Gå til innhold
Hundesonen.no

Tervuerenjente til salgs


Recommended Posts

Jeg har ei lita frøken til salgs, som ble født sist og som hele tiden har vært minst. Det er det aldri noen som har fortalt henne. Fra hun kom til verden har hun kjempet seg til melk og matskål og det tar henne ikke fem øre å ta igjen hvis de større søsknene prøver seg på henne. Jeg har hatt to terv-forelskelser i mitt liv, og dette er nummer to. Hadde hun vært sort og med "årntli" hale, så hadde hun aldri forlatt meg. Jeg ønsker meg et kjærlig og aktivt hjem til denne fantastisk skjønne jenta, hvor jeg kan få lov til å følge med på hvordan hun har det. Det ønsker jeg jo selvsagt med alle valpene "mine", men Minuet er spesiell.

Hun er frempå, veeeeldig glad i å utforske nye ting (drar gjerne på utforsking alene om hun får sjansen), lar seg ikke affisere med bagateller og har godt med jakt og kamp. Jeg tror hun ville sette pris på å få trene og leke med sin nye og veldig heldige eier.

Siden verdens fineste lille Minuet har haleknekk, så vil hun ikke kunne avles på og det er en feil i forhold til utstilling. Merk at disse valpene uansett ikke er tiltenkt aktive utstillere, da de er avlet mer med tanke på bruksegenskaper.

Hun har fått ormekurer, er vaksinert og chippet. Pris er 6000,-.

Kan muligens ta henne med til østlandet i juni, skal antageligvis dit da.

130508-01.jpg

130508-02.jpg

130508-03.jpg

130508-04.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke få premiering (gult) på utstilling i det hele tatt med haleknekk? Hun var fryktelig søt!

Jo, kan hende hun kan få det. Haleknekk er en feil, men egentlig ikke diskvalifiserende. Vet ikke hvordan dommerne dømmer, har ikke erfaring med det. Hennes er jo veldig tydelig. Jeg vil bare være klar på det når jeg selger henne, så ingen plutselig blir skuffet. Ikke at det er ment som noen utstillingshund i utgangspunktet, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det er bra jeg er klar over at jeg ikke hadde vært noe godt hjem til en terv med temperament akkurat nå, for fy flate! Det ser ut som hun har dyppa trynet i sot jo, og det blir jo ikke kulere enn det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle koselige kommentarer. I går, da en valpekjøper var her, så stakk Minuet til lekeplassen nedenfor huset. Der sklei hun ned ei metallsklie, tok seg en runde på lekeplassen, før hun kom tilbake og herjet videre med wubba snuggaen til valpene. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går, da en valpekjøper var her, så stakk hun til lekeplassen nedenfor huset. Der sklei hun ned ei metallsklie, tok seg en runde på lekeplassen, før hun kom tilbake og herjet videre med wubba snuggaen til valpene. :wub:

Valpekjøperen? Hun høres litt snål ut. :P

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan bilder du har i hodet - men meg på en sklie? *latterkrampe*

I hodet mitt vil du alltid være en smellvakker hottie, Belgerpia. Uansett hvor du befinner deg. :D

Sorry, Carina. Ikke meningen å ødelegge tråden din helt. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt og så nydelig og så høres hun jo ut som ei jente med spooonk!

Ang haleknekk.. Min snart 10 år gamle og alt for lave, 2,5 cm under tispestørrelse, samojed tispe har 4 cert og 7 ck og sågar en res Cacib har haleknekk :) Haleknekken er ytterst på halen..den er røntgen. Men veten kunne ikke si om den hadde ligget forkjært i fosterstadiet eller "utviklingsfeil".. Men det er jo uansett ikke for avl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...