Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Hehe, jeg må le litt :lol: er ikke lett å være Inya for tiden :lol: Hun er i tannfelling, og jeg finner tenner som sitter fast i alt fra tyggebein til leker :lol: Nå satt hun og prøvde å tygge på en dentastick, men alle rovtennene er borte så det er ikke så enkelt å tygge :lol:

Da Kuro var i tannfelling og fikk en dentastick, lå han bare og slikket på den :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en slitt klo som er problemet, vil jo en potesokk med litt tykkelse hjelpe? :)

Man er ikke Shiba for ingenting.. Jeg har ikke potesokker, for det tror jeg aldri i livet hun ville beveget seg med. :P Kan prøve en babysokk da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida.. Den gikk det ikke an å bevege seg med! :lol:

Joda. Det går over etter hvert. :aww: Men det er faktisk verdens undergang helt til det går over, DET kan jeg skrive under på :lol:

Jeg husker Kuros første runder med potesokker på skare... Da lå han bare i fanget mitt med beina ut til alle kanter og så bebreidende på meg fordi jeg hadde ødelagt føttene hans. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble misunnelig på Olivers vegne nå! :P

Vi får ta en badedate en gang, bare synd vi ikke har samme helger. Kjøpt på Ellos. Lillesøster er medlem der så den kostet hele 200. Ikke ille synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ta en badedate en gang, bare synd vi ikke har samme helger. Kjøpt på Ellos. Lillesøster er medlem der så den kostet hele 200. Ikke ille synes jeg :)

Nå i sommer er det litt helgebytting etc. Jeg har han neste helg også feks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i sommer er det litt helgebytting etc. Jeg har han neste helg også feks. :)

Neste helg blir litt travel med Nkk Drammen oc pappas bursdag. ( kanskje jeg skulle tatt det med til Nkk Drammen :lol: ) , men nå er det jo snart sommerferie!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå ble jeg minnet på at Loke ville fylt 9 år i dag. Kjipt..

Kan få tatovering til bursdagen min hvis jeg vil ( samboer har en del tatovør kompiser som skylder han noen tjenester), og har egentlig lyst på en tatovering av Loke ala den Margrete har. Men jeg er usikker på om noen av de klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er deilig å være ute i mange timer når man endelig har muligheten? Jeg tror egentlig at hun heller vil være med enn å ligge inne.. Tror ikke du? Vi skal gå til et vann, der hun kan vasse og slappe av i sola lenge før vi går hjem igjen... :)

Jeg ville lagt turen ett annet sted. Nedslipte klør kan være smertefullt, og når det først begynner å blø, blør det. (Hilsen hun som måtte skifte to ganger på jobb i går fordi hun var helt nedblødd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det når de er voksne også?

Dyret spiser 1 kg v&h og 1-2 målebeger med tørrfôr til dagen og jeg skulle gjerne hatt litt mer vekt på henne.

Så vurderer å øke fôrmengden, men er vel begrenset hvor mye mer mat hun klarer å spise, selv om hun har veeeeldig god matlyst. Men man ser ikke ribbeina, så da bør jeg vel kanskje være fornøyd? :P

Da Qui var som mest aktiv på LC-banen, 4 år, spiste han ca 2 kg + V&H om dagen for å holde vekten. Jeg tenker ikke så mye på mengde mat, men tilpasser etter aktivitet og vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagt turen ett annet sted. Nedslipte klør kan være smertefullt, og når det først begynner å blø, blør det. (Hilsen hun som måtte skifte to ganger på jobb i går fordi hun var helt nedblødd).

Vi har med ungen i vogn, så i verste fall får han sitte på ryggen og hun i vogna eller noe.. :lol: Og at det blør vet jeg, det så ganske grotesk ut før jeg fikk skylt av og fant ut hvor hun blødde i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vår første 10 på noe annet enn tannvisning! Innkalling var knall. Resten lar vi gå i glemmeboka :lol: 20 varmegrader er ikke kompis med lapphundpels, og gressunderlag er ikke kompis med snusefjortis. Vi fortsetter å være underholdningsavdeling, for i dag rullet vi oss igjennom dekk fra holdt.... :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har med ungen i vogn, så i verste fall får han sitte på ryggen og hun i vogna eller noe.. :lol: Og at det blør vet jeg, det så ganske grotesk ut før jeg fikk skylt av og fant ut hvor hun blødde i går.

Uff, stakkars lille! Håper det blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. I dag våknet jeg ti på halv tolv. Det har jeg ikke gjort siden jeg var tenåring, tror jeg. Jeg var ute med Geo to ganger i natt, den siste gangen klokka sju. Jeg tenkte at det var i tidligste laget å stå opp, men jeg våkner jo seinest ni av meg selv, så jeg gadd ikke å sette på vekkeklokke. Jaja, nå fikk jeg sovet ut skikkelig i alle fall.

Har satt på en maskin med klær og spist frokost. Om et par timer skal jeg ta toget inn til Oslo for å besøke mormor og morfar. Før det skal jeg klippe plen, rusle en liten tur med Geo og ta en dusj. Jeg burde egentlig trent lydighet med ham, men han er ikke helt i form, så når det i tillegg er såpass varmt skal han få slippe. Jeg er ikke vant til at diaré varer i flere dager jeg, så nå er jeg litt i tvil om hva jeg burde gjøre videre. Det ene måltidet han fikk i går kastet han opp igjen, så med unntak av noen få godbiter i går formiddag har han ikke fått i seg mat siden fredag morgen. Han drikker nok vann, men er litt slappere enn normalt. Om det kommer av at han er litt sjuk eller om det er fordi han ikke har spist nok (han har spist mindre enn normalt hele uka) vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vår første 10 på noe annet enn tannvisning! Innkalling var knall. Resten lar vi gå i glemmeboka :lol: 20 varmegrader er ikke kompis med lapphundpels, og gressunderlag er ikke kompis med snusefjortis. Vi fortsetter å være underholdningsavdeling, for i dag rullet vi oss igjennom dekk fra holdt.... :lol:

Jeg digger sånne ting som det! :D selvom det ikke er superkult når de gjør slike morsomme nye vrier på øvelsene.. Men de er jo såååå søte! :wub:

Og hey, grattis med strålende innkalling! :D

Finfinr dagen, på vei til bestisene til Leo, og alle sauene han vil leke med :) strålende sol men med litt deilig vind :ahappy: senere skal vi grille og i kveld skal vi gå grønntur forbi det jeg er vokst opp, det blir koselig, og litt rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Mari :hug:

Bare for at Nirm ikke skal føle seg helt alene: Jeg har tømt to kommoder og satt på en klesvask i dag. Nå er det bare resten av mitt tøy og matskapene på kjøkkenet igjen. Har likevel tre store Clas Ohlsonesker igjen, for all erfaring tilsier at man har mye mer ræl enn man tror :)

5 dager! :jump:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...