Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!

Anette
 Share

Recommended Posts

• Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Hehe, jeg må le litt :lol: er ikke lett å være Inya for tiden :lol: Hun er i tannfelling, og jeg finner tenner som sitter fast i alt fra tyggebein til leker :lol: Nå satt hun og prøvde å tygge på en dentastick, men alle rovtennene er borte så det er ikke så enkelt å tygge :lol:

Da Kuro var i tannfelling og fikk en dentastick, lå han bare og slikket på den :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en slitt klo som er problemet, vil jo en potesokk med litt tykkelse hjelpe? :)

Man er ikke Shiba for ingenting.. Jeg har ikke potesokker, for det tror jeg aldri i livet hun ville beveget seg med. :P Kan prøve en babysokk da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida.. Den gikk det ikke an å bevege seg med! :lol:

Joda. Det går over etter hvert. :aww: Men det er faktisk verdens undergang helt til det går over, DET kan jeg skrive under på :lol:

Jeg husker Kuros første runder med potesokker på skare... Da lå han bare i fanget mitt med beina ut til alle kanter og så bebreidende på meg fordi jeg hadde ødelagt føttene hans. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble misunnelig på Olivers vegne nå! :P

Vi får ta en badedate en gang, bare synd vi ikke har samme helger. Kjøpt på Ellos. Lillesøster er medlem der så den kostet hele 200. Ikke ille synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ta en badedate en gang, bare synd vi ikke har samme helger. Kjøpt på Ellos. Lillesøster er medlem der så den kostet hele 200. Ikke ille synes jeg :)

Nå i sommer er det litt helgebytting etc. Jeg har han neste helg også feks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i sommer er det litt helgebytting etc. Jeg har han neste helg også feks. :)

Neste helg blir litt travel med Nkk Drammen oc pappas bursdag. ( kanskje jeg skulle tatt det med til Nkk Drammen :lol: ) , men nå er det jo snart sommerferie!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå ble jeg minnet på at Loke ville fylt 9 år i dag. Kjipt..

Kan få tatovering til bursdagen min hvis jeg vil ( samboer har en del tatovør kompiser som skylder han noen tjenester), og har egentlig lyst på en tatovering av Loke ala den Margrete har. Men jeg er usikker på om noen av de klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er deilig å være ute i mange timer når man endelig har muligheten? Jeg tror egentlig at hun heller vil være med enn å ligge inne.. Tror ikke du? Vi skal gå til et vann, der hun kan vasse og slappe av i sola lenge før vi går hjem igjen... :)

Jeg ville lagt turen ett annet sted. Nedslipte klør kan være smertefullt, og når det først begynner å blø, blør det. (Hilsen hun som måtte skifte to ganger på jobb i går fordi hun var helt nedblødd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det når de er voksne også?

Dyret spiser 1 kg v&h og 1-2 målebeger med tørrfôr til dagen og jeg skulle gjerne hatt litt mer vekt på henne.

Så vurderer å øke fôrmengden, men er vel begrenset hvor mye mer mat hun klarer å spise, selv om hun har veeeeldig god matlyst. Men man ser ikke ribbeina, så da bør jeg vel kanskje være fornøyd? :P

Da Qui var som mest aktiv på LC-banen, 4 år, spiste han ca 2 kg + V&H om dagen for å holde vekten. Jeg tenker ikke så mye på mengde mat, men tilpasser etter aktivitet og vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagt turen ett annet sted. Nedslipte klør kan være smertefullt, og når det først begynner å blø, blør det. (Hilsen hun som måtte skifte to ganger på jobb i går fordi hun var helt nedblødd).

Vi har med ungen i vogn, så i verste fall får han sitte på ryggen og hun i vogna eller noe.. :lol: Og at det blør vet jeg, det så ganske grotesk ut før jeg fikk skylt av og fant ut hvor hun blødde i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vår første 10 på noe annet enn tannvisning! Innkalling var knall. Resten lar vi gå i glemmeboka :lol: 20 varmegrader er ikke kompis med lapphundpels, og gressunderlag er ikke kompis med snusefjortis. Vi fortsetter å være underholdningsavdeling, for i dag rullet vi oss igjennom dekk fra holdt.... :lol:

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har med ungen i vogn, så i verste fall får han sitte på ryggen og hun i vogna eller noe.. :lol: Og at det blør vet jeg, det så ganske grotesk ut før jeg fikk skylt av og fant ut hvor hun blødde i går.

Uff, stakkars lille! Håper det blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. I dag våknet jeg ti på halv tolv. Det har jeg ikke gjort siden jeg var tenåring, tror jeg. Jeg var ute med Geo to ganger i natt, den siste gangen klokka sju. Jeg tenkte at det var i tidligste laget å stå opp, men jeg våkner jo seinest ni av meg selv, så jeg gadd ikke å sette på vekkeklokke. Jaja, nå fikk jeg sovet ut skikkelig i alle fall.

Har satt på en maskin med klær og spist frokost. Om et par timer skal jeg ta toget inn til Oslo for å besøke mormor og morfar. Før det skal jeg klippe plen, rusle en liten tur med Geo og ta en dusj. Jeg burde egentlig trent lydighet med ham, men han er ikke helt i form, så når det i tillegg er såpass varmt skal han få slippe. Jeg er ikke vant til at diaré varer i flere dager jeg, så nå er jeg litt i tvil om hva jeg burde gjøre videre. Det ene måltidet han fikk i går kastet han opp igjen, så med unntak av noen få godbiter i går formiddag har han ikke fått i seg mat siden fredag morgen. Han drikker nok vann, men er litt slappere enn normalt. Om det kommer av at han er litt sjuk eller om det er fordi han ikke har spist nok (han har spist mindre enn normalt hele uka) vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vår første 10 på noe annet enn tannvisning! Innkalling var knall. Resten lar vi gå i glemmeboka :lol: 20 varmegrader er ikke kompis med lapphundpels, og gressunderlag er ikke kompis med snusefjortis. Vi fortsetter å være underholdningsavdeling, for i dag rullet vi oss igjennom dekk fra holdt.... :lol:

Jeg digger sånne ting som det! :D selvom det ikke er superkult når de gjør slike morsomme nye vrier på øvelsene.. Men de er jo såååå søte! :wub:

Og hey, grattis med strålende innkalling! :D

Finfinr dagen, på vei til bestisene til Leo, og alle sauene han vil leke med :) strålende sol men med litt deilig vind :ahappy: senere skal vi grille og i kveld skal vi gå grønntur forbi det jeg er vokst opp, det blir koselig, og litt rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Mari :hug:

Bare for at Nirm ikke skal føle seg helt alene: Jeg har tømt to kommoder og satt på en klesvask i dag. Nå er det bare resten av mitt tøy og matskapene på kjøkkenet igjen. Har likevel tre store Clas Ohlsonesker igjen, for all erfaring tilsier at man har mye mer ræl enn man tror :)

5 dager! :jump:

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tar gjerne i mot deres beste tips/erfaringer med å forebygge varsling/vokting! Da tenker jeg på det å bjeffe om fulle folk roper i gaten om natten, om det smeller i bildører utfor huset, om naboen går nært husveggen og liknende. Har lest litt om temaet, men finner ulike teknikker og vet ikke helt hva som er best. Begrense hunden/valpens muligheter til å se og høre det som skjer utenfor? Eller tvert i mot, la vindu stå på gløtt så den blir vant med at det er masse lyder utenfor? La den se hva som skjer ute? Belønne når den ikke varsler, eller belønne når den varsler kort, så den forstår at jobben er gjort og det holder med ett bjeff? HVordan reagerer man om hunden bjeffer masse på en lyd utenfor? Skal man si ting som "hysj" "gå og legg deg", avlede og liknende når den varsler, eller vil det forsterke hundens oppfattelse av at det er viktig å varsle?  Mange tanker her - åpen for alle innspill! Vil være konsekvent fra valpen er liten, så jeg vet hvordan jeg skal løse problemet når det kommer.
    • Støtdempende innleggssåler i potesko er et alternativ for å redusere belastningen på leddene. Om du finner sokker eller sko som sitter godt og får til å feste sålene så de ikke sklir inni. Ulike materialer har ulik komfort å løpe på. Noen typer materialer absorberer all energi uten å gi noen bounce back. Gir en bedre treningsøkt, men er sikkert vanskeligere å få hunden til å akseptere fordi det føles rart og er mye tyngre å løpe med. Jeg kan lage såler av det beste som er av shock absorption per måleenhet, men for egen business vil jeg ikke si hva materialet er. Yttersålene fra to par gode maraton racingsko kan også forvandles til gode løpesko for hund, med litt kreativitet og fingernemhet. Lunar Lite såler fra Nike var en personlig favoritt å løpe på. Tynne, passe harde, perfekt balanse mellom støtdemping og feedback energi. ..for meg med min kroppsvekt. En må sikkert ta hensyn til at hunden legger mindre vekt i hvert steg. Racingsko for barn er kanskje et bedre alternativ for et upcycling prosjekt. 
    • Vi har hatt noen fine dager. Av bra ting kan nevnes flere lykketreff i sosialisering og miljøtrening, bl.a. en slags flashmob av studenter med ski og snowboard og bager i former og farger, med ulike språklyder, som plutselig rundet hjørnet og befolket bussholdeplassen med et tett kaos. Det var helt kewlt, men å entre støyete rushtidsbuss med sterke lukter av parfymer fra kælvete unge voksne i en læringsfase, det var han mer skeptisk til, og måtte bæres ombord for logistic flow. Der inne, mellom føtter og ski og bager og skrålete skrål av både lyd og lukt og visuelle inntrykk - en intens stank - der tok det nesten et halvt minutt før han ville ha mat igjen, etter å ha forsøkt redde oss to ut derfra da døren åpnet seg på neste holdeplass. Et whiff av frisk luft var den forsikringen han trengte for å slappe av med viten om at denne situasjonen ikke var evig, og snack tray åpnet seg for påfyll. Mange røy ut på en holdeplass et par minutter senere og vi benyttet anledningen til å bevege oss gjennom midtgangen til en annen dør med mer kaos. Avslappet og ok med det da, etter å ha blitt desensitivert for den sterke multi sensory stanken av unge homo sapiens i den mest intenste delen av parringssesongen. Hva de homoene ruller seg i for å frastøte potensielle partnere så de får studere i fred, det er en effektiv repellant ikke bare mot unge sapiens hunkjønn, men også mot Canis lupus familiaris. Den initielle aversjonen mot stanken ble allikevel overdøvet av glupskhet. Minner meg om et gammelt amerikansk visdomsord: — If Hitler had coke, there'd be jews in the bathroom with him. (Dennis Leary) Vi fikk også jackpot mens vi varmet oss litt i gangen på kjøpesenteret etter å ha fryst ute sammen med valpepasser mens muttern handlet mat. Der i den deilige varmen kom det en speedfreak (=amfetamin, med lukten av høyt adrenalin og mye bevegelse) som ville prate (mye og fort) og hilse på fysisk, og som plutselig kom tilbake inn døren med en diger, vilter og enda mer energisk rottweiler i puberteten, som kom rett opp i ansiktet på Ede for å snuse og sniffe og synes han var såååå nuskesnusk. I wow you ører og det 😍 blikket mens han sniffet og sniffet og sniffet seg høy på valpelukten av den lille krabaten som liknet hans tidligere og forsvunnede riesen bestekompis. Rottisen hadde adoptert Ede på flekken om han kunne. Ede var mer skeptisk. Den merkelige og utenfor normalområdet høye energien fra både hund og eier, plutselig inn i intimsonene - en helt ny og sterk opplevelse, den var gull å få for første gang nå, og ikke senere.  Ellers er pelsstell en interessekonflikt. Her må bare trenes og trenes og trenes om han ikke vil se ut som en forvokst labradoodle med samme lengde maskinklipp over det hele. Har ennå ikke vært oppi ansiktet hans med saks. Maskin på kinnet var helt i grenseland for han ville tolerere mens han gomlet. Veien til å kunne bruke begge hender mens han tålmodig står helt stille for å få refill av snacktray, den veien er LANG. Kanskje klarer vi catwalk stylish frisyre for å supporte de terrorutsatte deltakerne i Pride i juni, men til ski-VM-arrangementene som kommer snart får han bare stille som labradoodle imposter.  Ellers tror jeg han har tjuvlyttet til diskusjoner om IGP og ringsport. Muttern mener nemlig at C-arbeidet i IGP er både for kjedelig, for lite omfattende og av feil karakter for sin egen smak. Ring kunne muttern derimot gjerne trent, fordi det er mer omfattende, mer variert og mindre kjedelig, og hunden lærer mer selvkontroll. Jeg har ytret at jeg ikke gidder trene IGP C-arbeid, men er ivrig med dersom ring blir lovlig i Norge. Helgekurs med biting i drakt i Sverige og Danmark er jeg derimot motstander av. Det er farlig om en ikke trener det grundig. Som å lade et våpen uten sikring. Å trene med bitepølse istedenfor drakt eller arm her i Norge er en mulighet. Oppe til vurdering dersom noen byr på en regelmessig treningsgruppe i dugnadsånd. Ede må ha overhørt DELER AV samtalene, for han har begynt trene biting i drakt med determination og stolthet. Ikke har han fått med seg at det er kriminelt. Ikke har han fått med seg at ringtrening i hovedsak handler om å IKKE bite. Han gikk rett på den delen av treningen han oppfattet som essensen i sporten, for å gjøre muttern stolt av ham. Fjällräven-buksene mine i rollen som ring figurant bitedrakt, med muttern inni.. Rumpa, leggene, lårene - og fordi ros uteble ved de dype, gode, fulle grepene som skulle medført anerkjennende nikk og refill av snacktray for pen utførelse  - den tynne huden på baksiden av knærne mellom fortennene. Stakkaren skjønner ikke hvorfor muttern brøler og blir sint på ham og avviser ham når han bare gjør sitt ytterste for å leve opp til forventninger og krav og i tillegg er kreativ og tilbyr nye og innovative adferder for klikkertrening. Oh well. Snart fulladet, så muttern må fylle tanken for å klare nye eventyr. 
    • Å løpe så mye på asfalt er ganske belastende på kroppen til hunden, så ville først av alt prøvd å ha større prosent av turene på mykere underlag.    For å ellers unngå skader og overtrening er det lurt med en hviledag innimellom hvor dere går kortere tur eller gjør noe annet. Også er det viktig med oppvarming, nedtrapping og å gå over kroppen i ny og ne og følge med på at han ikke blir stiv ol.  jeg har ikke så peil på opptrening av trekkhund, men ville kanskje tenkt hviledag hver 4. dag isch? 😊 er sikkert noen her inne som har mer peil på trekkhunder enn meg. 
    • Bunnpris på Lade,Sirkus shopping og Valentinlyst senteret.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...