engang hørt at han skal være "trynedommer" for noen, så hit kommer det nok maaaange. Kjempemoro!

Synes også reservedommerne er helt utmerket, så uansett hvem så blir det nok bra.

Susanne

Han skal jeg stille korthår for, gleder meg noe veldig! Har samme inntrykket du har.

Sheltie: Natalja Nekrosiene, Lithuania

Hun driver med veldig klassiske Collies nå, og bor i Sverige :)

Som vanlig i mitt miljø er det "hvorfor ikke velge noen fra rasens hjemland bla bla bla"... ;) Skal stille for langhårsdommerne, selv om det kanskje ikke er den mest spennende da hun har flere ganger nå de siste årene dømt på forskjellige wds eds (Så ser begrunnelsen med at hun er "oppbrukt") men fortsatt en dame jeg respekterer og har sans for meningene hennes når det kommer til Collie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...