Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Ånei så mye på en gang Anette :(

Tenker masse på deg... :hug:

Stor klem til Tulip og. :console:

Johanne får aldri begynne med hest... Men det står jo en shettis i Sørkedalen og venter på henne da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg har fått purring på en regning som jeg forsåvidt helt hadde glemt at jeg hadde fått. Men nå måtte jeg sjekke litt mer opp i det, og det er altså en purring fra One Call hvor jeg skal betale for abonnementet fra 1. til 30. april. Men den 3. april ble nummeret mitt overført til Telenor og jeg har altså ikke benyttet meg av det abonnementet i mer enn to dager. Jeg ville trodd det var to dager jeg skulle betale for da, ikke tretti. Men det spiller kanskje ikke noen rolle? Mvh fattig student som vil betale så lite som mulig. :P

I dag har jeg også fått purring på betaling av TOBB-medlemskapet mitt. Jeg pleier alltid å betale regningene mine med en gang jeg får dem, så nå føler jeg litt sånn at det er Luksusfellen neste. :P Uansett så betyr det at jeg må ta stilling til om jeg skal slutte å være medlem eller ikke. TOBB reklamerer med at dersom man bruker bare én av medlemsfordelene sine vil man trolig ha tjent inn hele medlemskontigenten sin. Det kan sikkert hende, men det er liksom ikke så sannsynlig at jeg kommer til å benytte meg av f.eks. Heimdal Trafikkskole, Nidaros Takst, Modena Fliser Trondheim, Hurtigruten, Trondheim Private Omsorgstjeneste, DekkTeam, konserter med Trondheim Symfoniorkester eller rørlegger K. Lund på Tempe. Jeg ser vel heller ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe bolig i Trondheim, heller. Ikke på mange, mange år i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg har fått purring på en regning som jeg forsåvidt helt hadde glemt at jeg hadde fått. Men nå måtte jeg sjekke litt mer opp i det, og det er altså en purring fra One Call hvor jeg skal betale for abonnementet fra 1. til 30. april. Men den 3. april ble nummeret mitt overført til Telenor og jeg har altså ikke benyttet meg av det abonnementet i mer enn to dager. Jeg ville trodd det var to dager jeg skulle betale for da, ikke tretti. Men det spiller kanskje ikke noen rolle? Mvh fattig student som vil betale så lite som mulig. :P

Da jeg overførte abonnement fra netcom til talkmore, betalte jeg bare for de dagene jeg hadde abonnementet. Men jeg måtte betale regningen for den måneden jeg sa opp, så fikk jeg det igjen neste måned. Ville sjekka det opp om jeg var deg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt Lars Monsen på tur i dag. Skulle over Paradiskollen, høyeste toppen her i nærheten, gikk ned på andre siden, tenkte det kunne bli en fin rundtur. Ikke lurt. Der lå det fortsatt mye snø, og stiene var umulig å se (stiene som i hvert fall skulle eksistere i følge kartet, som jeg heldigvis hadde med meg). Ble vassing i snø i et par timer, samt vassing i myr og innsjø. Tvang gutta over elv og gjennom kratt. Hermes, som gikk løs der hvor det var verst, fikk seg et par svømmeturer i kantene av det ene vannet vi gikk langs med. Jeg tenkte jeg skulle være ute 2-3 timer. Hadde vært ute 6 timer da jeg kom hjem.

Nå middag, sove, så vakt i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg overførte abonnement fra netcom til talkmore, betalte jeg bare for de dagene jeg hadde abonnementet. Men jeg måtte betale regningen for den måneden jeg sa opp, så fikk jeg det igjen neste måned. Ville sjekka det opp om jeg var deg :)

Sendte en mail og spurte, jeg. Betalingsfristen på purringen er ikke før 20. mai, så har tid til å finne ut av om jeg må betale alt eller ikke.

Er det helligdag denne uka, forresten? Torsdag eller fredag? Jeg må på regntøyshopping selv om bankkortet mitt kommer til å dø litt av det, men da kan det jo være kjekt å ikke troppe opp på outleten i Vestby og finne ut at de ikke har planer om å åpne den dagen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail og spurte, jeg. Betalingsfristen på purringen er ikke før 20. mai, så har tid til å finne ut av om jeg må betale alt eller ikke.

Er det helligdag denne uka, forresten? Torsdag eller fredag? Jeg må på regntøyshopping selv om bankkortet mitt kommer til å dø litt av det, men da kan det jo være kjekt å ikke troppe opp på outleten i Vestby og finne ut at de ikke har planer om å åpne den dagen i det hele tatt.

Torsdag er det kristi himmelfartsdag. :)

Så jeg har en dag igjen på jobb og så er det langhelg!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlehunden min har livmorbetennelse og blir nok avlivet om et par dager. Teit at jeg ligger her og ikke får sagt hade. Men har diskutert det med mamma og det er til det beste for henne.

Uff du skal liksom få alt på en gang du :hug::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg har fått purring på en regning som jeg forsåvidt helt hadde glemt at jeg hadde fått. Men nå måtte jeg sjekke litt mer opp i det, og det er altså en purring fra One Call hvor jeg skal betale for abonnementet fra 1. til 30. april. Men den 3. april ble nummeret mitt overført til Telenor og jeg har altså ikke benyttet meg av det abonnementet i mer enn to dager. Jeg ville trodd det var to dager jeg skulle betale for da, ikke tretti. Men det spiller kanskje ikke noen rolle? Mvh fattig student som vil betale så lite som mulig. :P

I dag har jeg også fått purring på betaling av TOBB-medlemskapet mitt. Jeg pleier alltid å betale regningene mine med en gang jeg får dem, så nå føler jeg litt sånn at det er Luksusfellen neste. :P Uansett så betyr det at jeg må ta stilling til om jeg skal slutte å være medlem eller ikke. TOBB reklamerer med at dersom man bruker bare én av medlemsfordelene sine vil man trolig ha tjent inn hele medlemskontigenten sin. Det kan sikkert hende, men det er liksom ikke så sannsynlig at jeg kommer til å benytte meg av f.eks. Heimdal Trafikkskole, Nidaros Takst, Modena Fliser Trondheim, Hurtigruten, Trondheim Private Omsorgstjeneste, DekkTeam, konserter med Trondheim Symfoniorkester eller rørlegger K. Lund på Tempe. Jeg ser vel heller ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe bolig i Trondheim, heller. Ikke på mange, mange år i alle fall.

Men du veit at hvis du ikke betaler medlemskontigent så mister du medlemsnummeret ditt og dermed ansienniteten din? Jeg har medlemskap i Bo i Nord, ikke at jeg ever kommer til å kjøpe et hus i Nord-Norge til å bo fast i - men med det bra medlemsnummeret jeg har arvet vil jeg i alle boligbyggerlag over hele norge kunne komme foran i køen :) Særlig greit i Osloområdet, om jeg skal kjøpe av ABBL eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du veit at hvis du ikke betaler medlemskontigent så mister du medlemsnummeret ditt og dermed ansienniteten din? Jeg har medlemskap i Bo i Nord, ikke at jeg ever kommer til å kjøpe et hus i Nord-Norge til å bo fast i - men med det bra medlemsnummeret jeg har arvet vil jeg i alle boligbyggerlag over hele norge kunne komme foran i køen :) Særlig greit i Osloområdet, om jeg skal kjøpe av ABBL eller liknende.

Du arver ikke ansiennitenen på medlemsnummeret? Jeg arvet pappas medlemskap (i TOBB for øvrig, Ingvild, som gjorde at jeg kunne kjøpe min nåværende bolig i en alder av 34 år, et slikt medlemskap kan være gull verdt! :) ) for et par år siden så fikk jeg ikke flere års ansiennitet enn de jeg selv har levd, selv om medlemsnummeret er mye, mye eldre.

Jeg fikk boligen alikevel, kjøpt på forkjøpsrett, men det er vel fordi jeg er gammel eller noe. :P

... er jeg helt ufattelig sliten. Så sliten som jeg ikke har vært på lenge. Er det rom for sutring i tråden for tiden? Jeg har ikke vært innom på kjempelenge. Men på typ tre uker så har jeg jobbet inn nesten 6 hele dager i avspasering. Veldig til arbeidspress for tiden og jeg kjenner at det begynner å kreve sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du har egentlig 3 veier "inn".

 

En er den stander veien som de fleste tar med å gå helse og sosial vg1 for så å gå ambulansefag vg2 og deretter i lære. Alle er ikke sikret læreplass og det er faktisk ganske mange som ikke får det av ulike grunner. 

 

En annan måte er å ta vikarkurs eller nou 72-6(trooor jeg det heter) som også er et vikarkurs. Dette gjør at du kan jobbe som vikar og etter 5år eller noe sånn så kan du ta fagbrev. Som vikar så kan du faktisk jobbe omtrent så mye du vil og vell så det. Vikarer er det alltid behov for og er du egnet så er du omtrent sikret å få være vikar. 

 

Den siste måten er å gjøre som jeg skal og egentlig ta det på den første måten men siden jeg har gått videregående så blir jeg eventuelt tatt inn som voksenlærling og det er visst mye vanskeligere å få plass som voksen enn hvis du kom rett ut hva videregående uten opphold fra ungdomsskolen. Jeg kommer til å ta fagene på NKI nettstudie. Jeg har alle de "fellesfagene" så jeg trenger kun de yrkesrettede fagene. Om jeg må ta de fagene som er på helse og sosial vg1 eller om jeg kun kan ta ambulansefagene er enda litt usikkert så jeg skal ringe NKI nå. Siden det kan være vanskelig å få læreplass så er jeg forberedt på at jeg kanskje må ta et vikar kurs neste år for så å jobbe som vikar en stund(til jeg får læreplass) eller bare jobbe som som vikar i 5år for så å ta fagbrev. Uansett så vil jeg ha mer kunnskap og være bedre forberedt på jobben jeg skal gjøre med å ta ambulansefagene først. :)

 

Er det noe du lurer på så kan du bare sende meg en PM så skal jeg høre med mamma for hun burde nå i hvert fall kunne alt dette og ha en god innsikt :) 

Hvor bor du? Nou er i utfasing, spesielt i byene.

Det er greit :) jeg har nå snakket med NKI og jeg må ta helse og sosialfag vg1 programfagene. Begynner jeg nå eller i senest i juni en gang så skal jeg i hvert fall klare å ta eksamen i alle disse fagene til jul. Tar eksamen som privatist. Så burde jeg klare alle eksamenene på ambulansefag vg2 programfag til sommeren så da sparer jeg 1år på skole på det viset :) Skal du gå vanlig videregående så får du fort veldig få timer og korte dager siden du kun trenger de yrkesrettede fagene :)
Ambulansefagene er faktisk store fag. Jeg tok selv utdannelsen på videregående ETTER fullført studiekompetanse, og ambulansefagene alene fylte opp 4 hele skoledager.

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du arver ikke ansiennitenen på medlemsnummeret? Jeg arvet pappas medlemskap (i TOBB for øvrig, Ingvild, som gjorde at jeg kunne kjøpe min nåværende bolig i en alder av 34 år, et slikt medlemskap kan være gull verdt! :) ) for et par år siden så fikk jeg ikke flere års ansiennitet enn de jeg selv har levd, selv om medlemsnummeret er mye, mye eldre.

Jeg fikk boligen alikevel, kjøpt på forkjøpsrett, men det er vel fordi jeg er gammel eller noe. :P

... er jeg helt ufattelig sliten. Så sliten som jeg ikke har vært på lenge. Er det rom for sutring i tråden for tiden? Jeg har ikke vært innom på kjempelenge. Men på typ tre uker så har jeg jobbet inn nesten 6 hele dager i avspasering. Veldig til arbeidspress for tiden og jeg kjenner at det begynner å kreve sitt.

Det er jo medlemsnummeret det går på? :P Ellers hadde det jo ikke hatt noe mening å ha "bra medlemsnr" om ikke det gjaldt som ansiennitet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en ambulanse helikopter så legen måtte løpe. Men skal fortsette å faste fordi han håpet å rekke det før midnatt. Godt man har tv :-D

T har gått tur med Issi og sitter her med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo medlemsnummeret det går på? :P Ellers hadde det jo ikke hatt noe mening å ha "bra medlemsnr" om ikke det gjaldt som ansiennitet? :P

Det går på både medlemsnr og ansiennitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du veit at hvis du ikke betaler medlemskontigent så mister du medlemsnummeret ditt og dermed ansienniteten din? Jeg har medlemskap i Bo i Nord, ikke at jeg ever kommer til å kjøpe et hus i Nord-Norge til å bo fast i - men med det bra medlemsnummeret jeg har arvet vil jeg i alle boligbyggerlag over hele norge kunne komme foran i køen :) Særlig greit i Osloområdet, om jeg skal kjøpe av ABBL eller liknende.

Det er jeg selvfølgelig klar over, det er jo derfor jeg veier for og i mot om jeg skal fortsette å være medlem eller ikke. Jeg fikk medlemsskapet i julegave i 2010, så det er bare to års ansiennitet knyttet til medlemsnummeret. Som medlem i TOBB får jeg fortrinnsrett i andre boligbyggelag også, men ikke i OBOS, som tross alt (trolig) er det mest aktuelle boligbyggerlaget for meg. Hvis jeg betaler i år (de to foregående årene har jeg fått spandert), føler jeg at jeg må fortsette å være medlem i alle år til jeg enten får brukt medlemsskapet mitt eller ser at jeg ikke kommer til å ha behov for det (fordi jeg f.eks. har endt opp i en enebolig på Grorud). Jeg vet ikke helt om det er det jeg har mest lyst til å bruke penger på i studietiden min, for å være ærlig.

Du arver ikke ansiennitenen på medlemsnummeret? Jeg arvet pappas medlemskap (i TOBB for øvrig, Ingvild, som gjorde at jeg kunne kjøpe min nåværende bolig i en alder av 34 år, et slikt medlemskap kan være gull verdt! :) ) for et par år siden så fikk jeg ikke flere års ansiennitet enn de jeg selv har levd, selv om medlemsnummeret er mye, mye eldre.

Jeg fikk boligen alikevel, kjøpt på forkjøpsrett, men det er vel fordi jeg er gammel eller noe. :P

Det stemmer. Kan kanskje være annerledes i andre boligbyggelag - har hørt eksempler i Oslo om folk som har kunnet kjøpt OBOS-leilighet med femti års ansiennitet selv om de er i etableringsfasen selv - men i TOBB er det slik at man ikke kan ha flere års ansiennitet enn man har levd selv. Så om faren min hadde hatt et medlemskap etablert i 1985 som han overførte til meg, ville jeg mistet fem år.

Nå skal Geo få søke opp sporet som ligger ute i skogen og venter på ham! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo medlemsnummeret det går på? :P Ellers hadde det jo ikke hatt noe mening å ha "bra medlemsnr" om ikke det gjaldt som ansiennitet? :P

Nei, ikke i alle boligbyggelag. TOBB gir ansiennitet fra tidligst din fødselsdag, det samme gjelder OBOS, USBL og sikker flere andre. :)

Det stemmer. Kan kanskje være annerledes i andre boligbyggelag - har hørt eksempler i Oslo om folk som har kunnet kjøpt OBOS-leilighet med femti års ansiennitet selv om de er i etableringsfasen selv - men i TOBB er det slik at man ikke kan ha flere års ansiennitet enn man har levd selv. Så om faren min hadde hatt et medlemskap etablert i 1985 som han overførte til meg, ville jeg mistet fem år.

Jepp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært i akkurat nå :icon_redface:

B'hey! Thorvald og jeg fikset oss 148 poeng og ble nr 3 av 7 i klasse 1 i Nidaros-cupen i LP i kveld. Det var stas :D

394197_10152849379450341_1889332950_n.jp

Så blid ble Thorvald :ahappy:

Vi fikk i dag følgende poenger:

Tannvisning 10

Fellesdekk 9

Lineføring 7

Dekk fra holdt 9

Innkalling fra sitt 9

Stå under marsj 8,5

Hopp over hinder 8 (Thorvald begynte å bli lei her, og GIKK over hinderet. Han er de eneste som gjør sånt :lol: Han liker jo egentlig hinder, men :lol: )

Avstandskommandering 0 (ja, lei hund, også kom det en dødslekker hund forbi, så da ga jeg opp)

Helhet 7 (mye bra men fortsatt rot).

Konklusjon = det går fremover! Thorvald kan øvelsene, men det er fokus og gnist det går på. I dag telte jeg feil på ekvipasjer, så tok ham ut for tidlig, så han rakk å dette ned igjen før vi skulle inn. I tillegg har vi ikke gjort noe LP på en uke. Og på toppen av det hele var Thorvald dritsliten og lei før vi dro, og lå og snorket tungt i det vi skulle dra. At jeg fikk frem det drivet han hadde er den største seieren i dag, faktisk.

Så fornøyd jeg :D

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...