Gå til innhold
Hundesonen.no

Kiropraktor/massasje/akupunktur?


Recommended Posts

Nå har ikke jeg noen misstanker om at Varga plages med noe, men jeg vet hvor plagsomt låsninger/stive muskler kan være, lenge før det begynner og bli skikkelig vondt og siden hunder generellt sett er flinke til og skjule smerte så tenkte jeg og ta en forebyggende sjekk av kroppen hennes. Hva anbefaler dere, og hvorfor? Og noen spesielle og anbefale i Trondheims området? Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk å så på min hund et par måneder og kunne ikke skjønne hva som var feil. Hun begynte plutselig å løpe utenom hinder i agilityen og gå dårlig slalom noen hun ikke hadde gjort før. Fikk etterhvert mistanke om at det var et bakbein som plaget henne men klarte ikke se det annet enn når hun gikk agility. Gikk til Sveberg Dyrehospital da jeg vet Sunniva er utdannet innen rehabilitering. Både hun og veterinæren undersøkte Circus og fant ut at hun hadde muskelskade i iliopsoasmuskelen. Nå er hun under behandling, gikk ofte til massasje/streching til å begynne med samtidig som jeg gjorde flere øvelser hjemme. Skal ikke trene agility før i mai så jeg kan ikke med sikkerhet si at de ordnet alt på Sveberg, men jeg har troa! Syns iallefall det er kjempebra at de ga oss et opplegg å følge selv hjemme istedet for den typiske: "hold i ro og gi smertestillende". Betalte 800 og noe for undersøkelse av både veterinær og dyrepleier første gang, påfølgende timer har kostet 326 pr gang for en halvtimes behandling.

I tillegg har jeg hørt mye bra om Røros dyreklinikk og kiropraktor der, men ikke noen erfaring selv da det blir litt langt unna..

I selve byen vet jeg ikke..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til kiropraktor og akupunktør med mine. En flink kiropraktor massere også litt og kan kjenner fort hvis musklene ikke er som de skal. Jeg bruker mest kiropraktor og hos hun jeg går til så får jeg beskjed om hvordan jeg skal massere selv hvis de har vondt en plass. Går til akupunktøren hvis de gangene de har hatt store låsninger og muskelplager for å løse opp. Heldigvis har det ikke hendt mange gangene at jeg har hatt store låsninger så derfor har jeg gått noen få turer til akupunktøren bare fordi de rett og slett fortjener det :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria dekker ikke "generell" massasje. Jeg gikk til fysioterapaut med min hund uten noe særlig resultater, Agria dekket ikke disse besøkene på tross av at jeg har agria rehab.

I forsikringsvilkårene står det bl.a at hunden skal behandles av hovedansvarlig veterinær, innen 3 mnd etter konkret skade, blablabla, massasje inngår ikke enn så lenge det er forebyggende framfor rehabiliterende og masse mas.

Verdt et forsøk, but dont get your hopes up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria dekker ikke "generell" massasje. Jeg gikk til fysioterapaut med min hund uten noe særlig resultater, Agria dekket ikke disse besøkene på tross av at jeg har agria rehab.

I forsikringsvilkårene står det bl.a at hunden skal behandles av hovedansvarlig veterinær, innen 3 mnd etter konkret skade, blablabla, massasje inngår ikke enn så lenge det er forebyggende framfor rehabiliterende og masse mas.

Verdt et forsøk, but dont get your hopes up.

"innen 3 mnd etter konkret skade" Puh, da gjorde det ikke så mye at jeg ikke hadde den forsikringa likevel da :ahappy:

Takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mistanke om at noe ikke var helt som det skulle med Choco da hun begynte å rulle over på siden på fellesdekk, brøt plutselig krypen på en konkurranse, og vegret seg for å hoppe + endel andre små nesten umerkelige tegn.

Vi gikk hos osteopat (fordi kiropraktor ikke finnes i nærheten- 12 mil til nærmeste osteopat) og hun fant skikkelig skjevt bekken, og låsninger langs hele ryggen og opp i nakken.

Har hatt flere behandlinger og jeg har fått en ny hund! Nesten så jeg satte meg ned å gråt fordi jeg ikke hadde gått tidligere når jeg så Choco få igjen gløden i øynene jeg hadde glemt var der, og bikkja ble som en valp igjen.

Svindyrt var det, men verd hver eneste krone. Skal tilbake til sjekk igjen senere i sommer :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jevnlig hos massasje hos Trøndelag dyreklinikk med frøkena her da hun sliter med ryggen. Merker bedring etter hver behandling;) En nabo går på byåsen dyreklinikk å får laser behandling til sin 10 år gamle hund som er veldig stiv og støl hjelper masse det også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har jeg hørt mye bra om Røros dyreklinikk og kiropraktor der, men ikke noen erfaring selv da det blir litt langt unna..

Brukt røros og Marit Ose, og kjempefornøyd med henne. Men trooor hun er ute i barselpermisjon nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka går til kiropraktor hver 2mnd fordi hun låser seg fort bak.

Siden jeg er fysioterapaut for hund så gjør jeg mye øvelser hjemme, samt massasje, men selve kiropraktor delen trenger jeg hjelp med.

Anng forsikring og rehabilitering så fikk de fleste kundene våre tilbake fra forsikringselskapet, vi ga ut regningen og beskjed om at forsikringselskapet kunne gjerne ringe oss dersom det var noen problemer : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...