Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hvor ble ID-sjekken tatt? Ved gate, ved tollen eller ved pass-sluse?

Eneste jeg vet som er normalt er at på flighter fra områder utenfor schengen og andre områder underlagt særlig fokus, så er det pålagt ID-sjekkved ankomst. Når man har vært på Svalbard og lander i Tromsø ID-sjekkes man (for utenlandske statsborgere er det pass-sjekk), samme om man kommer fra Russland/Murmansk.

Id-sjekken ble tatt i det vi gikk ut av flyet, av politiet. Jeg blir så nysgjerrig av sånt :lol:

• Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Guest Jonna
Skrevet

....er den jordmoren jeg hadde sparket mitt i tryne på tv. OMG for en irriterenes person :lol:

Skrevet

Id-sjekken ble tatt i det vi gikk ut av flyet, av politiet. Jeg blir så nysgjerrig av sånt :lol:

Mao ved gate/helt nede ved døra på flyet? Da vil jeg tro de har hatt en mistanke/erfaringer med at den ruta dere kom med har hatt med seg ulovlige immigranter, feks arbeidsinnvandrere kanskje uten oppholds eller arbeidstillatelse.. :P

Skrevet

Får ikke quotet,.

Jeg skrev "jeg leser det sånn" fordi jeg var veldig åpen for at det ikke var slik hun mente det. Samt at jeg vet hvor surt det er å vente på operasjon ;)

Skrevet

Jaaa, er jo liksom vant til å ha en hel gjeng med meg jeg da, er rart bare gå med en...

Planen er jo at hun skal ha et kull, men det er iaf ett år frem i tid, kanskje to, om hun utvikler seg slik jeg tenker hun skal. Evt kan det hende det kommer et onkel-barn før det, vi får se.

Skulle tro hun leste hva du skrev, for brått hadde hun gaflet i seg en kalkunhals som tydeligvis var full av speed "opp og ned av soffan, vrooom over gulvet og suuuuutre"

Da håper jeg du har to, tre hunder om et år eller to igjen jeg. :ahappy: (Og masse ork til det da selvsagt!)

Og godt å høre. :flowers:

....er den jordmoren jeg hadde sparket mitt i tryne på tv. OMG for en irriterenes person :lol:

Når og hvor er det programmet egentlig? Kanskje jeg burde begynne å se på! :)

Guest Jonna
Skrevet

Når og hvor er det programmet egentlig? Kanskje jeg burde begynne å se på! :)

Går på FEM akkurat nå, samme tidspunkt alle hverdager.

Skrevet

Mao ved gate/helt nede ved døra på flyet? Da vil jeg tro de har hatt en mistanke/erfaringer med at den ruta dere kom med har hatt med seg ulovlige immigranter, feks arbeidsinnvandrere kanskje uten oppholds eller arbeidstillatelse.. :P

Jupp :P Politibilen hadde parkert rett utenfor flyet også.

Noen har vel håpet det er lite aktivitet på flyplassen rundt midnatt og håpet at et sent fly ville gjøre det enklere :lol:

Skrevet

Jupp :P Politibilen hadde parkert rett utenfor flyet også.

Noen har vel håpet det er lite aktivitet på flyplassen rundt midnatt og håpet at et sent fly ville gjøre det enklere :lol:

Jepp :P enten det eller så er det noen de ventet skulle være med som er ettersøkt :P iallefall ikke vanlig overhodet for polti å stå som velkomstkommite ved gate :P

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Jeg har klart å bli skikkelig forkjøla, og det er ganske upraktisk med tanke på at jeg må på trening kombinert med brukskommitemøte etterpå. Fordelen med å være sjuk er at jeg har fått blogga om gårsdagens konkurranse og runderingstrening da. Nå sitter jeg og prøver å bestemme meg for om det er dumt eller lurt å melde på en konkurranse om to uker... Jeg trenger treninga fordi jeg ødela mye for oss med å bli nervøs i går (hvor er logikken i å ikke bli nervøs i konkurranser før jeg begynner i elite? har aldri vært et problem i de lavere klassene), men så lurer jeg på om to konkurranser så tett ikke er lurt for Ekko? Han er av dem litt eh tungmotiverte typen :lol:

Skrevet

Jepp :P enten det eller så er det noen de ventet skulle være med som er ettersøkt :P iallefall ikke vanlig overhodet for polti å stå som velkomstkommite ved gate :P

Okei, nei tenkte meg det :P

Og forresten, hvor klønete er det ikke å ha alt av butikker, spisesteder ol. før sikkerhetskontrollen...

Skrevet

Om du stusser over og er litt furt over den lille som må ut (jeg leser det slik), så er det stort sett en god grunn til at de driver med hastekeisersnitt, da står det gjerne om livet til enten mor eller barn, eller begge deler ;) De gjør det ikke for å være slemme mot dere som ligger i kø, hvor ting ikke er så alvorlig. Ja dritsurt å vente, men prøv å tenk på at du faktisk "redder" noen ved å vente litt

Jeg har forresten, i tillegg til mine egne fødsler, flere gg vært med selv og forløst babyer, både den "vanlige" vegen og med keisersnitt. Like fantastisk hver gang når babyen trekker sitt første åndedrag og skriker :)
Skrevet

Okei, nei tenkte meg det :P

Og forresten, hvor klønete er det ikke å ha alt av butikker, spisesteder ol. før sikkerhetskontrollen...

Hvor var det, i Athen? Den er jækla kjip om man drar tidlig på flyplassen :P

Guest Belgerpia
Skrevet

Side 100

....og så kjenner jeg IGJEN at folk som ikke KAN engelsk burde skrive på norsk, eller svensk i dette siste tilfellet. Jeg har ikke sett maken til meningsløst vrøvl.

Skrevet

Hvor var det, i Athen? Den er jækla kjip om man drar tidlig på flyplassen :P

Ja, i Athen. Var en bitteliten kiosk etter sikkerhetskontrollen så vi ihvertfall fikk kjøpt noe å drikke på der, og minimalt med utvalg av mat. Vi kunne sikkert gått ut igjen, men var så mye styr i sikkerhetskontrollen med kameraer og sånt, så det droppet vi ihvertfall :P

Skrevet

Jeg har forresten, i tillegg til mine egne fødsler, flere gg vært med selv og forløst babyer, både den "vanlige" vegen og med keisersnitt. Like fantastisk hver gang når babyen trekker sitt første åndedrag og skriker :)

Nå ble jeg nesten litt sentimental!

Da er eldste levert i barnehagen. Rart det der, nå savner jeg henne :lol: Men, det blir godt å få gjort alt jeg ikke har fått gjort i helgen og nå er heldigvis halsen og ørene bedre så formen er bedre også.

Hadde råkoselig besøk av Nina og Siri E på lørdag! Også Janka da, men hun er her hele tiden (ikke noe mindre hyggelig for det :lol: ) Også så søøt Luna til Siri E er :)

Forresten, så er jeg kjempesint på meg selv... Det er helt og holdent min feil, men det er fortsatt kjempekjipt... Ble tatt i fartskontroll istad, 3000 kr rett ut vinduet fordi jeg var distre og ikke fulgte med at jeg kjørte inn i 60 sonen.. Jeg er egentlig veldig påpasselig på sånt men neida. Satt helt i egne tanker... Det er 80 hele veien fra barnehagen, utenom 2 km som går ned til 60 så opp til 80 igjen og desverre satt jeg i egne tanker og fikk det ikke med meg engang... Drittkjipt, men veldig fortjent men sure penger for det om :(

Nei! Rydde og vaske her mens jeg er alene og lille sover. Så skal vi ut på tur med alle hundene.. Ser ut til å bli supert vær nå! Det blir så deilig å komme inn igjen og alt er ryddig og rent! Så må jeg planlegge middagshandling for de neste to ukene når jeg kommer inn og få handlet før Sophia blir hentet i barnehagen.. Gleder meg til å handle uten henne :lol:

• Like 2
Skrevet

Ja, i Athen. Var en bitteliten kiosk etter sikkerhetskontrollen så vi ihvertfall fikk kjøpt noe å drikke på der, og minimalt med utvalg av mat. Vi kunne sikkert gått ut igjen, men var så mye styr i sikkerhetskontrollen med kameraer og sånt, så det droppet vi ihvertfall :P

Greit å vite, har vurdert å bruke Athen som mellomlanding på Hellas-turer, men det frister enda mindre nå :P

Skrevet

Er det noen som har vært på utstillingen i Sandefjord i juni før? Er dette det første året det arrangeres offisiell utstilling der? Vet at det har vært valpeshow der tidligere.

Skrevet

Er det noen som har vært på utstillingen i Sandefjord i juni før? Er dette det første året det arrangeres offisiell utstilling der? Vet at det har vært valpeshow der tidligere. 

Jeg skulle dit ifjor med Amiga i voksen iallefall. Så har nok vært offisiell en stund :-)
  • Like 1
Skrevet

Spydd i hele natt så dagen tilbringes hjemme idag. Verste er at selvom jobben er ekstremt plagsom til tider så skulle jeg heller vært der enn hjemme med vondt.

Kanskje prøve å få i meg noe mat siden gårsdagens måltider er borte.

Skrevet

Har jeg spydd i hele natt. Mistenker noe matforgiftning. Tør ikke reise meg for da setter det i gang igjen. Ikke godt akkurat. Noen gode tips?

Skrevet

Kom meg opp av senga etter noe om og men, hjelper liksom ikke med en saluki på hver side som ligger så tett inntil som det kommer - og en basenji som ligger inntil knærne mine og alle tre legger seg bare bedre til rette om jeg prøver å flytte på dem. :lol: De har fått tisse men ikke noe mer. Må se om jeg får i gang kroppen litt mer før jeg orker å gå med dem. :lol:

• Like 1
Skrevet

Spydd i hele natt så dagen tilbringes hjemme idag. Verste er at selvom jobben er ekstremt plagsom til tider så skulle jeg heller vært der enn hjemme med vondt.

Kanskje prøve å få i meg noe mat siden gårsdagens måltider er borte.

Har jeg spydd i hele natt. Mistenker noe matforgiftning. Tør ikke reise meg for da setter det i gang igjen. Ikke godt akkurat. Noen gode tips?

Spyr dere begge to :| ? Nå håper jeg veldig på at ikke vi blir sjuke her altså! *sende mld til janka og spørre om formen*

(Ps, har ikke forgiftet maten deres på lørdag.. LOVER! :lol: )

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...