Gå til innhold
Hundesonen.no

Blod!


TonjeM
 Share

Recommended Posts

Jeg tiner hele og heller det over i flaske®, feks halvliters flasker med tut. Bruker det jeg skal (legger sporet med dryppeflasken), fryser flasken(e) igjen, og gjentar prosedyren, jeg synes det er veldig smidig og at det blir lite søl :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med blodspor? Jeg lærte med min eldste hund at bi skulle gå en firkant, 10 steg hver retning, og vi dro en bamse etter oss. Så gjemte vi bamsen i enden av sporet, under ett tre f.eks, også gikl vi til hunden og tok utgangsstilling før vi sa værsjegood til hunden. Vi fulgte etter i ett band. Kan jeg gjøre det der i hagen min? Og hva er belønninga? Ball er det beste Lorrie vet. Lita elsker pinner så det er vel utelukket å bruke som spor. Men mat liker hun :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke lagt blodspor i hagen, lukta ligger en god stund.

Man bruker det hunden liker aller best som belønning, de skal finne en skank eller noe annet fra ett dyr.

For mange hunder er skanken belønning nok.

Det finnes masse god litteratur om emnet på nett:)

Les litt mer og spør heller etterpå om noe er uklart!:) blodspor er gøy !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All spor er gøy - også blodspor! :D (men jeg synes det blodet er sykt ekkelt altså.. å helle det over på noe annet og se den seige konsistensen og den vemmelige fargen... jeg skjønner godt at jeg synes all blodmat er totalt :x )

Få noen til å gjøre det for deg? Hadde jeg bodd nærmere så hadde jeg lett gjort det i bytte mot litt Kelpiekos :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matblod har ikke like god kvalitet som blod som kommer fra slakteri synes jeg. Det klumper seg lettere.

Dersom du har blodet på ei flaske og ikke bruker alt så er det ingenting i veien for å fryse det ned igjen. Eller du kan la det stå minst en uke i kjøleskapet uten at det gjør noe... bare merk flaska godt dersom det er en ketchupflaske du har hihi. Kjipt for familien om de tar feil :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matblod har ikke like god kvalitet som blod som kommer fra slakteri synes jeg. Det klumper seg lettere.

Dersom du har blodet på ei flaske og ikke bruker alt så er det ingenting i veien for å fryse det ned igjen. Eller du kan la det stå minst en uke i kjøleskapet uten at det gjør noe... bare merk flaska godt dersom det er en ketchupflaske du har hihi. Kjipt for familien om de tar feil :P

*glad jeg har på brusflasker* se for seg den middagen *spy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...