Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Bergen


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Vi var ikke der. Men Ace sin familie v/ onkel Dublin ble BIR og BIG4 med sitt siste cacib! Syrran til Ace vant unghund med CK.

Og sist men ikke minst - min faste lånehund, Ibux - 2bt, cert og NUCH!!! :D :D :D
Synd hun ikke fikk det med meg i andre enden av snøret, men who cares :lol:

75202_318060904980814_1667348269_n.jpg

Ibux og jeg i Bergen ved et tidligere forsøk på siste certet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke der jeg heller men mammaen(Hempth´s Frisky) til Lea vant champion klassen og ble BIM med cacib. Søsteren(Hempth´s lille Bella) vant juniorklassen og ble 4btk med ck. Pappaen(Hempth´s sir simon pablo) til Lea ble 2 i åpen klassen med ck. Oppdretteren fikk en del andre gode resultarer også: Bobby vant junior klassen med ck, Yanky vant veteranklassen med ck 3bhk og bir veteran, Zala 3btk med ck. Dina å Dellie flat rød i åpen.

Kjenner at jeg nesten ikke kan vente med å komme meg på utstilling igjen! Heldigvis skal vi til orre i slutten av mnd på dobbelutstilling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :D

Her har det vært neeesten dagen for Luno som stod for championatet; 2.bhk med resCert og resCACIB.

Kritikk: Maskulin. Godt hode, uttrykk. En aning kort i nakken. Stabil overlinje. Bra bryst. God benstamme. Tilstr. benstamme foran og bak (*her lurer jeg på om skriveren ikke har rotet litt). Bev. seg parallelt, men kan strekke ut noe bedre. God pels. Prima temperament.

Så var det lille Jollebollen sin tur, og sannelig slo hun ikke til med 2.btk, nok et cert, og resCACIB!

Kritikk: Tiltalende og feminin. Utm. hode og uttrykk. God nakke. Sterk overlinje. Gode kroppsproposjoner. Beveger seg parallelt med godt steg. Utm. farge, pels og temperament.

Så fornøyd med lykkedyrene, rett og slett en veldig fin dag her i Bergen :ahappy:

Dommer var Helge Werner Hagen

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå på Ems i går, med super kritikk for dommer Jessie Borregaard Madsen;

"Utmerket helhetsinntrykk. Feminint hode. Noe for stor underkjeve, og litt store øyne (å gud som jeg elsker de litt store øynene :wub: ). Passende halslengde. Utmerket brystdybde, velansatt hale. Litt lett stamme. Noe for hardt trimmet på kropp ( ...eller skambarbert kanskje? :whistle: ). Utmerkede bevegelser. Deilig temperament! "

Jeg ble drittsur jeg da. Blå var jeg helt forberedt på, helt greit det, men jeg ville jo ha en blåkritikk også da liksom :lol: Irriterende å få blå og en fantastisk superkritikk :P Liker du ikke hunden, så skriv det da vel :lol:

I dag fikk hun Excellent (jippi, nå er hun pen på papiret også :jump: ) for dommer Brian Foster. En skikkelig hyggelig kar, som likte Ems veldig godt og satt henne opp som 3. beste tispe i åpen klasse. De to foran var klart bedre, så det var kjempegreit!

"Elegant type of bitch of nice size. Presents pleasing outline. Could do with a little more angulation in forehans. Moves soundly and happily."

Veldig fornøyd med helgen, mulig vi må prøve igjen :lol:

(og i parentes kan det nevnes at vi har hatt en helt utrolig koselig helg med herlige folk og ikke minst en herlig sonis med fantomresultater :D )

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå på Ems i går, med super kritikk for dommer Jessie Borregaard Madsen;

"Utmerket helhetsinntrykk. Feminint hode. Noe for stor underkjeve, og litt store øyne (å gud som jeg elsker de litt store øynene :wub: ). Passende halslengde. Utmerket brystdybde, velansatt hale. Litt lett stamme. Noe for hardt trimmet på kropp ( ...eller skambarbert kanskje? :whistle: ). Utmerkede bevegelser. Deilig temperament! "

Jeg ble drittsur jeg da. Blå var jeg helt forberedt på, helt greit det, men jeg ville jo ha en blåkritikk også da liksom :lol: Irriterende å få blå og en fantastisk superkritikk :P Liker du ikke hunden, så skriv det da vel :lol:

Men nå er jo ikke very good en dårlig premiering - "Hund som godt tilsvarer rasens standard, som er velbalansert og i god kondisjon. Mindre feil kan tolereres, men ingen som negativt påvirker helhetsinntrykket." Og den kritikken beskriver da en meget god hund med noen feil som dommer ikke mener forstyrrer helhetsinntrykket?

Gratulerer til alle som er fornøyd med helgas resultat! Det rykker skikkelig vondt i utstillingshånda etter å være der, men det kommer andre sjanser. Håper jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Exl, 1ukk og takk for idag.

Ikke vet jeg hvorfor utifra kritikken, men dommeren sparte på de rosa trådene tror jeg.

Alle nuch hunder fikk CK, og 1 hund av hvert kjønn som ikke var nuch fikk CK.

Jaja, bedre lykke i Ålesund håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle de flotte sonenhundene! :D

Det var noe eget og spesielt ved å løpe frem og tilbake mellom ringene og se den ene og den andre sonenhunden slå til med Cert, BIR og BIM, cacib osv :ahappy:

Jeg fikk plutselig en Phalene i armene som jeg skulle gå med i beste tispeklasse. Hun ble 2 beste med cert, og hun var bare junior :) Det var litt moro. Jeg var også med inn i oppdretter og avls gruppe med Phalene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til alle fine sonishundene!!

Jeg har hatt to fine dager på utstilling og hilst på flere koselige folk og hunder. Og fikk miljøtrent Lady i går, hun ble sliten etter en lang dag med masse inntrykk hun. Reagerte ikke på dørklokkelyd i går kveld en gang. Hun pleier å reagere "litt" :whistle:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er jo ikke very good en dårlig premiering - "Hund som godt tilsvarer rasens standard, som er velbalansert og i god kondisjon. Mindre feil kan tolereres, men ingen som negativt påvirker helhetsinntrykket. Og den kritikken beskriver da en meget god hund med noen feil som dommer ikke mener forstyrrer helhetsinntrykket?

Du har egentlig helt rett SFX. Absolutt. Jeg er bre litt ung og dum og tenker litt at rød er bra, blå er helt greit, gul er krise. Jeg synes det var rart at dommeren fant seg i alle feilene hennes men fremdeles gav henne blå liksom. Jeg har bare fått for meg at blå er verre enn det er, og ville heller hatt en "jeg liker ikke hunden din"-kritikk og blått, enn en "hunden din er utmerket"-kritikk og blått liksom :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IQ ble 2 beste hannhund rett etter pappaen sin, med CERTET, så nå er storcertet i boks på begge to. Del-eie tispen etter Tjalfe ble BIM med CERT, Tasle fikk reserve certet, og ja, vi tok skikkelig skikkeilg storeslem.

Hunken 1BHK - BIR
IQ 2BHK + CERT
Tjalfe 3BHK
Jølle (fra oss) 4BHK med reservercert

Tispene:
Kajsa 1BTK - BIM + CERT
Tasle 2BTK + R.CERT
My 3BTK + BIR veteran


Var kun de tre tispene som plasserte seg. MAO var det kun de vi hadde med som plasserte seg i BTK/BHK. Tror aldri vi har gjort det før. Det var unektelig litt moro da!

Endret av RTL
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har egentlig helt rett SFX. Absolutt. Jeg er bre litt ung og dum og tenker litt at rød er bra, blå er helt greit, gul er krise. Jeg synes det var rart at dommeren fant seg i alle feilene hennes men fremdeles gav henne blå liksom. Jeg har bare fått for meg at blå er verre enn det er, og ville heller hatt en "jeg liker ikke hunden din"-kritikk og blått, enn en "hunden din er utmerket"-kritikk og blått liksom :lol:

Hehehe, mye vil alltid ha mer? Men med det nye systemet, så er jo very good cirka en flat rød etter gammelt system - dagens excellent er av de aller beste som før fikk førstepremie, og de som får good er av de dårligste hundene som fikk blått etter gammelt system.

Men det er en omveksling når en har vært vant til noe i mange år - og en vet jo også at noen nasjoners dommere er kjent for å være strengere og noen er kjent for å være mildere med bruken av skalaen. Jeg fikk good på lørdag og excellent på søndag en helg med samme hunden - hun ble neppe så mye bedre over natta. Men ut fra kritikkene og hva som ble prioritert og vektlagt, kan jeg forstå begge premieringene. Strengt tatt var jeg vel ikke helt enig med noen av dommerne, men det er jo en annen sak - vi prioriterer og ser forskjellig, men jeg skjønte hvorfor de gjorde som de gjorde, og det er det viktigste.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo debuterte som veteran i dag og fikk excellent og BIR vet.

Kritikken:

"Åtte år. Bra proporsjoner, maskulint hode. Bra skalle, kraftig hals. Litt åpne vinkler. Tilstrekkelig brystkorg, sterk rygg. Velburen svans. Litt kort i steget, trang bak. Bra benstamme. Ei i pels i dag men bra kvalitet".

Dommer var Bertil Lundgren.

Han har ryggplager så det er nok med og påvirker bevegelsene hans.

BIRvetNKKBergen004_zps9b4c3d56.jpg

Amigo er sliten etter en laaaaaaaaaaaang dag (har lov til det når han er veteran :P )

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo debuterte som veteran i dag og fikk excellent og BIR vet.

Kritikken:

"Åtte år. Bra proporsjoner, maskulint hode. Bra skalle, kraftig hals. Litt åpne vinkler. Tilstrekkelig brystkorg, sterk rygg. Velburen svans. Litt kort i steget, trang bak. Bra benstamme. Ei i pels i dag men bra kvalitet".

Dommer var Bertil Lundgren.

Han har ryggplager så det er nok med og påvirker bevegelsene hans.

BIRvetNKKBergen004_zps9b4c3d56.jpg

Amigo er sliten etter en laaaaaaaaaaaang dag (har lov til det når han er veteran :P )

Gratulerer!!

Hvem andre stilte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico ble Exc 2jkk uten ck, med denne kritikken:

Really comes into his own in profile action and holds his shape very well.

Head is flat and skull square with ears well placed. Defined stop. Strength to muzzle and under jaw.

Good front. Well bodied with low set tail and gentle turn to stifle. Could step out a little more positive in front.

Jeg skjønner hva som står, men ikke hva dommeren mener... Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayra røyk ut med blå, litt synd siden hun var så fin idag :)

Toki overrasket oss, Hun har alltid hatet å stille på bønes men idag klarte hun jammen meg å bli :

Exc, 1ukk med ck, 1btk og bim. Med Cert og Cacib.

Hadde hun bare vært noen dager eldre hadde hun blitt champion.. (hun blir 2 år neste helg)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...