Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi har frossen matblod som vi skal legge blodspor med, nå er den tint og vel og bra. Spørsmålet mitt er:

Det er 1 l blod, vi kommer kun å bruke bittelitt av det. Kan man fryse det ned igjen (i små porsjoner)?

Skrevet

Jeg tiner hele og heller det over i flaske®, feks halvliters flasker med tut. Bruker det jeg skal (legger sporet med dryppeflasken), fryser flasken(e) igjen, og gjentar prosedyren, jeg synes det er veldig smidig og at det blir lite søl :)

• Like 1
Skrevet

Hvordan gjør dere det med blodspor? Jeg lærte med min eldste hund at bi skulle gå en firkant, 10 steg hver retning, og vi dro en bamse etter oss. Så gjemte vi bamsen i enden av sporet, under ett tre f.eks, også gikl vi til hunden og tok utgangsstilling før vi sa værsjegood til hunden. Vi fulgte etter i ett band. Kan jeg gjøre det der i hagen min? Og hva er belønninga? Ball er det beste Lorrie vet. Lita elsker pinner så det er vel utelukket å bruke som spor. Men mat liker hun :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Skrevet

Jeg ville ikke lagt blodspor i hagen, lukta ligger en god stund.

Man bruker det hunden liker aller best som belønning, de skal finne en skank eller noe annet fra ett dyr.

For mange hunder er skanken belønning nok.

Det finnes masse god litteratur om emnet på nett:)

Les litt mer og spør heller etterpå om noe er uklart!:) blodspor er gøy !

Skrevet

All spor er gøy - også blodspor! :D (men jeg synes det blodet er sykt ekkelt altså.. å helle det over på noe annet og se den seige konsistensen og den vemmelige fargen... jeg skjønner godt at jeg synes all blodmat er totalt :x )

Skrevet
All spor er gøy - også blodspor! :D (men jeg synes det blodet er sykt ekkelt altså.. å helle det over på noe annet og se den seige konsistensen og den vemmelige fargen... jeg skjønner godt at jeg synes all blodmat er totalt :x )

Få noen til å gjøre det for deg? Hadde jeg bodd nærmere så hadde jeg lett gjort det i bytte mot litt Kelpiekos :ahappy:

Skrevet

Matblod har ikke like god kvalitet som blod som kommer fra slakteri synes jeg. Det klumper seg lettere.

Dersom du har blodet på ei flaske og ikke bruker alt så er det ingenting i veien for å fryse det ned igjen. Eller du kan la det stå minst en uke i kjøleskapet uten at det gjør noe... bare merk flaska godt dersom det er en ketchupflaske du har hihi. Kjipt for familien om de tar feil :P

• Like 1
Skrevet
Matblod har ikke like god kvalitet som blod som kommer fra slakteri synes jeg. Det klumper seg lettere.

Dersom du har blodet på ei flaske og ikke bruker alt så er det ingenting i veien for å fryse det ned igjen. Eller du kan la det stå minst en uke i kjøleskapet uten at det gjør noe... bare merk flaska godt dersom det er en ketchupflaske du har hihi. Kjipt for familien om de tar feil :P

*glad jeg har på brusflasker* se for seg den middagen *spy*

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
    • Jeg har forresten prøvd å ha en kattunge i litt lukka kattebur. Ikke sånt hundebur med gitter. Men så at kattungen da ble stressa når hunden gikk på utsiden. Men skal prøve flere ganger.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...