Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Nesten så jeg begynner å grine. :cry:

Nesten så jeg fikk lyst til å bli russer, men...

Mens jeg tenker at herlighet så trafikkfarlige russere er! :lol: Stoppe opp midt i kryss etter å ha bråbremset, gå ut av bilen og bare la den stå der liksom. I det hele tatt en del situasjoner som får meg til å tenke at jeg er glad for at jeg slipper å være sjåfør i Russland.

...så var det det da :lol: Jeg tenkte mest på det at når gamle damer synes det er SÅ vanskelig å krysse veien, må det jammen være mange kjipe sjåfører :lol:

Goddammit, pus foretrekker å drikke vann fra gulvet, så han dytter på skålen for å søle ut noe... Og så ombestemmer han seg, lar vannet ligge på gulvet, og drikker av skålen likevel. :aww:

I dag skal jeg ikke gjøre noenting. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Nå har jeg endelig funnet ut hva jeg skal gjøre med livet mitt!! eller ikke helt men i hvert fall funnet ut hva jeg skal gjøre fremover. Skal komme meg inn som ambulansemedarbeider men "veien inn" er enda usikker. Ringe NKI i morgen og høre hvilke studie jeg burde ta for jeg har alle de ikke yrekesrettede fagene siden jeg har gått studiespesialiserende. Så får tiden vise om det er dette jeg vil jobb med resten av livet eller ikke. Dette er det eneste jeg kan tenke meg å gjøre nå selv om jeg ikke er sikker på om det er en jobb jeg alltid vil ha. Ingen andre yrker eller utdanninger jeg føler er noe særlig så da prøver jeg og ser om det er noe for meg :D God støtte og hjelp har jeg gjennom mamma også siden hun har mange år bak seg i ambulansen og nå som stasjonssjef flere plasser så jeg håper at det er noen snille folk hos henne som vil bruke litt av sin tid på å hjelpe meg med litt praktisk undervisning og gjennomgang av forskjellige ting når jeg tar fagene på nett :) ENDELIG har jeg funnet noe jeg kan begynne på som jeg ser litt frem til faktisk :D

Hei! Jeg har og lyst å bli ambulansepersonell, men jeg trodde vi måtte gå helse og omsorgsfag(så det har jeg søkt til høsten blant annet). Jeg har studiespesialiserende. Hvordan skal du gjøre det? Jeg har jo ikke veldig lyst å gå opp to år på videregående for så å gå to år i lære(?) om jeg kan gjøre det annerledes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg satt meg ned på lesesalen, funnet fram bøkene mine og installert meg rett og slett. Og først nå merker jeg hvor varmt det er her og hvor utrolig dårlig luft det er, og det går ikke an å få luftet noe særlig heller, for bråket fra anleggsarbeidet rett utenfor vinduet høres godt nok som det er. For et idiotisk sted å sette seg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har og lyst å bli ambulansepersonell, men jeg trodde vi måtte gå helse og omsorgsfag(så det har jeg søkt til høsten blant annet). Jeg har studiespesialiserende. Hvordan skal du gjøre det? Jeg har jo ikke veldig lyst å gå opp to år på videregående for så å gå to år i lære(?) om jeg kan gjøre det annerledes. :)

Du kan ta helsefagene som privatist :)

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Begynner du å miste grepet, unge dame? :lol:

Er på jobb - og følte meg litt utafor under morgenkaffen, for alle de andre var lidenskapelig opptatt av å snakke om orientering både her lokalt og utenlands (noen planlegger visst til og med å reise til Roma for å løpe parkorientering), mens mine tanker mest kretset rundt hva jeg skal plante i plantekassene mine liksom :aww:.

*får plutselig ikke delt quoten* :icon_confused:

Ja, men lurer på om det er du som egentlig har gått sammen med jentene jeg. For det hele begynnte etter at jeg ommøblerte soverommet på din anbefaling :|

:lol: Hvorfor gjøre det vanskelig når det enkle kan glede :ahappy:

"Alle" har vel noe de har lyst til å oppleve, men slik som å se alpene i Sveits hadde vært bortkastet uten dyrene faktisk!

Nå fødestuen snart samme med frokost, også er Talli sur for hun fikk ikke sin frokost før sykkelturen vår i deilig-deilig vær.

Fant denne på FB og den var litt kul. Tror ikke gutta heeeelt vet at hestejenter driver med risikosport sammenlignet med fotball :P

298004_10151560726943703_1676257375_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Orker jeg ikke å catche opp med dere, dere skravler så veeeeeeeeeeeeeeldig............

Akkurat nå er jeg på jobb, glad og fornøyd - burde vært ute i finværet faktisk. Og så har jeg verdens svarteste samvittighet fordi jeg fresa til stakkars terven i dag tidlig og smalt baderomsdøra rett i trynet på'n - stakkars - når jeg kom ut fra badet så var det ikke en hund å se noe sted, de hadde søkt tilflukt i stua........ *sukk* - jeg ER sur om morran, og etter fem år så burde du skjønne at det er teit å komme dansene inn på badet med "juhuuuuuu tryne" og håpe på fest....... men igjen - stakkars. Han fikk kyllingnuggets til frokost gjorde han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det er fuglehunden sin, det :lol:

Ekornhund! Eller tellbjønnhoinn på godt trøndersk :D

Ekorn er så søte, men bikkjene får mord i øynene av å se de, dessverre. Å gå tur i skogen med Milo er et h*lvette hvis vi møter ekorn. Han hyler og uler, så de vi evnt måtte møte må jo tru jeg driver med skikkelig dyremishandling.

Nesten så jeg fikk lyst til å bli russer, men...

Er det bare jeg som har sett alle filmene med gale russere i trafikken? Det er jo en grunn til at samtlige yrkessjåfører(og bilister) har dashcam :P Filmen ble lagd som motsvar, som trengs. Jeg skal aldri kjøre bil i Russland.

http://m.youtube.com/watch?v=E-l4w-DIiXk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har og lyst å bli ambulansepersonell, men jeg trodde vi måtte gå helse og omsorgsfag(så det har jeg søkt til høsten blant annet). Jeg har studiespesialiserende. Hvordan skal du gjøre det? Jeg har jo ikke veldig lyst å gå opp to år på videregående for så å gå to år i lære(?) om jeg kan gjøre det annerledes. :)

Hvis du har studiespes. så har du vel brukt opp det meste av de fem årene på vgs som du har rett på. Det finnes vel noen private løsninger som noen andre nevnte.

Pippin er bittelitt søt når han ikke gidder å stå opp om morgenen, det er nesten som å ha tenåreing igjen!

OBS, brannalarm! Hadet!

Edit: Ikkevarslet øvelse over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jobb, og etterpå er det tur med hunden, så skal jeg klippe valpen og ta henne med på ringtrening :)

I går var jeg på fiin tur med hesten og en av de andre i stallen, når vi kom tilbake greide hesten å tråkke på meg og la all vekta si på meg med bakbenet, jeg har sykt vondt i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne på FB og den var litt kul. Tror ikke gutta heeeelt vet at hestejenter driver med risikosport sammenlignet med fotball :P

298004_10151560726943703_1676257375_n.jp

Nemlig :aww:

Følelsen av å ha godt driv gjennom banen, skal bare over det siste hinderet og hesten refuserer rett før slik at man tar salto over nakken og lander på magen på bommene og dingler. Fullstendig uskadd og det med publikums store latterbrøl :ahappy:

Eller når man skal ta høvene til en gal hest som gjør alt i sin makt for å få sparket etter hodet ditt, og du rekker å komme seg i sikkerhet på sekundet før den treffer hodet med bakbenet.

Den følelsen man får når hesten man rir på time prøver sine bølletriks for alt det er verdt på timen, og ender med å bråsnu i gallopp, kaster seg til siden og setter av gårde i villskap bortover banen. Bukker og bukker, til man faktisk ikke klarer å holde deg fast lenger og prøver å planlegge å lande på skulderen fordi det sikkert er det beste stedet å slå seg fordervet på :whistle:

Eller når man tar med seg helsten på en gallopptur innover i skogen mot det fine vannet. Sammen med en venninne, og koser seg inntil hesten finner ut at "Ikke pokker! Jeg vet ikke med dere, men jeg skal HJEM!"

Og setter av gårde i vill gallopp fullstendig ustoppelig. Som rytter innser du at her er det bare å holde seg på, ellers blir man hakkemat om man faller av i den farten. Samtidig skjønner du hvordan hesten kommer til å stoppe, og HVOR den kommer til å stoppe. Og forbereder en fullstendig bråstopp på betonggulvet utenfor garasjen til stallen. Det gikk som det måtte gå. Salto over nakken på den og landet på ryggen.

Tok et par minutter før jeg fant ut at alt var intakt og at jeg hadde livet i behold. Etter å ha fått igjen pusten som var slått helt ut av lungene.

(Byttet fòrhest etter dette, da den hadde forsøkt å ta livet av meg nok ganger :innocent: )

Nei da så :raksha::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Nemlig :aww:

Følelsen av å ha godt driv gjennom banen, skal bare over det siste hinderet og hesten refuserer rett før slik at man tar salto over nakken og lander på magen på bommene og dingler. Fullstendig uskadd og det med publikums store latterbrøl :ahappy:

Eller når man skal ta høvene til en gal hest som gjør alt i sin makt for å få sparket etter hodet ditt, og du rekker å komme seg i sikkerhet på sekundet før den treffer hodet med bakbenet.

Den følelsen man får når hesten man rir på time prøver sine bølletriks for alt det er verdt på timen, og ender med å bråsnu i gallopp, kaster seg til siden og setter av gårde i villskap bortover banen. Bukker og bukker, til man faktisk ikke klarer å holde deg fast lenger og prøver å planlegge å lande på skulderen fordi det sikkert er det beste stedet å slå seg fordervet på :whistle:

Eller når man tar med seg helsten på en gallopptur innover i skogen mot det fine vannet. Sammen med en venninne, og koser seg inntil hesten finner ut at "Ikke pokker! Jeg vet ikke med dere, men jeg skal HJEM!"

Og setter av gårde i vill gallopp fullstendig ustoppelig. Som rytter innser du at her er det bare å holde seg på, ellers blir man hakkemat om man faller av i den farten. Samtidig skjønner du hvordan hesten kommer til å stoppe, og HVOR den kommer til å stoppe. Og forbereder en fullstendig bråstopp på betonggulvet utenfor garasjen til stallen. Det gikk som det måtte gå. Salto over nakken på den og landet på ryggen.

Tok et par minutter før jeg fant ut at alt var intakt og at jeg hadde livet i behold. Etter å ha fått igjen pusten som var slått helt ut av lungene.

(Byttet fòrhest etter dette, da den hadde forsøkt å ta livet av meg nok ganger :innocent: )

Nei da så :raksha::lol:

:lol:

Og jeg som nesten bare har ridd avdankete gærne travere som vi lekte sprang og feltritt med har opplevd så mange uhell :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men lurer på om det er du som egentlig har gått sammen med jentene jeg. For det hele begynnte etter at jeg ommøblerte soverommet på din anbefaling :|

:lol: Hvorfor gjøre det vanskelig når det enkle kan glede :ahappy:

"Alle" har vel noe de har lyst til å oppleve, men slik som å se alpene i Sveits hadde vært bortkastet uten dyrene faktisk!

NOEN HAR KØDDA MED QUOTENE!!!!!! :|

Men altså... moi? Har JEG skylda nå liksom??? Makan.... :aww:.

Jeg kunne aldri drevet med orientering om jeg ikke kunne hatt med hund på det hele. Tenk så bortkasta energi da... :D

Nei da så :raksha::lol:

OMG :lol: :lol:. Jeg husket plutselig hvorfor jeg slutta med hest en gang i tiden... :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig :aww:

Følelsen av å ha godt driv gjennom banen, skal bare over det siste hinderet og hesten refuserer rett før slik at man tar salto over nakken og lander på magen på bommene og dingler. Fullstendig uskadd og det med publikums store latterbrøl :ahappy:

Eller når man skal ta høvene til en gal hest som gjør alt i sin makt for å få sparket etter hodet ditt, og du rekker å komme seg i sikkerhet på sekundet før den treffer hodet med bakbenet.

Den følelsen man får når hesten man rir på time prøver sine bølletriks for alt det er verdt på timen, og ender med å bråsnu i gallopp, kaster seg til siden og setter av gårde i villskap bortover banen. Bukker og bukker, til man faktisk ikke klarer å holde deg fast lenger og prøver å planlegge å lande på skulderen fordi det sikkert er det beste stedet å slå seg fordervet på :whistle:

Eller når man tar med seg helsten på en gallopptur innover i skogen mot det fine vannet. Sammen med en venninne, og koser seg inntil hesten finner ut at "Ikke pokker! Jeg vet ikke med dere, men jeg skal HJEM!"

Og setter av gårde i vill gallopp fullstendig ustoppelig. Som rytter innser du at her er det bare å holde seg på, ellers blir man hakkemat om man faller av i den farten. Samtidig skjønner du hvordan hesten kommer til å stoppe, og HVOR den kommer til å stoppe. Og forbereder en fullstendig bråstopp på betonggulvet utenfor garasjen til stallen. Det gikk som det måtte gå. Salto over nakken på den og landet på ryggen.

Tok et par minutter før jeg fant ut at alt var intakt og at jeg hadde livet i behold. Etter å ha fått igjen pusten som var slått helt ut av lungene.

(Byttet fòrhest etter dette, da den hadde forsøkt å ta livet av meg nok ganger :innocent: )

Nei da så :raksha::lol:

Som jeg kjenner igjen de historiene. Azucar var hesten i mitt liv, han var en engel og en djevel i samme pakke!

Det var ikke rart at trenern på stallen ga opp, og han var vel egentlig å regne som pølse når jeg ba pent om å prøve. Trenern lo meg å sa at jeg kom til å gå rett i bakken. Såklart gjorde jeg det, men når jeg etter tredje svevet satte meg opp igjen ble tonen en annen, skjønne guttebassen skjønte at det var noen som ville samarbeide med ham.

Jeg har grått meg gjennom dressurkonkurranse, jeg har led meg igjennom gallopp tur, jeg har svevd og trillet av flere ganger en jeg kan telle på henda. Guri som jeg savner den hesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

NOEN HAR KØDDA MED QUOTENE!!! :|

Ja nå måtte jeg kopiere også lage nye quoter :| skal man rapportere tro? Eller bare fortsette med det :bye:

Men altså... moi? Har JEG skylda nå liksom??? Makan.... :aww:.

Altså når kelpisene får skylden for alt Willy gjør, så må du få skylden for jentene sin ugang vel :P

Jeg kunne aldri drevet med orientering om jeg ikke kunne hatt med hund på det hele. Tenk så bortkasta energi da... :D

Er mye bedre på å rote meg bort og orientere meg hjem igjen jeg :lol:

...vil Talli ha oppmerksomhet og har vært i papirsøppelet for å se om det fører til reaksjon :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...