Gå til innhold
Hundesonen.no

Behandling av poter/forebygge såre poter


Recommended Posts

Jeg har begynt å sykle litt med Geo. Ikke noen voldsomt lange turer akkurat, det blir 3-8 kilometer 2-4 ganger i uka. Jeg har brukbare muligheter til å sykle på grusveier og prøver å gjøre det så godt jeg kan, men det blir selvfølgelig en del asfaltsykling også (til og fra grusveiene, for variasjonens/turens skyld eller når vi rett og slett skal et sted og sykler straka veien dit). Uansett sliter det jo på potene å galoppere på harde grusveier også. Potene hans har begynt å sprekke opp litt. Det vil jeg jo helst gjøre noe med, så vi kan få en fortsatt fin sykkelsesong!

Finnes det noen måte man kan forebygge slitte poter? Å sykle vil jeg fortsette med, det er veldig fin aktivisering for Geogebra nå i båndtvangstider. Jeg har ikke mulighet til å finne mykere underlag vi kan sykle på (ikke mer enn et par hundre meter liksom), skogene her er ikke helt egnet til å sykle så mye i (ikke med min sykkel i alle fall!) og jeg må uansett sykle på asfalt til og fra skogen.

Og hva slags potesalve anbefaler dere til behandling av poter som begynner å sprekke opp? Jeg kan forutsi ganske sikkert hvordan slikke-kelpien min kommer til å reagere på å få potesalve klint på tredepotene sine. :P Men det er vel kanskje verdt å prøve likevel. Tror jeg. Potene hans ser foreløpig ikke noe verre ut enn hva Tinka sine gjør til vanlig som følge av normalt hundeliv (uten sykling), og de potene har ikke sett potesalve på mange år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...