Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Jeg er fortsatt flau. Man sitter ikke med ansiktet mot kjøreretningen i en full t-banevogn og spiser en banan veeeeeldig sakte mens man er helt fortapt i egne tanker i morgenrushet, vettu. Jeg er så kollektivtransporturutt, ass.

:lol:

Er det noen som vet hvor mange norsktimer man har totalt på videregående? Altså tilsammen på de tre årene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper synes det er så deilig å være hjemme hos mamma og pappa, med stort hus, hage, og ikke minst hundevenner :D Først fikk han besøk av bestisen Tira, de lekte og koste seg. Så kom plutselig dalmatineren Kirsha, som han har lekt med noen ganger før, da eieren er på besøk hos naboen vår av og til. Artig å se dem sammen, de kunne omtrent vært søsken, utrolig typelike.Men de er ikke i nær slekt... men pappaen til Casper er fra samme oppdrett som hun er fra.

e9b9750ebe4f11e2918122000a9f0a12_7.jpg

51e56ba4be5211e2a50222000a1fb870_7.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fint, gult lys ute nå. Burde tatt en ekstra tur, men er helt kjørt.

Ba Hermes flytte seg i sted, for jeg ville sitte der han lå i sofane. Han satt seg opp, og bare datt andre veien, ikke sjans at han skulle bruke mer energi for å flytte seg :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han logget ut av forumet, så da er det ikke så mye mer jeg får gjort. Men da kan i hvert fall ingen si at jeg bare har sitti og sett på uten å ha forsøkt å gi han hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt RIP for rhododendroner i år.. kalde netter, mye tele i bakken, sol og rhododendroner mister masse væske gjennom bladene uten mulighet til å ta opp det tapte pga frosten i bakken (og rhododendroner har veldig grunne røtter som ligger nesten opp i dagen) . Jeg dekket til våre rhododendroner men det hjalp ikke, de er klare for lit-de-parade altså..

Da er små bissevovver trent, vi hadde en utrolig fin skogstur idag selv om det var litt nifst i gammel skogen når det blåser sånn, redd for å få et tre i hode! Men det er VÅR!! Nesten sommer jo.. bladene spretter, gresset er blitt grønt og alle de løkene jeg hadde glemt jeg hadde plantet popper opp litt her og der. Hadde visst plantet vill-tulipan jeg.. de er bare sååå fine. Noen ganger er det deilig å være så glemsk, for da blir man så gledelig overrasket av sånt!

Løpetid er på retur, men følger godt med allikevel til tross for tilsynelatende total mangel på interesse fra begge parter. Og det er SÅ deilig å ikke ha crazy hannhund lenger! Ikke mer crazy enn vanlig ihvertfall.. Nå kommer 2 dager med å sitte inne og knote med matteoppgaver og svigerdatter, så jeg håper på elendig vær (men det skal ikke bli det..) Men det er VÅR uansett :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på at jeg skulle dusje Geo i dag. Men jeg har nettopp vasket badet. Selv om han er flink og ikke rister seg før han har fått komme ut på trappa, blir det unektelig litt vått på badet og masse hundehår i dusjen. Men det må det vel på et eller annet tidspunkt uansett bli dersom jeg skal dusje ham før søndag. Og jeg må jo ha rein hund til 17. mai. Så da må jeg vel dusje ham i dag, da.

Et mye større dilemma er om jeg skal skifte sengetøy. Jeg har vært så innstilt på at jeg skulle gjøre det i hele dag og gledet meg til å legge meg i rent sengetøy (:P), men så kom jeg på at jeg må jo ha med sengetøy til campingen på lørdag. Og jeg har bare to sengesett. Og siden jeg har vasket klær i kveld, må de tørke før jeg kan vaske og henge opp sengetøy, så da rekker jeg ikke å få rent og tørt sengetøy til lørdag tror jeg. Men hvis jeg så skal vaske campingsengetøyet søndag kveld får jeg ikke lagt på nytt sengetøy før mandag, og det er jo lenge til når jeg har gledet meg til rent sengetøy allerede i dag! Så kan jeg jo kanskje heller ta med sovepose på campingen, da. Eller leie sengetøy der. Det er vel nesten det enkleste.

Guri, for noen verdensproblemer jeg må drive og løse en torsdag kveld...!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. :) Viktig med godt støtteapparat. Men tenk den følelsen sjåføren har nå... :( Det må være grufult...

Tror ikke det er mulig å sette seg inn i hans situasjon nå... stakkars mann :(.

Gah. Nå sitter jeg med en suicidal person på PM på et annet forum og akkurat lagt på med AMK. Så får jeg se om jeg kan holde han gående i prat til de kommer.... :blink:

:|

bladene spretter, gresset er blitt grønt og alle de løkene jeg hadde glemt jeg hadde plantet popper opp litt her og der. Hadde visst plantet vill-tulipan jeg.. de er bare sååå fine. Noen ganger er det deilig å være så glemsk, for da blir man så gledelig overrasket av sånt!

I knoooow :lol:. SMå gleder i hverdagen, dette :D.

Har jeg syklet tur med Willy, også har bilen fått seg en vask også :). Neste gang blir det nok maskinvask - går mye fortere :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jeg på eurovision semifinalet saken... og tja.. mye rart i år å gitt :P

også venter jeg på at samboer kommer hjem fra trening sånn at han kan få hjelpe meg med å farge håret før morgendagen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

****, alt jeg skrev forsvant jo :gaah:

ANE (quoten forsvant).

Helt alvorlig, så må jeg si at jeg håper jeg slipper å lese sånne sure, slibrige kommentarer i denne tråden igjen jeg, når det utelukkende henger sammen med en annen tråd som helt klart irriterer deg. Samtidig, siden ballen uansett ruller videre, må jeg si at den kommentaren var vannvittig provoserende. For å bruke min hund som et eksempel. Hun går løs i Bergen sentrum hver dag. Hun er løs i vår butikk, i andres butikker, hun er løs på gaten, på politistasjonen (som hun er med på minst en gang i uken forøvrig), i banken, og ja. Hun er blitt en liten kjendis i byen, og har aldri plaget en levende sjel når hun er løs der nede nettopp fordi hun er under full kontroll. Hun går plantet ved min venstre side uavhengig av om det er fugler foran nesen hennes, bråkete bikkjer, plagsomme unger eller annet herk i veien. Teoretisk sett tilsier det der 5000 kr. i bot til meg - men i praksis får vi bare hyggelige kommentarer og klapp på skulderen. Hvis du er så trangsynt at du nekter å innse at det faktisk er mulig å ha en hund uten kobbel på men under så full kontroll at båndtvangen kan brytes uten fare for folk, fe eller vilt - så får det helt ærlig være ditt problem. Resten av diskusjonen kan vi eventuelt ta i riktig tråd, der de andre som er interessert i å komme med sine meninger også kan få komme med dem istedenfor å forsøke å skjule spydighetene her?

...og Marie, synes hun ble pen jeg da :D Hun er da ikke skamklippet en plass - har du ikke sett Ems eller? :lol: Vi må ta en tur med nakenhundene våre snart. Vi kan provosere max og dra til med nakentur uten både pels og kobbel :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er mulig å sette seg inn i hans situasjon nå... stakkars mann :(.

:|

Nei. Det er nok ikke det nei, så sant man ikke har vært der selv. Og det er vel ingen som ønsker.... :(

Nå har huseierne vært her, og de skal fortsatt ha høner. Prøvde å overtale meg til å bo her da, men jeg ønsker ikke det overhode. Men de godtok at jeg sa opp fra 1.5, så da er det bare 2.5 månde igjen her i stede for 3.5. :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off :( Håper det går bra!

Håper jeg og.

Jeg tenker litt at det blir litt sånn "400 venner på Facebook og ingen å ringe til". At mange er både veldig ensome og har store problemer psykisk uten å ha en eneste venn de kan ringe til. Når man spør etter hjelp på et internettside, så tenker jeg at kanskje vedkommende er så ensom og desperat at han overhode ikke noen å be om hjelp fra. For alt man vet, så har vedkommende "brukt opp" tålmodigheten til venner og familie. Men skal man gamble på det? Husker den episoden som var omtalt der ei skrev noe på FBen sin om selvmord, og så bare kranglet alle om hun gjorde det eller ikke, og så døde hun.

Men han er nok ikke den eneste. Alle har det så travelt, og de ikke har tid til å sette av noen minutter å snakke med en venn som trenger å låne et øre...

(Så på søndag, så kjørte jeg over et gangfelt og et stykke bortover fortauet, fordi jeg så ei jente som kollapset. :icon_redface: Det var ikke mulig å komme seg over dit på noen annen måte.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gjør det ja. En som postet på forum om hjelp. Og jeg synes det blir for dumt å sitte og se på og gjette om det er et rop om oppmerksomhet eller virkelig hjelp...

Ett rop om oppmerksomhet er også ett rop om hjelp... Så bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite, for det kan hende at personen har ropt om oppmerksomhet lenge og ingen har lyttet. Da var det godt han kom ut for deg, som tok ansvar og ringte AMK. Håper de tar seg av han og at han gir lyd fra seg igjen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Gleder meg egentlig litt til å jobbe i morgen. 100% overtid, kort dag, starter sent, nei det kan vel egentlig ikke bli så mye bedre på jobb? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett rop om oppmerksomhet er også ett rop om hjelp... Så bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite, for det kan hende at personen har ropt om oppmerksomhet lenge og ingen har lyttet. Da var det godt han kom ut for deg, som tok ansvar og ringte AMK. Håper de tar seg av han og at han gir lyd fra seg igjen.

Jeg har han på igjen...

Det er et rop om hjelp ja. Er søren meg ikke lett med slikt... Jeg har overhode ikke noe kompetanse på slik førstehjelp, annet enn å prøve å få de til å holde samtalen igang...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Tuppe SFX i ræva og hardt på leggen*. :P

Det går greit, jeg fikk smertestillende av legen om mandag.

3 forskjellige dommere på puddel på EDS2015, da blir nok puddelfolket glade. De fleste har jo minst to forskjellige størrelser, om ikke flere.

Det er så kjipt når det må bli slik - da X'en tok tittelen sin i 2008 (og jeg lever på det enda, kjenner jeg) var det så å si ingen som så det, fordi i ring 1 ble champion hannhund bedømt - og det er jo den viktigste klassen av alle, så alle sto rundt for å sikle på de pene hannene. I ring 2 ble åpen klasse tispe bedømt, så resten var opptatt der. Også var det oss med junior tispe, som soset i ring 3. Det er rart å vinne, og å måtte gå rundt og fortelle folk som er der samtidig som deg at "SE, JEG VANT!"

Men, vi har jo mange påmeldte alltid, så at de satte opp kun to dommere på bernere er nesten litt rart.

Nå skal jeg bare, før jeg setter på ei maskin med klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har han på igjen...

Det er et rop om hjelp ja. Er søren meg ikke lett med slikt... Jeg har overhode ikke noe kompetanse på slik førstehjelp, annet enn å prøve å få de til å holde samtalen igang...

Er vel nesten bare å holde han i tale og unngå sensitive tema. Flink er du! All ære som gidder å se han :) Skulle amk dra dit?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg og.

Jeg tenker litt at det blir litt sånn "400 venner på Facebook og ingen å ringe til". At mange er både veldig ensome og har store problemer psykisk uten å ha en eneste venn de kan ringe til. Når man spør etter hjelp på et internettside, så tenker jeg at kanskje vedkommende er så ensom og desperat at han overhode ikke noen å be om hjelp fra. For alt man vet, så har vedkommende "brukt opp" tålmodigheten til venner og familie. Men skal man gamble på det? Husker den episoden som var omtalt der ei skrev noe på FBen sin om selvmord, og så bare kranglet alle om hun gjorde det eller ikke, og så døde hun.

Men han er nok ikke den eneste. Alle har det så travelt, og de ikke har tid til å sette av noen minutter å snakke med en venn som trenger å låne et øre...

(Så på søndag, så kjørte jeg over et gangfelt og et stykke bortover fortauet, fordi jeg så ei jente som kollapset. :icon_redface: Det var ikke mulig å komme seg over dit på noen annen måte.... )

Det er utrolig mange av de, dessverre :( Folk bør bli flinkere å spør hvordan det går med folk, og bry seg :/

Du er i hvert fall god :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...