Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Takk :) Ja, det er litt verre. Jeg har heldigvis fått lov å være der siden jeg fikk spysyken natt til mandag da :ahappy: Men det er litt rart å bo HELT alene. Merker jeg krever mye mer sosialt nærvær nå enn da jeg bodde med familien. Trives du med å bo alene ellers da? Jeg gleder meg litt til å en dag kunne flytte i kollektiv eller noe :)

Våknet for ca en halvtime siden, woops! Har ingen grenser for søvn når jeg har "fri". Ikke like vondt i magen i dag, men det hadde ikke skjedd noe i løpet av natten til tross for fine piller. Spiste to skiver med grovbrød igjen på tross av at jeg ikke var sulten, jeg som alltid er sulten om morgenen. Så skjedde det litt :) Tenker å gå en liten tur med Blondie senere for å få start på systemet også. Det er deilig og varmt ute i dag, selv om det er overskyet :ahappy: Kanskje jeg skal ta med kamera?

Åh, sånn ellers så eelsker jeg å bo alene :) Det er så fantastisk deilig. Ingen andre som roter eller griser eller noe :D Jeg skal aldri bo i kollektiv igjen, kunne nok ha delt en større leilighet med ei god venninne, men kollektiv. fysjameg :P ! Så er jeg ganske sær da, er ganske sosial av meg, men noen ganger vil jeg bare være alene :) Trives i eget selvskap :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er helt sinnsyk! Beste sjokkisen jeg har smakt ever!

Ja. Kunne ikke blitt bedre. Elsker Stratos og elsker smarties! Og ikke noe kan jo bli bedre enn smarties inni stratos?!?!?! :D:drool::drool:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra lydighetstrening. Geo var ikke helt på topp i dag, det var et eller annet utenom det vanlige med ham. Jaja. Fikk trent på litt fornuftige ting likevel, også fikk han seg en brukbar trimtur til og fra treninga. Nå ligger han utstrakt på gulvet, og jeg kan gå fra ham med god samvittighet i alle fall. :) Rundstykker står i ovnen, så nå skal jeg bare spise lunsj, lage matpakke og ta en dusj før jeg drar bort på universitetet og sitter der i noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvordan det er å ønske folk rundt seg når man er syk og dårlig. Jeg vil bare være alene :lol: Og blir mannevond om folk skal "dulle". :lol: Tror eneste gangen jeg savnet å være hjemme hos mamma var første natta på folkehøgskole. Da var jeg 17. :aww:

Håååper egentlig at min unge får sånn at den savner mamman sin om 20 år når hun har flyttet ut og gjerne skulle hatt litt trøst, og da skal hun selvsagt alltid være velkommen hjem og få så mye trøst hun trenger. For tenk. :aww:

Når det er sagt, så er jeg alltid velkommen hjem til mamma altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fælt det var her da *klemme på*

Klokka er ikke ni enda og jeg er ør i hodet. Har lovt ungen at han får komme ut kl ni , det skal bli godt.

Har kjøpt noen nye fisker som jeg digger over evne!

Og så ble jeg fornærmet på jobb i går.

Jeg har jobba mye på vm den siste uken, de sliter med sykdom midt i sesongstart så jeg har varemottat mine egne ordre. Da kan man jo ha musikk på ørene, så jeg koste meg med N.I.N på full guffe og storkoste meg.

En av sommerhjelperene (ca 16-17 år) måtte jobbe litt for å få kontakt når han trengte hjelp og spurte meg hva jeg hørte på.

Når jeg fortalte han det ble han helt sjokkert. "Du??? Hører DU på Nine inch Nails?? Det hadde jeg aldri trodd, det er jo FET musikk! "

Jeg var sekunder fra å svare " jeg hørte på N.I.N før du ble født, din lille drittunge" , men det ville bare fått meg til å virke enda eldre.

Jeg er for gammel kjerring til å høre på "fet musikk", faktisk. ..

Drittunger :aww:

Nå er jeg et par tiår eldre enn deg og burde snart innse at jeg ikke er purung lenger, men for et par dager siden var det en vikar i tjueårene som sa til en kollega (på seksti) og meg: "Jeg skjønner jo at dere som nærmer dere pensjonsalderen kan bli sliten etter en dag med undervisning." Pensjonist, jeg? Hallo? Vennligst pell deg hjem din jypling!

Jupp da har faktisk rottisfaen flydd løs den, og kom farende fra hagen sin og ut på veien hvor jeg gikk med mine i bånd. Den kom med hele tanngarden klar men vi "rottet" oss sammen og jaggu snudde den når mine to sto rett forann meg og jeg over de og skrek til bikkjen. Og hva sa damen "**** kom" ble stående og når den kom tilbake "skam deg" også fikk bikkjen fortsette være løs.

Men nå vet jeg hvor de bor og det der er t.o.m farlig i trafikken, jeg kjører også der normalt!

Orker ikke bruke energi på damen for det er jo helt klart at hun mener det er helt ok det der. Men skjer det flere ganger nå så melder jeg, det der er ikke bra. Det er ett stort beist av en sinna feit rottis tispe. Hvordan gi en rase dårlig rykte ved å ha en dårlig eier liksom..

Jeg ville rett og slett ringt på til damen og informert saklig om at neste gang du ser den hunden løs mens det er båndtvang så anmelder du til politiet. Vet at sånt er enklere å si enn å faktisk gjøre, men sinte, løse hunder som truer med å angripe mine hunder har jeg absolutt nulltoleranse for.

AnetteH: Fint å høre fra deg! God bedring videre! :flowers:

Lang og lat formiddag her også, men nå må vi gjøre noe nyttig snart synes jeg. Skal bare sitte litt i sofaen og bestemme hva for noe nyttig vi skal gjøre! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj hvorfor skal man det når det er kyllingfile og middag til frokost, og på jobb er det sushi i dag :D

:P

Plantasjen er sikkert åpen, de har spett vet du :P

Don't tempt me :frantics:

Så deilige og avslappende morgener dere har da. Jeg har blitt slått, sparket og spyttet på. Noen som vil ha barn? Ung og lovende, med et noe intenst gemytt og mengder av kamplyst? Ikke?

BUR? :whistle:

Vært musemasaker på kjøkkengulvet her i natt. :lol: Yep vinduet har stått oppe, milo kom seg ut for et par dager siden og da vil vi gi han muligheten til å komme seg inn, men spørs nå - litt teit å tørke blodsøl og museinnmat på kjøkkenet om morgenen. :lol:

Og DET var grunnen til at jeg ikke skulle ha katt, ja... :x

Men nå vet jeg hvor de bor og det der er t.o.m farlig i trafikken, jeg kjører også der normalt!

Trø litt ekstra på gassen når du kjører forbi der kanskje ? :whistle:

Jeg gleder meg litt til å en dag kunne flytte i kollektiv eller noe :)

Jeg bodde jo i kollektiv da jeg studerte, og syntes det var uhyre deilig å endelig få flytte for seg selv da jeg var ferdig :). Aldri mer, liksom :lol:.

Har jeg omgjort sandkassen til blomsterkasse, fylt på jord i en annen plantekasse og skrudd ut og inn skruer - og spikret fast ting som skulle spikres fast :). Nå skal jeg røske opp litt rundt kantsteinene mine igjen. Det er litt lummert ute, varmt og vindstille, men Willy må vel få seg en sykkeltur etterpå også, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DET var grunnen til at jeg ikke skulle ha katt, ja... :x

:lol: ! Yep, men vet ikke om jeg egentlig ville hatt den digre musa hun kom inn med i går, levende rundt her uten katter altså... Liker musene bedre døde enn levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har jeg vondt mellom tommelen og pekefingeren på begge hendene. Jeg og samboeren har raka løv sammen i 2 timer, vi er kanskje ferdige med 1 fjerdedel av plena.... Hvorfor var det at jeg kjøpte stor hage igjen?

Nå minnet du i alle fall meg på hvorfor jeg er glad for at jeg har ikke stor hage lengre :D:banana:

Lurer litt på hvordan det er å ønske folk rundt seg når man er syk og dårlig. Jeg vil bare være alene :lol: Og blir mannevond om folk skal "dulle". :lol:

You and me and both. Jeg sendte jo bort eksen på gofferie i Spania når jeg ble utskrevet fra sykehuset etter lungebetennelsen også :P

Ferdig.no - heltferdig.no. Men jentene har fått seg bittelitt tur og jeg har fått fylt på med syndpåmegmat :aww:

Nå skal jeg sitte i sofaen lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You and me and both. Jeg sendte jo bort eksen på gofferie i Spania når jeg ble utskrevet fra sykehuset etter lungebetennelsen også :P

:lol: ! Godt det finnes flere av oss. :lol: Tipper jeg blir en fryd å ha med å gjøre i august. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig klar til å dra avgårde på skolen nå, men det høljer virkelig ned, sånn Hvaler-regn som jeg pleier å kalle det (der kan det komme skikkelige regnskyll i blant. Har minner om å løpe ut i all hast med en flaske sjampo i hånda så man fikk vasket håret, siden det var nokså begrenset vannkapasitet på hytta). Så skal bare vente til det roer seg litt, og SÅ skal jeg dra på skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: ! Yep, men vet ikke om jeg egentlig ville hatt den digre musa hun kom inn med i går, levende rundt her uten katter altså... Liker musene bedre døde enn levende.

Næsj, så lenge jeg ikke ser dem er det greit :D.

Har jeg lekt "Gubben og gamla" - men med stein i stedet for rota :lol:. Det er LITT stein rundt her, kan man si :aww:. Men jeg fikk gravd stort hull til Caprifolen min i alle fall, så får jeg håpe den overlever i dette klimaet... Det er nok helt på grensen :aww:. Jaja, dævver den kan jeg alltids plante noe annet i stedet :).

945016_649407145086498_1156309865_n.jpg

Nei, vi snakker ikke småstein her liksom :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg et par tiår eldre enn deg og burde snart innse at jeg ikke er purung lenger, men for et par dager siden var det en vikar i tjueårene som sa til en kollega (på seksti) og meg: "Jeg skjønner jo at dere som nærmer dere pensjonsalderen kan bli sliten etter en dag med undervisning." Pensjonist, jeg? Hallo? Vennligst pell deg hjem din jypling!

Makan til frekkhet! Det verste er at man kan ikke kalle de jyplinger og drittunger uten å virke veldig veldig gammel :lol:

Gullet ble et lite gull igjen i god tid før han skulle til pappaen. God timing, for mammaen har selektiv hukommelse.

Nå skal jeg slappe av mest mulig, for i morgen skal jeg jobbe fra 05 til God knows when..

Min kjære foreslo pizza og tv-kveld ( han dro ut i går, og jeg måtte trøste en rabiat unge som åpenbart trodde han aldri kom hjem igjen) , så når han våkner skal han få dra å kjøpe pizza. Jeg kjører gå sakte-aksjon på hjemmefronten fordi jeg sikkert fortjener det... Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går møtte jeg en av disse helt ferske valpekjøperne som følger oppdretterens råd til punkt og prikke. Oppdretteren hadde gitt med en hel perm hvor det stod at valpen skulle bæres opp og ned trapper, ikke få skikkelig mosjon før den var 10 mnd gammel, ikke hilse på andre hunder før den var fullvaksinert etter 12 uker osv... Eieren tok jo disse reglene dødelig seriøst, så valpen får ikke engang se på andre hunder nesten. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går møtte jeg en av disse helt ferske valpekjøperne som følger oppdretterens råd til punkt og prikke. Oppdretteren hadde gitt med en hel perm hvor det stod at valpen skulle bæres opp og ned trapper, ikke få skikkelig mosjon før den var 10 mnd gammel, ikke hilse på andre hunder før den var fullvaksinert etter 12 uker osv... Eieren tok jo disse reglene dødelig seriøst, så valpen får ikke engang se på andre hunder nesten. Sukk. 

Det er derfor jeg og en tidligere oppdretter ble uvenner.. Jeg fikk kjeft og deretter kommentaren at slike som meg skulle aldri ha fått lov til å ha hund.. Fordi jeg meldte meg på et valpekurs me hunden min..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått tilbakemelding fra veileder, og jeg må skrive om HELE FORBANNA BACHELOROPPGAVEN MIN.

Nå er jeg så demotivert at jeg har lyst til å gå og sette meg i et hjørne og gråte, og jobbe i kassa på Coop resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Men jeg fikk gravd stort hull til Caprifolen min i alle fall, så får jeg håpe den overlever i dette klimaet... Det er nok helt på grensen :aww:. Jaja, dævver den kan jeg alltids plante noe annet i stedet :).

Lilehammer er lenger nord enn Løten og jeg er vokst opp i et gammelt hus med deilig duftende kaprifol på hele vestveggen :) Jeg kan aldri tenke meg at det ble gjort noe som helst med dem, men hver eneste sommer vokste de både høyt og bredt :)

Ikke mitt bilde, men det kunne vært det, bortsett fra at vårt hus var brun-svart :)

akaprifol_zps66e91eb4.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått tilbakemelding fra veileder, og jeg må skrive om HELE FORBANNA BACHELOROPPGAVEN MIN.

Nå er jeg så demotivert at jeg har lyst til å gå og sette meg i et hjørne og gråte, og jobbe i kassa på Coop resten av livet.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått tilbakemelding fra veileder, og jeg må skrive om HELE FORBANNA BACHELOROPPGAVEN MIN.

Nå er jeg så demotivert at jeg har lyst til å gå og sette meg i et hjørne og gråte, og jobbe i kassa på Coop resten av livet.

Ånei, hvorfor det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Takk. :)

Ånei, hvorfor det da?

Jeg har skrevet for vidt. Og det er jo egentlig veldig vanlig. Veilederen min er egentlig flink han, og han kom jo med forslag til mer spissede problemstillinger jeg kan velge ut fra hva jeg allerede hadde skrevet i oppgaven. Men jeg har brukt så mange timer og lagt så mye energi i den oppgaven at jeg virkelig ikke har lyst til å begynne på nytt nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått tilbakemelding fra veileder, og jeg må skrive om HELE FORBANNA BACHELOROPPGAVEN MIN.

Nå er jeg så demotivert at jeg har lyst til å gå og sette meg i et hjørne og gråte, og jobbe i kassa på Coop resten av livet.

:hug: :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...